Poszukiwania dobiegły końca. 25.04.2015 coś koło godziny 15 stałem się nowym posiadaczem Golfa 4. Początkowo miała być wersja SDI, ale te co oglądałem albo miały ubogie wyposażenie albo była strasznie zajechane. Później wybór padł na TDI 90 KM, ale też zawsze coś nie pasowało. Założyłem sobie, że pewnego budżetu nie przekroczę i będę szukać/czekać. I wtedy pojawił się on :) Tak od niechcenia umówiłem się na spotkanie aby zobaczyć to cudo na własne oczy. Po oględzinach doszedłem do wniosku, że plusy przemawiają za drobnymi minusami więc nie ma co kombinować tylko trzeba brać.
DANE OGÓLNE
Rok produkcji: 1998 Silnik: 1.6 8V AKL Moc: 74 KW | 101 KM Skrzynia: 5-biegowa |manualna Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG Przebieg: W dniu zakupu ok. 243 000km Drzwi: 5 Wersja: Comfortline Kod lakieru: LA5G
HISTORIA
Sprowadzany w 2007 roku z Niemiec. 2 właścicieli do tej pory. Przebieg wygląda na autentyczny biorąc pod uwagę wpisy w książkę oraz stan wewnętrzny auta. Oglądałem z przebiegiem 260k, a wyglądały zdecydowanie gorzej.
WYPOSAŻENIE
- ABS - Climatronic (sprawny :)) - 4 elektryczne szyby - Centralny zamek z blokadą wewnętrzną - Elektryczne, podgrzewane lusterka - Wspomaganie kierownicy - Immobiliser - Alarm - Welurowa, jasna tapicerka - Podłokietnik przód - Regulacja wysokości świateł - Regulacja wysokości siedzeń kierowca+pasażer - Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach - Regulacja oparcia w odcinku lędźwiowym - Składana tylna kanapa - Dwa uchwyty mocujące kubki z przodu - Dwa uchwyty mocujące kubki z tyłu - Gniazdko zasilające 12V w bagażniku - Wycieraczki przednie z 4-stopniowym cyklem pracy - 4 poduszki powietrzne - Podświetlane osłony przeciw słoneczne - 2 kluczyki - Książka serwisowa z Niemiec i faktury za naprawy w Polsce - komputer MFA - Domykanie szyb z kluczyka
PLUSY
- rozrząd zrobiony Listopad 2014 - olej wymieniany Marzec 2015 - instalacja gazowa ważna jeszcze 7 lat - 2x nowe opony wielosezonowe i 2x nowe opony zimowe - jeździ ;) - stan ogólny dobry jak na 17-letnie auto
MINUSY
- drobne otarcie na drzwiach pasażera przód - mniejsze bądź większe ubytki na lakierze i słabo pomalowane - pęknięty wkład lusterka od strony kierowcy
MODYFIKACJE
- zakup póki co w miarę sensownych kołpaków (docelowo alufelgi) - wymiana mieszka - zdrapanie gumy z wewnętrznych klamek i innych elementów - pozbycie się naklejki oraz 1.6 z klapy - wypranie tapicerki - wycieraczka tył z MK5 - zakup 2x nowych opon letnich - zakup 2x nowych opon zimowych - walka z rdzą, poprawki na lakierze, malowanie - polerka - oryginalne radio z zmieniarką - wymiana klamki bagażnika - wymiana bata anteny na rekina
NAPRAWY
- wężyk spryskiwaczy z tylnej szyby, chyba dziura, bo płyn zostaje na asfalcie - wymiana filtru kabinowego, powietrza, benzyny, bo to grosze kosztuje - regulacja LPG, tak zapobiegawczo
Pierwsze modyfikacje to będą te, które najmniej kosztują. Po zakupie auta mój portfel musi trochę odetchnąć. Tablice, skarbówka itd. też kosztują. Zakładając, że nie będzie większych problemów z użytkowaniem planuję pojeździć golfem tak z 3 lata, a może i dłużej. Takich samochodów jak kiedyś już niestety nie produkują.
GALERIA PO ZAKUPIE
|