romano87 - 2012-03-13 00:16:50

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i jeżeli mój post się powtarza to proszę NIE BIĆ:) Mam taki problem, a mianowicie muszę chyba wymienić termostat ponieważ temperatura nie dochodzi mi do 90. Czy możecie polecić mi jakąś dobrą firmę i czy sam dam radę to zrobić? I czy myślicie że może to się wiązać z większym spalaniem? Posiadam GOlfa IV 2000 r, 1.9 TDI 90km. Dziękuje za odpowiedź.

Kajor - 2012-03-13 01:13:41

Było... Szukaj na forum - nie przepraszaj za dubel.

Spalanie będzie większe.
Łatwo wymienić termostat, ale musisz mieć trochę kluczy, żabkę i odrobinkę pojęcia o majsterkowaniu.
Dobre termostaty (na I montaż) robi Wahler - cena ok. 50pln.
Niezłe są też polskie Stahlter'y - cena różnie, z reguły ok. 30pln.

Polecam Wahlera, do tego kupić dwa piwka, zrobić sobie wolne popołudnie, przejrzeć google na hasła "gdzie termostat tdi" i/lub wymiana termostatu tdi i robić.

romano87 - 2012-03-13 09:38:09

Dzięki bardzo za odpowiedź. Bardzo zależało mi na tym żeby wiedzieć jakiej firmy jest dobry, bo muszę to zrobić natychmiast. Pozdrawiam

dworak21 - 2012-03-13 18:29:34

ja kupilem za 12 zł i smiga jak ta lala toporan

walus851 - 2012-03-13 18:36:13

ja w swojej byłej audicy przerabiałem temat termostatu dość opornie kupiłem Wahler i nie trzymał później kupiłem jeszcze jakaś firmę i to samo w końcu kupiłem  oryginał dałem 100zł z uszczelką i mój problem się skończy  pozdrawiam Walus851

dworak21 - 2012-03-13 18:38:55

walus a u mnie za 12 zyla smiga 4 km i 90 stopni ;d

mirro2288 - 2012-03-13 22:12:23

podepne sie troszkę już o tym pisałem mam golfa 90  i też 90stopni osiąga jak są duże upaly albo jak go troszkę przecisne pod górkę a pali mi 5 litrów i co to za reguła że odrazu termostat do wymiany? o co w tym chodzi?

Kajor - 2012-03-14 14:04:44

Jeśli silnik się nie dogrzewa, albo ochładza podczas jazdy (przepływ powietrza przez chłodnicę) a grzeje podczas postoju, to wtedy walnięty jest termostat - cały czas puszcza płyn chłodniczy na duży obieg. To jest jedna - niegroźna opcja. W zasadzie skutkuje tylko większym spalaniem i niedogrzanym silnikiem.
Problem robi się gdy termostat przycina się i NIE puszcza wody do chłodnicy - wtedy o przegrzanie silnika, spienienie oleju i zatarcie bardzo łatwo, także głupi termostat może być przyczyną zrobienia szrotu z silnika.

mirro2288 - 2012-03-15 21:11:34

No ok a jeśli podczas jazdy grzeje sie przeważnie do temperatury 45stopni  a podczas postoju też utrzymuje stała temperaturę czasem nawet spada to też mi powiesz żę mam termostat walnięty?

Kajor - 2012-03-16 01:46:53

Tak - jeśli podczas postoju się zagrzewa do normalnej temperatury i ta temperatura może spaść, gdy załączą się wentylatory.

find out here sbobet 338a whitetime Pools czarter jachtów Mazury