L91Michal - 2015-04-02 21:30:44

Witam wszystkich. Chciałbym zająć się problemem dość dokuczliwym w moim aucie a mianowicie problem z turbiną. Golf 4 1.9 TDI 110km AHF 1999r. Auto jest od roku w moich rękach i od tamtego już czasu dość mocno muliło jak na tą moc a ile czasu przede mną już muliło to nie mam pojęcia ale wraz z nadejściem wiosny postanowiłem się tym zająć i zdiagnozować problem, mam nadzieję, że mi w tym pomożecie :) Chciałbym również doprowadzić temat do końca aby dla kogoś również przydała się taka pomoc, ponieważ dużo tematów jest pozaczynanych a mało zakończonych. Widocznie ktoś w czasie rozwiązania problemu zapomina o wyjaśnieniu tego na forum. Dobra do rzeczy... nagrałem 3 krótkie filmiki z małych doświadczeń o to pierwszy:

https://youtu.be/CUegBt-CSzg  na tym filmiku podpiąłem strzykawkę bezpośrednio pod gruszkę. Chciałbym dowiedzieć się, czy efekt jaki uzyskałem jest prawidłowy zaznaczając, że użyłem dość dużej siły aby wprawić w ruch sztangę i czy podciśnienie zaciągnięte do strzykawki po puszczeniu powinno zostać w strzykawce czy wrócić do gruchy?


https://youtu.be/faLuduMQxjc  następny film przedstawia jak wygląda ruch sztangi podczas gdy ciśnienie zostaje zassane do strzykawki. Czy ruch sztangi jest wystarczający czy zdecydowanie za słaby?

https://youtu.be/FxLuzNXgBgQ Ostatni film przedstawia pracę sztangi (a raczej jej brak) podczas podpiętego przewodu pod zawór N75 (czyli wszystko jest podłączone tak jak powinno być)

Moje pytanie jest takie... Czy ruch sztangi jest prawidłowy mimo, że muszę użyć dość dużej siły aby zaciągnąć podciśnienie do strzykawki. A może problem tkwi w turbinie i mam zapieczoną geometrię? Czy problem w ogóle tkwi w układzie podciśnienia i powinien sobie radzić z ruchem sztangi. Osobiście wydaje mi się, że problem raczej tkwi w samej turbinie i sztanga powinna mniej opornie wykonywać swoje ruchy a może mylę się i w przewodach podciśnienia jest właśnie tak spore podciśnienie aby sztanga ruszyła się bez większego wysiłku? Kolejna sprawa jest taka, że problem może stworzyłem sam jeżdżąc tak długi czas podczas gdy turbina nie pracowała swobodnie, problem mógł znajdować się w układzie podciśnienia nie zostało to naprawione na czas a z racji tego, geometria w turbinie sobie w ciszy i w spokoju się zapiekała ? Co do wymiany przewodów podciśnienia, chciałem dziś wymienić ale w sklepie motoryzacyjnym dostałem ostatni metr dwadzieścia  :mrgreen: i wystarczyło mi aby wymienić od gruchy do N75 i od N75 do trójnika. Liczę na Waszą pomoc :)

Dodam jeszcze, że naciskając na sztangę strasznie ciężko było wprawić ją w ruch a grucha od razu odbijała ją z powrotem do pozycji wyjściowej jakby było w gruszce spore ciśnienie

BetónovĂŠ Ĺžumpy Ĺ˝ilina karma hipoalergiczna https://www.ehotelsreviews.com