lukker - 2015-02-13 13:19:27

Witam wszystkich
W związku z coraz większą ilością tematów dotyczących diagnozowania silników (głównie TDI) wrzucam kilka przydatnych linków z tym związanych.

1. Diagnozowanie turbosprężarki
Zostało tu ukazane jak wykonać prawidłowe logi oraz jak interpretować otrzymane wyniki
http://sprawdz.auto.pl/przeladowanie-turbiny/

2. Diagnozowanie przepływomierza
To samo co wyżej dotyczące diagnostyki przepływomierza powietrza
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-prze … /#more-500

3. Diagnostyka poprawności działania zaworu EGR
http://sprawdz.auto.pl/zawor-egr/

4. Najpopularniejsze błędy silników VAG - przyczyny powstania danych błędów, typowe objawy
http://sprawdz.auto.pl/popularne-bledy-vag/#more-344

5. Diagnoza uszkodzenia termostatu/ czujnika temperatury
http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-term … atury-g62/

6. Kąt wtrysku - silniki 1.9 TDI VP - często winny za kłopoty z rozruchem
http://sprawdz.auto.pl/statyczny-kat-wt … tryskowej/

7. Diagnostyka stanu pompowtryskiwaczy 1.9 TDI
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pomp … ku-1-9tdi/

8. Skąd wziąć VAGa ?
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=9562

9. Czyszczenie oraz adaptacja przepustnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114

10. Kodowanie - dodatkowe wyposażenie

Na vag-com wchodzimy w 17 - instruments kodowanie 07
wpisujemy nową pięciocyfrową liczbę w zależności od potrzeb.


Kodowanie (12345)
12XXX
pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:

00 - brak opcji
+01 - zużycie klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja

jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu np.
zapięcie pasów, płyn do spryskiwaczy i nawigacja
02+04+16=22

XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)

1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia

XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów (w zasadzie dla prawidłowego działania obrotomierza):

4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)

XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależności od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej

1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648

z vw.golf.pl

11. Kodowanie immobilisera VAG

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/k … digit.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/key-matching.html

Od siebie dodam że wszystkie pomiary zawsze dokonujemy na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej (90 stopni Celsjusza), oraz z wyłączonymi odbiornikami typu klimatyzacja, które mogą powodować obciążenie silnika i fałszowanie wyników pomiarów. 

Jeżeli chcemy wrzucić logi do oceny na forum to korzystamy ze strony http://vaglog.pl/ wtedy wszystko jest czytelne. 

Wrzuciłem linki z zewnętrznej strony, według mnie wszystko zostało tam bardzo dokładnie i zrozumiale nawet dla początkujących opisane i pokazane. 
Jak macie jeszcze jakieś ciekawe materiały związane z diagnostyką VAG to oczywiście też się podzielcie w tym temacie.

Veverskå Bítýťka BetonovÊ jímky Ferafolia Highlands Home Stays https://www.ehotelsreviews.com Annes Revenge The Bonney Overlook www.worldhotels-in.com