Witam prawie jestem właścicielem czarnego Golfa 1.9 tdi atd (101 PS),produkcja koniec 2002 r. rej 2003 r. ale jeszcze za niego nie zapłaciłem dostane go w poniedziałek (będę go przed ostatecznym kupnem przetestować). Egzemplarz to : 5d, 1.9tdi ATD, z Austrii, przebieg 105 000 km, jest książka prowadzona do końca, skóry/pedały/kierownica nieprzetarte przechodząc do meritum : 1. Jak w 4motion powinno zachowywać się sprzęgło (brać od góry czy od dołu) ? 2. Czy po nr VIN ASO w Polsce poda mi historie auta ? 3. Z jakimi wydatkami dodatkowymi, naprawami muszę się liczyć związku z haldexem (w porównaniu do ośki) ? 4. na co zwłaszcza zwrócić uwagę ? 5. sprzedawca twierdzi, że różnica w spalaniu do ośki nie powinna przekroczyć 1.5l czy to prawda ? 6. jeżeli przebieg jest prawdziwy to jakie większe wydatki czekają mnie w najbliższym czasie: a)koszt zwykłego przeglądu (filtry,oleje ) b)elementy mogacę się popsuć wymagać regeneracji (typu turbo/sprzęgło/dwumas/wtryski/zawieszenie/haldex...) 7. jak w Golfie sprawują się seryjne hamulce i czy warto je od razu modernizować, a jeśli tak to jaki to koszt ? 8. auto jest na fabrycznych 15 czy w jakikolwiek sposób poza wizualnym odczuje zmiane ich na 16 (zostały mi opony 205/55 R16) 9. z poprzedniego auta zostały mi zeszłoroczne zimówki Dębica Frigo 2 195/60 r 15 - nadadzą się do golfa ? 10. Po jakim przebiegu/czasie należy zmienić rozrząd - jaki koszt ori/zamiennik (jeżeli zamiennik to czy warto jeśli tak to jaki) 11. czy seryjne światła "dają radę" czy od razu wliczać do budżetu zmianę ich na ksenon ? 12. Czy w takim Golfie są jakieś cechy charakterystyczne na które warto zwrócić uwagę na jeździe próbnej/oględzinach ? 13. Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni biegów ? Pytam o doświadczenie bo wiem, że producent często podaje, że nie trzeba wcale = awaria Wiem, że zapewne na część z w/w znajdę odpowiedź na forum mimo wszystko je zadaje gdyż praktycznie nie znalazłem info o zakupie/eksploatacji 4motion, przedwczoraj w ten wtorek straciłem poprzedni wóż ;( i bardzo chciałbym zminimalizować ryzyko prze finansowania się czy też pozostawania na dłuższy czas bez auta z powodu awarii (auto to dla mnie też częściowo narzędzie pracy za które dostaje ryczałt) stąd też jeszcze jedna olbrzymia prośba: - ile może być wart w/w Golf dotatkowe info : auto miało drobną stłuczkę (wymieniony zderzak + maska + napinacze pasów) widziałem zdjęcia jak i wóz przed i w trakcie i po naprawie, środek jest jak nowy, w środku klima 2 strefowa, pełna elektryka, grzanie foteli, pełna jasna skóra (stan idealny kolor beż/banan coś w ten deseń), kierownica 3 ramienna, chyba pełen fis, radio cd ori chyba blaupunkt. PS. przepraszam, za długość, ale jestem pod ścianą (zwykle aut szukałem po ~ 6msc a tutaj upatruję szansy na dobre auto na kilka lat) pozdrawiam licząc na pomoc i wyrozumiałość
|