Boro8022 - 2011-01-05 01:52:08

Witam Jestem Posiadaczem Golfa 4 I mam Maly Problem Jest To Silnik 2.0 Benzyna 115km  Strasznie Mi Bierze Olej Co 2  3 Tyś♠ Dolewam Z Litr Oleju Bardzo Prosze O Pomoc Z Góry Dziekuje:)

x50sr - 2011-01-05 08:30:21

1. czy w płynie chłodnicznym na korku nie ma osadu o konsystencji masła ? lub nalotu o barwie kawy z mlekiem
2. czy świece są zaolejone od wewnątrz ?
3. Czy TWój silnik wyzuca gdzieś olej gdy 1 swieca 1 wykręcona ?
4. czy kopci na czarno - niebiesko itd ?

Jaki przebieg ? jaki olej ?

Od kiedy występuje tak duże zużycie oleju ?
Czy są widoczne jakieś wycieki ?

Boro8022 - 2011-01-05 13:43:40

Nie Na korku od plynu chlodniczego nie ma osadu ani masla, z pod uszczelki pod klawiatura troszeczke sie poci ale nie az na tyle zeby dolewac litr na 3 tys kilometrow, a na swiece jeszcze nie patrzylem czy wyrzuca i czy sa zaoliwione przebieg auta to 156 tys ale byl sciagany z niemiec i podejrzewam ze byl wymieniany licznik bo jak podpinalem pod komputer to wyskoczyl licznik od kombi i mysle ze zamist 1 ma 2 z przadu na niebiesko nie kopci raz jak mu dalem gazu to na czarno ale mysle ze wyplul wszystko z wydechu i jeszcze przy odpalaniu swieci sie kontrolka od czujnika cisnienia oleju niewim czy to cos ma zwiazane z tym? Olej do niego jes lany Mobil 1 Super S 10W40 a bierze olej odkad go kupilem przy kupnie mial 115500 tys. Pozdrawiam:)

x50sr - 2011-01-05 23:02:44

Po świecach się dowiesz jak się mają pierścienie ... Olej raczej ok CIsnienie oleju spada wraz z jego ubytkiem , im wiecej oleju tym wyższe cisnienie no i tym większy ubytek co do uszczelki pod klawiaturą to będziesz musiał osadzić ja na silikonie odpornym na temperature i powinno być ok następnym razem przy zmianie oleju zalej na próbe inny tzn poprostu nie mobila a shella , castrola czy tez volvaline  czarny dym pojawia sie jak agresywnie manipulujesz gazem , dodajesz nagle i nagle puszczasz , to poprostu niedopalone paliwo i to jest normalne nawet w nowym silniku , patologia się zaczyna w chwili dymienia na tych samych obrotach. nie chce cie martwić że to uszczelniacze zaworów koszt wtedy jest nie wielki , jak dobrze pamiętam to tykałem sie kiedys podobnego przypadku i problemem były zamontowane w fabryce 3 czesciowe pierscienie w własnie golfie mk 4 2.0  wiec wersja pesymistyczna = pierścienie, panewki, uszczelkę pod głowicą no i planowanie głowicy szlifierka magnetyczną a nie frezarką  i kilka jeszcze drobnych rzeczy. Całość koło 800 zł do tego robocizna to powiedzmy 1100-1400 bo jakby nie było to uszczelka + planowanie głowicy to juz są pieniążki a no i wtedy tez pasuje te uszczelniacze zrobić , niestety niemcy zle wykombinowali pierscienie i ratuje cie jedynie wymiana na normalne wczesniej czy puzniej , nawet jakbys silnik zmienił to nadal pierscienie ...  zbieraj pieniązki a gdy dolewka będzie duża to działaj , chyba że okaże się iż to uszczelniacze zaworów


POzdrawiam


dodatkowo

Nieszczelne uszczelniacze zaworów jest szczególnie prosto zdiagnozować jeśli motor przy zmianie biegów puszcza "dymka".

a no i pomiar kompresji CI wiele powie o silniku , nawet wykarze jego stan :) pozdrawiam

Boro8022 - 2011-01-06 00:45:36

Dzieki Kolego Bede Dzialal Ale podejrzewam Jednak Uszczelniacze Na Zaworach , a Ty Jaki masz Silnik?Pozdrawiam:)

x50sr - 2011-01-06 16:05:50

jak uszczelniacze to bedzie tanio. Ale vw przyznal sie ze spapral sprawe i dal takie normy spalania ze masakra . Ja na szczescie 8v ale niestety 1.6  w planach kilka modyfikacji.

Boro8022 - 2011-01-06 20:01:19

Ile Nim Jechales maxymalnie bo ja tym 2.0 195 i niechce wiecej niewiem czemu podejrzewam ze mam jakoas blokade tak mi elektronik gadal:)

x50sr - 2011-01-07 12:31:11

z mocą seryjną niewiele ponad 100 koni jechałem 190 i jeszcze sie rozpędzał ale nie miałem warunków ale passat z silnikiem własnie 1.6 8v leci 200 - 205
powiem szczerze że jechałem wersją 2.0 i nie ma specjalnej róznicy , nawet spalanie podobne  wiec duzych róznic w osiągach nie znajdziesz bo jesli by patrzeć na konie , to 1.6 FSI na bezpośrednim wtrysku ma 115 koni i jest wolniejszy od 1.6 z kolektorem o zmiennej długości 1.6 SR ponad 100 kucy . Swoją drogą 2.0 nie często sie trafia , miał tylko 1 wade fabryczną ( pierscienie ale w  wiekszosci egzemplaży wymieniono je na gwarancji a z czasem dopracowano bo juz dużo samochodów ma własnie takie pierscienie  z tą róznicą że nie przepuszczają ) ja zastanawiałem się jak z moim silnikiem dokładnie jest skąd go miał vw itd i sie okazało że stwożono go dla passata w 1996 roku i do dziś wkładany jest do fabi . Moj juz troszke lepiej chodzi niz seria , ale nie był hamowany jeszcze wiec wiele nie wiem ale czuje że jest żwawszy , ma poprostu lepszą charakterystyke bo w większym zakresie obrotów ciągnie. a motor 2.0 8v w vw nie uchodzi za szybki i opłacalny do tunowania , więc jak coś to 3 lub 4 tyś  i masz 1.8t i nawet 230 koni najwyżej dożuć do swojego 500-1500 zł i wyciągnij go troche ... pod warunkiem że ma kompresje ja mam w posiadaniu dobre turbo garett tb2810 więc jakbym doinwestował z 2500 zł i mase własnej pracy to może bym wyciągnoł z 180 koni , z tym że to chyba dla własnej satysfakcji bo i tak lepiej by wyszło swapować na 1.8t i dopiero jeszcze tego 1.8t dalej rozbudowywać a to wszystko i tak jest nieopłacalne :) bo prosciej kupic bmw e30 coupe z vanos 2.5 bo kolektor itd znajdziesz na ebay za grosze a maszyne masz wtedy ...

Boro8022 - 2011-01-07 23:46:38

Niewiem Własnie co robic z tym silnikiem bo szczerze chcial bym wiecej tylko niewiem jak to najlepiej zrobic czy zrobic ten silnik czy swapa?A do BMW jestem przeciwny mnie tylko interesuje vw:)

x50sr - 2011-01-08 12:27:47

swap na 1.8 Turbo jest najtańszym , najprostszym i najmniej awaryjnym rozwiazaniem , wyjdzie CIe to ponad 4 tyś z czego dwa odzyskasz sprzedając swoje części :) ale 1.8 Turbo to najbardziej katowana jednostka , dużo szukania i lepiej kupic ćwiartke bitego auta niż pojedyńcze części oraz silnik goły słupek , bo sam silnik wychodzi tanio , ale osprzęt kosztuje więcej , dlatego brać ćwiartke :) mozna jeszcze robić swap na TSI i wcale nie jest dużo drożej , ale nie mam jeszcze zaufania do tego :) zamało KM to najechało a 210 koni z 1.4 robi wrażenie :) TSI 1.4 od 122 do 180 koni w seacie cupra przy czym robią je nawet na 210 równie dobrze możesz zrobić swap na TDI ASZ i dobry chip tuning i koszta wyjdą wyższe o około 1500 zł ale to się zwruci z czasem :) z mocą wyjdziesz koło 170 koni bez większych problemów , a eksploatacja będzie tańsza pod warunkiem że dużo jeżdzisz. Odnośnie BMW to piękne samochody niestety mają złą renome przez .... i wszyscy wiedzą o co chodzi :)

szyn - 2011-09-15 20:55:12

witam. mam golfa 4 1.8 gti 150km czy ktos mi podpowie ile swiec  mam i jak je moge wymienic jako amator i nie majacy garazu tylko ulice przed domem.z gory dzieki

szyn - 2011-09-15 20:59:10

milo byloby jesli ktos przedstawilby to zdjeciami to ulatwi mi prace. no i jakim kluczami musze operowac.pozdr.

MAXIMUS - 2011-09-15 22:58:02

odkręcasz chyba długą 16 klucz na swiece 4świece i wkładasz nowe tylko nie pomyl kabli o ile się da

szyn - 2011-09-16 09:45:28

witam. dzieki za  podpowiedz. a dluga co masz na mysli(i jak dlugi ten klucz jes) bo jam tylko plaskie klucze.oczywiscie oslone z gory musze sciagnac ten plastik?moze wiesz jakie swiece  sa najlepsze do mojego golfa 1.8 gti?. pozdr.

Sąsiad - 2011-09-16 15:56:15

Przepraszam, że się podwieszę pod posta: jak dostać się do świec w 1600 FSI ? Tzn. czy tam są wogóle normalne świece, czy tylko te cewki zapł. ?
Może laickie pytanie, ale nie widać ich gołym okiem...

MAXIMUS - 2011-09-16 16:54:29

są normalne świece w fsi

ngk polecam a model to w sklepie ci powie

Sąsiad - 2011-09-16 17:24:12

MAXIMUS napisał:

są normalne świece w fsi

ngk polecam a model to w sklepie ci powie

Ok, dzięki.
Ale gdzie ich szukać ? Pod tymi cewkami ? Na górze ? Trzeba ja wyjąć ?
Sorry, za takie pytania, ale zawsze widać je było jak na dłoni a w Golfie inaczej..

MAXIMUS - 2011-09-16 20:59:10

wyjmiesz je jak fajki ze świec i są to normalne świece

szyn - 2011-09-19 18:50:42

witam .moze ktos wie z ktorej strony jest sroba w misc olejowej do spuszczania.

MAXIMUS - 2011-09-19 21:59:08

szyn od dołu od tyłu miski

szyn - 2011-09-20 18:12:06

tto wiem ze od dolu. jestes pewien ze od tylu.bo ktos mi dzis powiedzial ze z prawej?dzieki

MAXIMUS - 2011-09-20 20:05:12

duża 19 w misce no znajdziesz gdzie jest spokojnie

szyn - 2011-09-21 00:53:49

wiem ze znajde tylko chce wiedziec,bo bede to robil na ulicy przed domem wiec chcialbym wiedziec na ktora strone kole mam wjechac zeby wejsc pod auto i spuscic olej.a i mam pytanie czy tylko jak spuszcze olej moge wymienic filtr oleju czy moge pozniej po zmianie?pozdr.

http://suurempipenisf.wordpress.com calivita Portal informacyjno edukacyjny słuch,protetyka,badania wady słuchu hercules 2014 online pl internet koszarawa blok przygotowania powietrza pisanie prac magisterskich http://zyskizlokat.pl sbobet wap