ZIMA FELGI: Zwykła stal ori VW 16" OPONY: DAYTON 205/55/16 DYSTANS PRZÓD: 15mm DYSTANS TYŁ: 17mm
ZAWIESZENIE GWINT: TA TECHNIX
WNĘTRZE
Aluminiowe nakładki na pedały oraz podstopnica z Audi TT Podświetlane kratki nawiewów z VW Bora Włącznik świateł z VW Polo 6r Mieszek z aluminiową ramką Pozbycie się gumy z dekorów, malowanie w czarny połysk Oświetlenie LED w kabinie Dodatkowe oświetlenie taśmą LED w bagażniku Pełna obudowa akumulatora pod maską Licznik 1/2 fis SportEdition Kierownica trójramienna Zmiana foteli na skórę plus boczki drzwi - Ręczny obszywany skórą - Pełna podsufitka w czerń oraz elementy podsufitki Gałka zmiany biegów sline
ZEWNĄTRZ
Kierunkowskazy typu CLEAR Prawe duże lusterko CLEAR na tylnej klapie Krótki bat anteny Tylna dokładka v6 z wycięciem na wydech + przednia dokładka v6 Końcówki wydechu spasowane z dokładką od v6 Podwójny kierunkowskaz w przednich lampach Lampy tył Pacific - Listwy w kolor nadwozia - Dokładki zderzaków w kolor nadwozia - Klamki w kolor nadwozia - Dokładki progów 25jahre Przednia listwa na gładko - Lotka klapy 25jahre. Oem xenon
ELEKTRONIKA
Kluczyk typu scyzoryk Radio Kruger&Matz Domykanie szyb z kluczyka Otwieranie bagażnika z pilota Dołożenie tempomatu - Czerwona dioda LED za szkłem lusterka kierowcy, sygnalizująca pracę podgrzewania - Poprawienie zimnych lutów w zamkach - Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - Elektrycznie składane lusterka po zamknięciu auta
MECHANIKA + INNE
Swap silnika na 1.8 T 150KM Swap hamulców na 312mm Podniesienie silnika 20mm up Obicie kevlarem tarczy w sprzęgle Bezpieczne podniesienie mocy silnika w okolice 200KM. Ostatecznie wyszło 215KM :cool: Przelot 3" Downpipe 2,75" TIP z SamcoSport Stabilizator s3 - Większy i wydajniejszy IC - Rozpórka górna stalowa na kielichy
KIEDYŚ I DZIŚ
HISTORIA ZAKUPU
Autko zostało sprowadzone oczywiście od Naszego zachodniego sąsiada czyli z Niemiec. Posiadało książkę serwisową, było lekko puknięte w prawą przednią stronę. Samochód został naprawiony jeszcze w Niemczech i zostało to zrobione solidnie, włącznie z lakierowaniem przedniej ćwiartki. Jestem pierwszym właścicielem w PL. Wyposażenie z naklejki wychodziło BASIS, ale jak widać jest dołożone kilka dodatków z bogatszych wersji, co bardzo mnie cieszy. Ogólnie egzemplarz trafił się bardzo zadbany i solidny.
Tak wyglądał zaraz przed zakupem. Czysta i zadbana seria.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________ HISTORIA MODYFIKACJI W SKRÓCIE
Po trafieniu w moje ręce zaczęły się małe modyfikacje :cool: Z czasem modyfikacji przybywało i cały czas przybywa, co będzie można zobaczyć na załączonych zdjęciach.
update 09.10.2014 Pierwsza usterka w moim mkIV to walnięty termostat. Podczas powrotu z trasy, przy temp 3*C, włączonej dmuchawie, szybki zaczęły elegancko parować. Człowiek zszokowany, co się dzieje, coś się stało. Wróciłem do domu, pierwsze co to wujek google. Dzięki pomocy w internecie już następnego dnia termostat został wymieniony własnoręcznie z tatą. A propos, dzięki tym poszukiwaniom trafiłem na te forum!
update 10.11.2014 Zakup krótkiego bata anteny dachowej, zakup nowych dywaników gumowe+welurowe, oraz wycieraczka od mkV
NO I KONIEC ROKU 2014. Głównie oswajałem się ze swoim nowym nabytkiem, planowałem cały czas jakieś modyfikacje, ciężko pracowałem, by zbierać na nowe felgi etc. Ogólnie z samochodu w tym czasie byłem bardzo mocno zadowolony ;)
ROK 2015
Na rok 2015 moim głównym postanowieniem jest zakup nowego koła do samochodu. W grę wchodzi 17" a może i nawet 18" Gdy taki zakup zostanie dokonany to oczywiście obniżenie auta, żeby nie było kozy!
update 19.01.2015 Wymiana kierunkowskazów bocznych FER (CLEAR) Wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
update 26.01.2015 No i stało się. Pierwsze 'poważniejsze' problemy. Samochód przestał jeździć płynnie, szarpanie, dźwięk jak w czołgu, telepanie podczas jazdy, praktycznie zero mocy. Na strachu się w sumie skończyło. Zostały wymienione świece zapłonowe oraz kable zapłonowe. I od wymiany golf chodzi praktycznie jak z salonu :D
update 31.01.2015 Zauważamy kolejny problem. Kilka kropelek płynu chłodzącego na podłodze w garażu. Szybki orient co i jak, samochód na podnośnik i diagnoza: dziurawa/zgniła chłodnica wody. Widok starej? Masakra, aż dziwne, że jeszcze trzymała w miarę płyn :o Jeśli chodzi o firmę chłodnicy to padło na NISSENS.
update 02.02.2015 Włącznik świateł z VW Polo 6r. Najpierw podróbka z chin, następnie wymiana na oem tyle, że w Piano Black :) Wymiana, sztuka za sztukę. Osobie chętnej nie był potrzebny oem włącznik, a ja zyskałem dzięki temu oem.
update 19.02.2015 Dziś doszły nowe felgi, które kupiłem. Felgi Audi rs6 18" 8,5J 5x100. Repliki, ale na prawdę dobrej jakości :) Przyleciały do mnie nowe oponki! NEXEN n8000 225/40/18 :D Dystanse od firmy Dystom już mam u siebie. Przód 15mm, tył 17mm. Witamy również na pokładzie zawieszenie gwintowane. Półka niska, ta technix w wersji Tuning Art, nieziemsko twardo.
update 20.02.2015 Niecały miesiąc temu została wymieniona chłodnica wody, a znowu pojawił się wyciek :wkurzony: Na szczęście do wymiany tylko króciec cieczy chłodzącej (od strony głowicy)
]update 01.03.2015 Dziś zostało zamontowane prawe duże lusterko. Samo lusterko kupiłem miesiąc temu, ale dość długo było u lakiernika. Kolega nie miał czasu zbytnio na polakierowanie. Dziś wieczorkiem jak je odebrałem, wziąłem się za tzw przeszczep. Zdemontowałem swoje małe, rozebrałem na części pierwsze, wyjąłem trójkąt metalowy, przełożyłem do dużego lusterka, poskładałem wszystko w całość i zamontowałem. Kilka piwek wypitych przy pracy i efekt gitara!
update 14.04.2015 Na pokładzie zameldowały się o to takie rzeczy jak: podświetlane kratki z vw bora oraz nakładki i alu. podstopnica z audi tt. Nakładki, oraz podstopnica zamontowane. Robią robotę :good: A kratki jeszcze nie. Czekam na paczkę z getem.pl z kratkami montażowymi, bo sprzedający dał <pośladki> i nie miał w zestawie :/
update 18.04.2015 Dzisiejszego dnia został zmieniony u mnie olej. Zalałem tym razem VALVOLINE MaxLife 10w40. Olej przez bardzo duże grono osób polecane. Zresztą mechanik mi tego zalecił. Wpadł oczywiście nowy filtr oleju i powietrza. Kabinowy i paliwa wymieniany w poprzednich miesiącach.
update 27.04.2015 Dzisiejszego dnia byłem z wizytą w ASO Plichta w Gdyni. Z czystej ciekawości chciałem sprawdzić swoją historię samochodu i jego przebieg (czy nie był przez kogoś tam kiedyś kręcony, jak to teraz w modzie jest) Po rozmowie z bardzo miłą Panią Joasią, został potwierdzony przebieg, czyli nie było w przeszłości 'korekt' licznika. Historia wypadkowa również się zgadza. Raczej bym to nazwał historią stłuczek. Tak jak było mi powiedziane, samochód miał lekkie uderzenie w lewe przednie drzwi (kierowca). Wszystko było naprawiane w ASO w Niemczech. Tak więc tylko się cieszyć i życzyć każdemu takiej historii! :cool:
update 02.05.2015 Wymiana korka wlewu oleju. W starym uszczelka była dość mocno zniszczona i przy próbie jej wyjęcia cała się rozpadła jakby była z piachu :lol: Ze względu, że jechałem zaraz w dłuższą trasę to w sklepie mieli tylko cały korek z uszczelką (7zł) więc kupiłem i po temacie.
update 09.05.2015 Wymiana świec zapłonowych. Wpadły teraz świeczki firm BERU.
update 14.05.2015 W końcu wpadły podświetlane kratki nawiewów z vw bora. Wnętrze zyskało dużo lepszy wygląd ;)
update 15.05.2015 Dziś wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, oznaczenie G28. Wymiana dość prosta w tym silniku, ale pamiętajcie o tym by robić to na zimnym silniku, bo inaczej można się poparzyć :p No i bez podnośnika lub kanału nie próbujcie nawet wymieniać ;)
update 16.05.2015 Dziś wpadły na pokład dokładki do zderzaków v6 od kolegi Leona, któremu bardzo dziękuję ;) Dokładki odebrałem na rozpoczęciu sezonu organizowanego przez vag-podlasie, skąd też jedno zdjęcie z forum.vwgolf.pl :cool: Na pewno będzie trzeba je odświeżyć. Po dokładnym umyciu zobaczymy jak będą wyglądać. Jeżeli nie będę zadowolony z efektów to myślę, że je po prostu pomaluję na nowo.
update 23.05.2015 W końcu zawitał u mnie w samochodzie pewien bardzo przydatny gadżet. AUTOMATYCZNE OTWIERANIE KLAPY BAGAŻNIKA Z PILOTA. Sam zestaw kupiłem już w tamtym roku, ale jakoś nie było czasu by się za to zabrać. Poniżej zamieszczam film prezentujący efekt!
update 30.07.2015 Większe zakupy to mało powiedziane :) Kompletny SWAP 1.8t 150km już w garażu!
update 24.08.2015 Zakup pełnego swapu hebli na przednią oś 312mm. Zdjęcia z dnia otrzymania przesyłki oraz z dnia lekkiej renowacji
update 29.09.2015 Dziś małe zakupy dla nowego silnika. Olej + filtry.
update 02.10.2015 A tutaj kolejna rzecz, która potrzebna dla większego bezpieczeństwa miski olejowej przy glebie. Podkładki pod silnik 20mm
update 12.11.2015 Przy zmianie silnika wymagana jest zmiana licznika. Więc wpada 1/2 fis SE do tego dołożony zostaje tempomat.
update 15.11.2015 Auto z cały SWAP'em jest już na miejscu u Dawida (Eizon). Więc czas zacząć zabawę ;)
ROK 2016
update 20.01.2016
Tak pokrótce to najważniejsza rzecz w projekcie tego auta została właśnie zrealizowana w roku 2016. W połowie Stycznia, a dokładniej 20 golf został przeze mnie odebrany od Dawida (Eizon). Swap silnika z 1.6sr na 1.8t ziścił się i efekt końcowy jest mocno zadowalający ;) Moc silnika wzrosła z seryjnych 150km do 215km. Przelot zrobiony, downpipe też. Tip z SamcoSport, tarcza sprzęgła obita kevlarem. 1/2fis założony, tempomat dołożony. Heble 312mm zamontowane, termostat, świece itp. Turbina seryjna została k03s. Pozostało do ogarnięcia większy IC, bo seryjny zacznie puchnąć na pewno :p Auto od A do Z robione w firmie Dawida, Syncar&Diagnostyka, świetna firma. Profesjonalne podejście do tematu i do klienta.. Czego każdemu życzę. Nie ma do czego się doczepić. Jak coś było nie tak, zaraz telefon rozmowa, co i jak za ile i wszystko ogarniane na bieżąco. Wiedziałem, że oddaję auto w dobre ręce i nie żałuję mimo, że to nie był tani interes :zadowolony: Ale teraz te auto jest nie do poznania w kwestii jazdy.. Czarna strzała idzie od samego dołu do samej góry. Turbina świetnie trzyma, auto zbiera się błyskawicznie, hamuje jeszcze lepiej. Cud miód maliny! Kilka zdjęć po odbiorze auta, już u mnie na rejonach plus kilka zdjęć z prac w trakcie swapu.
update 01.02-26.03.2016 W skrócie to wiele się nie dzieje, jakieś detaliczne rzeczy są robione, powoli do celu. Końcówki wydechu zostały spolerowane, żeby jakoś to wyglądało ;) Zakupiłem zaślepkę na tylną szybę zamiast wycieraczki. Zakupione dwa kierunki do przedniej lampy, do tego farba do pomalowania oczywiście kierunków. Farbę do pomalowania wnętrza lampy również kupiona, ale nie ma jeszcze decyzji czy będzie malowane wnętrze lamp. Usunięty napis GOLF z klapy bagażnika, oraz naklejką VAG O-ka, która poszła na ramkę rejestracyjną. Wyczyszczone nadkola z syfu po zimie, którego się od groma nazbierało. Koła letnie wrzucone w połowie Marca. Kilka modyfikacji jeszcze czeka, zmiana stabilizatora od s3 etc. Ale wszystko będzie uzupełniane.
update 26.03.2016 Coś tam nagrałem jak brzmi przelot w moim aucie. Cicho, ale potrafi pokazać pazur. Komfort przede wszystkim :D Jeden film jak auto zimne, jeszcze na ssanie, na wyższych obrotach, a drugi jak silnik jest rozgrzany, czyli stan rzeczywisty.
update 09.04.2016 Podwójny kierunkowskaz złożony do kupy, podłączony i śmiga jak należy. Jedynie moduł US by się przydał jeszcze.
update KWIECIEŃ-MAJ-CZERWIEC Cisza i spokój, jakie detaliczne sprawy się dzieją i dziać będą. Na grubsze zmiany jeszcze przyjdzie czas, a trochę tego będzie :-) Cewki TFSI zamontowane w Golfie i wszystko śmiga jak należy. Stabilizator s3 również zakupiony i zamontowany. A co więcej, auto zapierdziela cały czas, służy do codziennej jazdy, ścigać czasem też się ściga, ogólnie wrażenie robi. W życiu prywatnym się zmieniło, narzeczeństwo się pojawiło, więc podział pieniędzy jest troszkę inny niż wcześniej. Golf całej puli nie może pochłonąć, hahaha ale takie życie :grin:
update 10.09.2016 No to w końcu wrzucony został komplet lamp Pacific do Golfa :grin: Auto od razu lepiej wygląda! Przy okazji wrzuciłem moduły LED od tomnik'a w kopertówki, polecam!
update 03.12.2016 Olej zmieniony. Przebieg: 237 000 tys km. Zalany Valvoline VR 1 5w50, filtry KNECHT, wszystkie wymienione.
ROK 2017
Rok 2017 był pod znakiem ujeżdżania auta :D Czyli jakieś zloty zaliczone, kilka modyfikacji zrobionych, coś dodane, coś kupione coś wyjęte i sprzedane i tak o, nie wiadomo kiedy rok zleciał. V Vagvillage - Rozpoczęcie Sezonu 2017 w Iławie[/b[ byłem i z miłą chęcią wracam w te miejsce :) Byłem jeszcze z ekipą na zlocie [b]Volkstreffen. Zajebiste miejsce. Wszedłem tam z rezerw, ale budujemy auto i mam nadzieję, że kolejne zgłoszenia będą kończyć się POZYTYWNIE :D A żeby taki efekt był, to będzie kilka zmian w roku 2018 :)