Goldi_Cz-wa - 2014-02-08 00:09:02

Witam,

Po przygodzie z lanosem, mercedesem 190, lancia kappa (2.4 tds i 2.0 noPb), bmw E39 528 przyszła pora na coś ze stajni VW. Zdecydowałem się na sweter ze względów oszczędnościowych, miało być tanio i pakownie.  E39 - mega dużo frajdy z jazdy i mega duże koszty utrzymania (piszę tu o utrzymaniu auta niemłodego w stanie tip-top a nie o druciarstwie i naprawianiu auta na chińskich zamiennikach). Także wybór padł na golfa 1.6 SR (AKL) w wersji Variant z polskiego salonu. O dziwo szpachli nie stwierdzono, rdza na tym aucie nie występuje. Auto dostało strzała w tylni zderzak (pod zderzakiem wszystko ok.) 

- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 1999 (30.12  :grin: )
- Kolor: srebrny
- Pojemność: 1.6 SR
- Moc: 101KM AKL
- Wersja: nie mam bladego pojęcia na pewno wyjdzie później

Wyposażenie:

-skórzana kierownica trójramienna (założona zaraz po zakupie.)
-centralny zamek z alarmem (alarm dokładany )
-el. szyby i lusterka
-podgrzewane lusterka
-climatronic
-4 x airbag 
-światła przeciwmgielne
-czujniki parkowania tył (dołożone zaraz po zakupie )

Plany względem auta:
- założyć lpg
- pomalować luterko i tylne listwy


Modyfikować auta nie zamierzam, ma mnie wozić z punktu A do punktu B  :cool:

Co do kwestii mechaniki ciężko mi się teraz wypowiedzieć bo autem zrobiłem 400 km ale w pakiecie startowym sweter dostał:

- nowy rozrząd (pasek bosha, rolka INA, pompa Dolz)
- świeży płyn chłodniczy
- nowe tuleje wahacza (delphi)
- nowe gumy stabilizatora (delphi)
- szlif tarcz (tarcze były nowe ale pioruńsko krzywe  :wkurzony:
- gwintowanie osadzenia prowadnicy zacisku hamulca (musiałem dotaczać prowadnicę bo gwintu już niestety nie było)
- regulacje mechanizmu zmiany biegów (choć 1 nadal według mnie ciężko wchodzi)

Co od zakupu zrobiłem :

wymieniłem przekaźnik wycieraczek ... w końcu działają jak trzeba  :applause:
naprawiłem oświetlenie schowka ... ktoś kto wymyślił patent z tą sprężynką w lampce powinien dostać po  pupie 
wymieniłem klamkę tylnej klapy  :applause:
podłączyłem głośniki w przednim lewym boczku ... nie wiedzieć czemu kostka nie była podłączona   :/
muszę przyznać że demontaż boczka jest banalnie prosty i szybki. W porównaniu do kappy czy E39 poszło jak po maśle.  :wgore:
założyłem gumowe Petexy  - jest moc :applause:
wyczyściłem wnętrze, w ruch poszedł APP tanzi i chyba z 3 razy wodę zmieniałem a raczej gnojówkę bo ciężko nazwać to wodą  :zdziwiony: ... a nie wyglądało na taki syf   
wymieniłem wycieraczki


nie poradziłem sobie natomiast z oświetleniem bagażnika. Żarówka sprawna, kable całe a oświetlenia brak stawiam  na zamek - słusznie  ??

A tak na dzień dzisiejszy wygląda auto :

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/802/j3iu.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/833/u2qg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/600/4jxx.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/853/5e13.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/560/fh91.jpg

Orchidea Hotel Lodging Siegen Berg-Chalet im Glamping-Paradies auf dem Dengler..