Surius - 2011-06-15 08:19:55

Witam.

Jestem nowy proszę o pomoc i wyrozumiałość. Posiadam golfa 4 z silnikiem FSI 110 km 2002r. 180 tyś przebiegu. Po wymianie rozrządu wraz z pompą mam problemy z płynem chłodniczym, mianowicie ucieka. Na początku sądziłem że spowodowane jest to zaciskiem przy zbiorniku bo zauważyłem że z tego miejsca leci więc zacisnąłem zacisk i było ok przez pare dni, natomiast przy dłużej jeździe zauważyłem że znów się przedostaje płyn i uciekać musi gdzieś pod zbiornikiem płynu chłodniczego ponieważ tam w tamtych okolicach są ubytki w postaci zgromadzonych śladów płynu. Postanowiłem zabrać golfa do warsztatu tam powiedzieli mi szokującą informację że jest to wina termostatu, naturalnie że trzeba go wymienić bo chłodnica nie dostaje płynu i najlepiej abym go zostawił to zrobi gdyż inaczej silnik padnie, wszystko byłoby ok gdyby nie dziwne porady mechanika... sam termostat kosztuje ok. 50-80 zł natomiast mechanik twierdzi że w tym modelu nie da się wymienić samego termostatu tylko należy wymienić go wraz z obudową gdzie również znajduje się czujnik i jest to koszt w granicach 430 zł, no ale przecież nikt nie sprzedawałby samego termostatu gdyby nie można było go wymienić... druga sprawa to to że temp silnika nigdy nie przekroczyła 90 stopni a chyba gdyby chłodnica nie dostawała płynu to by silnik się przegrzał prawda? Dostałem też info że silnik już nie raz się przegrzał... Wydaje mi się że w zbiorniku wyrównawczym tego płynu jest trochę za dużo i może dlatego wraz z ciśnieniem go trochę ubywa. proszę o pomoc.

berlin-hotel.pl