bartek1080 - 2014-12-04 20:31:00

Witam jestem tu nowy i szukam pomocy w doprowadzeniu pewnego Golfa 4 do normalności

Silnik 1,6sr AKL + LPG stag4 (komputer sam przełącza na gaz po zagrzaniu się silnika do ok 40 stopni nie mogę sam przełączać) rok 99'

zakupiłem auto ok 2 tyg temu wymieniłem w nim świece na nowe NGK do gazu

zrobiłem skan na polskim vagu i wyskoczyły następujące błędy silnika
557 - nieznany kod błędu zwarcie do masy
533- regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość dolna -błąd sporadyczny
537 - Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny

po skasowaniu nie pojawiły się błędy ponownie poza błędu 537 który pokazał się po jakimś czasie

dodatkowo błędy jakie posiadam to Poduszki powietrzne
1221 - czujnik uderzeń bocznych strona kierowcy G179 - zwarcie do plusa -błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały - błąd sporadyczny

po skasowaniu pokazuje się tylko błąd 1221

moduł komfortu
953 - przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza
nieznane ustawienie przełączników - błąd sporadyczny
943 - Podgrzewanie lusterka lewego -Z4 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem
912 - przełącznik szyby lewej przedniej nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny
944 - podgrzewanie lusterka prawego - Z5 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem

a teraz problem z którym się borykam i nie wiem od czego zacząć

rano gdy idę do auta odpalam je silnik po chwili zaczyna wariować wchodzi na obroty ok 300 po chwili dojdzie do 900 i tak pyrka do puki nie dotknę leciutko pedału gazu zaczyna wchodzić na obroty ponad 2000 spada do 1000 i faluje w zakresie 1000-1200 gdy chce ruszyć przydusza się i trzeba dać mu więcej obrotów ok 2800 auto zaczyna dotrze pracować dopiero kiedy silnik zagrzeje się i komputer wrzuci gaz ale i wtedy obroty nie są równe a falujące w raz z falowaniem obrotów światła przygasają i rozjaśniają sie dodatkowo pedał gazu tak jak by sam pracował np przy ruszaniu z parkingu na zimnym silniku czuje jak ucieka mi z pod buta i sam wpada w podłogę

dodatkowo zauważyłem że silniczek krokowy na przepustnicy pracuje w rytm falowania obrotów a linka gazu wraz z mocowaniem stoi w miejscu

Prosił bym o podpowiedź co sprawdzać  lub ewentualnie mogę umówić się z kimś by to obejrzał z Warszawy niestety nie mam za dużo czasu żeby siedzieć i dłubać przy aucie ze względu że długo pracuje i czasem w weekendy pogrzebie przy nim zastanawiam się czy nie zająć się przepustnicą (czyszczenie lub zakup jakiejś używanej choć nie wiadomo na co się trafi)

Grand Hotel Juba NĂŠpal