Witam jestem tu nowy i szukam pomocy w doprowadzeniu pewnego Golfa 4 do normalności
Silnik 1,6sr AKL + LPG stag4 (komputer sam przełącza na gaz po zagrzaniu się silnika do ok 40 stopni nie mogę sam przełączać) rok 99'
zakupiłem auto ok 2 tyg temu wymieniłem w nim świece na nowe NGK do gazu
zrobiłem skan na polskim vagu i wyskoczyły następujące błędy silnika 557 - nieznany kod błędu zwarcie do masy 533- regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość dolna -błąd sporadyczny 537 - Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny
po skasowaniu nie pojawiły się błędy ponownie poza błędu 537 który pokazał się po jakimś czasie
dodatkowo błędy jakie posiadam to Poduszki powietrzne 1221 - czujnik uderzeń bocznych strona kierowcy G179 - zwarcie do plusa -błąd sporadyczny 532 - napięcie zasilania sygnał za mały - błąd sporadyczny
po skasowaniu pokazuje się tylko błąd 1221
moduł komfortu 953 - przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza nieznane ustawienie przełączników - błąd sporadyczny 943 - Podgrzewanie lusterka lewego -Z4 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem 912 - przełącznik szyby lewej przedniej nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny 944 - podgrzewanie lusterka prawego - Z5 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem
a teraz problem z którym się borykam i nie wiem od czego zacząć
rano gdy idę do auta odpalam je silnik po chwili zaczyna wariować wchodzi na obroty ok 300 po chwili dojdzie do 900 i tak pyrka do puki nie dotknę leciutko pedału gazu zaczyna wchodzić na obroty ponad 2000 spada do 1000 i faluje w zakresie 1000-1200 gdy chce ruszyć przydusza się i trzeba dać mu więcej obrotów ok 2800 auto zaczyna dotrze pracować dopiero kiedy silnik zagrzeje się i komputer wrzuci gaz ale i wtedy obroty nie są równe a falujące w raz z falowaniem obrotów światła przygasają i rozjaśniają sie dodatkowo pedał gazu tak jak by sam pracował np przy ruszaniu z parkingu na zimnym silniku czuje jak ucieka mi z pod buta i sam wpada w podłogę
dodatkowo zauważyłem że silniczek krokowy na przepustnicy pracuje w rytm falowania obrotów a linka gazu wraz z mocowaniem stoi w miejscu
Prosił bym o podpowiedź co sprawdzać lub ewentualnie mogę umówić się z kimś by to obejrzał z Warszawy niestety nie mam za dużo czasu żeby siedzieć i dłubać przy aucie ze względu że długo pracuje i czasem w weekendy pogrzebie przy nim zastanawiam się czy nie zająć się przepustnicą (czyszczenie lub zakup jakiejś używanej choć nie wiadomo na co się trafi)
|