Po krótkiej chwili, pozwalam sobie dołączyć do grona zadowolonych użytkowników Golf'a 4, prezentując swój pojazd, sukcesywnie postaram się zamieszczać zdjęcia lepszej jakości.
Golf 4 1.9 TDI, 110KM z 2000 r. Silnik ASV Kupiony w salonie Bełtowskiego w Krakowie. Pierwszy właściciel.
Takie zbiorcze tematy mają jeden wieli plus, można powielić modyfikacje widząc na zdjęciu jak to u kogoś wygląda, pomijam przyjemność czytania opisów i cennych wskazówek.
Golfa nabyłem nie przez przypadek, szukałem długo pojazdu z silnikiem bez pompo-wtrysków, szukałem i wszędzie gdzie jechałem oglądać samochód, były niespodzianki. Trafiłem nawet na sztukę z mokrą szpachlą w progach :D
Zrezygnowany, trafiłem w Krakowie na sztukę z 2000r. za 15.000K w stanie bardzo dobrym, z przebiegiem 160.000, serwisowany, z książką, w jakimś małym komisie, pojazd od pierwszego właściciela (dziadek, inwestował - nawet baranka na spód położył dla konserwacji podwozia).
Była 20:00, gość nie obierał telefonu, dzwoniłem do skutku :D
W ten sam wieczór auto było moje.
W pierwszej kolejności wycinka katalizatora i zaślepienie EGR'a - katalizator poszedł bardzo szybko za kilka stówek, ale zanim to się stało, pojechałem do magika zapytać o jego stan.
Okazało się, że był piękny prześwit, i 160.000 naliczniku to bardzo prawdopodobny realny przebieg. Złapałem piękną okazję !
Na dzień dobry inwestycja:
- Wymiana kompletnego rozrządu - Wymiana wszystkich płynów - Wymiana świec - Wymiana akumulatora - Wymiana paska klinowego - Wymiana sprzęgła - Autoalarm - Blokada skrzyni biegów
Auto do chwili obecnej jeździło i nie wymagało wkładu, oleju nie zjada, odpala od strzała. Dobijam do 200.000K i siłą rzeczy należy pochylić się na turbiną, zaczyna wyć i odcina mnie przy 110/120 km/h, trzeba wymienić alternator., obecny wykazuje stan agonalny, świece również pójdą do wymiany. Powoli muszę się zabrać za budę, po 15 latach zaczynają wychodzić w różnych miejscach małe purchawki. Poniżej galeria.
W chwili obecnej pojazd dostał nowe lampy DEPO, które musiałem doszczelnić silikonem, nową antenę typu Shark, nowa turbina już leży i czeka na podmianę, obok turbiny leży alternator 120A, który niebawem również wejdzie na pokład.
Nabyłem również nowe węże z materiałowym oplotem do układu podciśnienia, wraz z turbiną zostaną podmienione ze starymi zbutwiałymi..
Co dalej ? Dalej modyfikacja Vag'iem do 140KM z pomocą ComSportu lub jakiejś innej firmy, na horyzoncie pojawiają się również felgi 18 wraz z nowymi gumami Bridgeston'a
Myślę, że to nie koniec i z waszą pomocą auto dostanie jeszcze wiele innych ciekawych części.
|