Ogłoszenie

#1 2014-12-04 20:31:00

bartek1080

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 8
Punktów :   

falujące obroty silnika 1,6SR

Witam jestem tu nowy i szukam pomocy w doprowadzeniu pewnego Golfa 4 do normalności

Silnik 1,6sr AKL + LPG stag4 (komputer sam przełącza na gaz po zagrzaniu się silnika do ok 40 stopni nie mogę sam przełączać) rok 99'

zakupiłem auto ok 2 tyg temu wymieniłem w nim świece na nowe NGK do gazu

zrobiłem skan na polskim vagu i wyskoczyły następujące błędy silnika
557 - nieznany kod błędu zwarcie do masy
533- regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość dolna -błąd sporadyczny
537 - Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny

po skasowaniu nie pojawiły się błędy ponownie poza błędu 537 który pokazał się po jakimś czasie

dodatkowo błędy jakie posiadam to Poduszki powietrzne
1221 - czujnik uderzeń bocznych strona kierowcy G179 - zwarcie do plusa -błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały - błąd sporadyczny

po skasowaniu pokazuje się tylko błąd 1221

moduł komfortu
953 - przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza
nieznane ustawienie przełączników - błąd sporadyczny
943 - Podgrzewanie lusterka lewego -Z4 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem
912 - przełącznik szyby lewej przedniej nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny
944 - podgrzewanie lusterka prawego - Z5 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem

a teraz problem z którym się borykam i nie wiem od czego zacząć

rano gdy idę do auta odpalam je silnik po chwili zaczyna wariować wchodzi na obroty ok 300 po chwili dojdzie do 900 i tak pyrka do puki nie dotknę leciutko pedału gazu zaczyna wchodzić na obroty ponad 2000 spada do 1000 i faluje w zakresie 1000-1200 gdy chce ruszyć przydusza się i trzeba dać mu więcej obrotów ok 2800 auto zaczyna dotrze pracować dopiero kiedy silnik zagrzeje się i komputer wrzuci gaz ale i wtedy obroty nie są równe a falujące w raz z falowaniem obrotów światła przygasają i rozjaśniają sie dodatkowo pedał gazu tak jak by sam pracował np przy ruszaniu z parkingu na zimnym silniku czuje jak ucieka mi z pod buta i sam wpada w podłogę

dodatkowo zauważyłem że silniczek krokowy na przepustnicy pracuje w rytm falowania obrotów a linka gazu wraz z mocowaniem stoi w miejscu

Prosił bym o podpowiedź co sprawdzać  lub ewentualnie mogę umówić się z kimś by to obejrzał z Warszawy niestety nie mam za dużo czasu żeby siedzieć i dłubać przy aucie ze względu że długo pracuje i czasem w weekendy pogrzebie przy nim zastanawiam się czy nie zająć się przepustnicą (czyszczenie lub zakup jakiejś używanej choć nie wiadomo na co się trafi)

Offline

 

#2 2014-12-05 18:22:37

 Duchu

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Kamienica Polska/Częstochowy
Zarejestrowany: 2014-09-21
Posty: 210
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR
Moc [KM] :: 101
Rok :: 1999

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Witam Kolego.

Podejrzewam kolego iż po prostu na zimnym silniku nie masz ssania.
Obroty po odpaleniu na chwilę rosną a następnie spadają do 800 a czasem niżej,a następnie komputer podnosi obroty znów na chwilę do góry.
Myślę ze twój silnik  ciągnie lewe powietrze na zimnym,przez kolektor ssący, po zagrzaniu jest wszystko ok.
Oprócz tego warto by przeczyścić przepustnicę + adaptacja.

Pozdrawiam
                     Duchu


GOLF IV 1.6 SR  99r Highline                       
LPG STAG 4plus
Reduktor  AC R01 czarny
Listwa wtryskowa Barracuda dysza 2.0

Offline

 

#3 2014-12-05 18:45:10

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Przepustnicę chwilowo zostaw w spokoju. Wyklucz jak Duchu pisze możliwość łapania lewego powietrza, od złączki za filtrem aż do kolektora ssącego wraz z jego uszczelką - posprawdzaj może dziura, gdzieś luźne.
Oraz wszelkie przewody od podciśnienia - może gdzieś sparciałe, pęknięte -wymienić. Strzelić dzięcioła od serca, nie 5 minut ale naprawdę te 30-40 poświęcić.
Jak to wykluczysz to daj znać.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#4 2014-12-05 22:42:48

 pablos

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2014-11-23
Posty: 51
Punktów :   
Silnik :: 1.6 AKL
Moc [KM] :: 101 KM
Rok :: 1997
Imię :: Paweł

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Błąd 557 i 537 też u mnie występuje, 557 to błąd czujnika ciśnienia pompy wspomagania może wpływać na dawkowanie paliwa podczas maksymalnego skrętu kierownicą przymierzam się do jego wymiany, chociaż po jego odłączeniu mocno nie wpływał na pracę silnika. Ostatnio również wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym i jest duża różnica w jeździe na zimnym silniku brak duszenia się czy gaśnięcia.

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez pablos (2014-12-05 22:44:14)

Offline

 

#5 2014-12-05 22:55:14

 Młody Golfiarz

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

52437423
Skąd: Nysa
Zarejestrowany: 2014-04-25
Posty: 613
Punktów :   
Silnik :: 1.8T 20V AUQ
Moc [KM] :: 180
Rok :: 1998
Imię :: Oskar

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Mi jak falowała SR-ka to wina tego że pękła rura od dolotu (łącząca puche filtra powietrza z przepustnicą) w miejscu jakby odmy silnika. Kupiłem zamiennik Harta w sklepie motoryzacyjnym za 60 zł i działa do tej pory bez zarzutu. A i ów pęknięta część w nowym zamienniku jest już z grubej gumy a nie z plastiku jak w oryginalnym. Do tego jeszcze przeczyściłem przepustnicę.
PozdraVWiam


http://cdn2.driiive.com/61503.jpg

Offline

 

#6 2015-02-23 22:32:02

bartek1080

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 8
Punktów :   

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

auto już nie faluje nie wiem czy ma to coś wspólnego ale został połatany wydech a dokładniej wymieniony Cybant łączący kolekor z wydechem + adaptacji

obroty się poprawiły i są równe ale przy ruszaniu trzeba gazować bo inaczej się dusi a na zimnym jak ruszam i jadę na 3 biegu przy równym trzymaniu pedału jest szarpanie całym autem  muszę lekko dodać gazu aby pzestało

jakieś propozycje teraz

Offline

 

#7 2015-02-23 22:53:07

 kubol1990

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

7557569
Skąd: Szubin
Zarejestrowany: 2013-11-25
Posty: 1520
Punktów :   13 
Silnik :: chwilowo brak
Moc [KM] :: brak
Rok :: brak
Imię :: Jakub

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

bartek1080 napisał:

auto już nie faluje nie wiem czy ma to coś wspólnego ale został połatany wydech a dokładniej wymieniony Cybant łączący kolekor z wydechem + adaptacji

obroty się poprawiły i są równe ale przy ruszaniu trzeba gazować bo inaczej się dusi a na zimnym jak ruszam i jadę na 3 biegu przy równym trzymaniu pedału jest szarpanie całym autem  muszę lekko dodać gazu aby pzestało

jakieś propozycje teraz

zawsze jak ruszasz trzeba dodać gazu to nie diesel że puścisz sprzęgło i sam jedzie

Offline

 

#8 2015-02-24 18:36:08

bartek1080

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 8
Punktów :   

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

kubol1990 napisał:

bartek1080 napisał:

auto już nie faluje nie wiem czy ma to coś wspólnego ale został połatany wydech a dokładniej wymieniony Cybant łączący kolekor z wydechem + adaptacji

obroty się poprawiły i są równe ale przy ruszaniu trzeba gazować bo inaczej się dusi a na zimnym jak ruszam i jadę na 3 biegu przy równym trzymaniu pedału jest szarpanie całym autem  muszę lekko dodać gazu aby pzestało

jakieś propozycje teraz

zawsze jak ruszasz trzeba dodać gazu to nie diesel że puścisz sprzęgło i sam jedzie

źle sprecyzowałem
podczas ruszania dodaje lekko gazu na przemian puszczam sprzęgiełko

ale podczas takiego manewru trzymając gaz podczas ruszania auto spada z obrotów prawie gaśnie i dopiero podczas wciśnięcia gazu do połowy obroty lekko idą w górę auto rusza zmiana na bieg 2 (i bez pasów można zaliczyć dyńką w szybę) bo nagle auto  się przydusza i po chwili wyrywa do przodu jak bestia

dzisiaj ruszyłem autem rozpędzam je wrzucam 3 bieg obroty ok 2000 i chce jechać równo i nie da się bo chce wyrwać silnik z ramy tak szarpie

a w korku na zimnym silniku to już nie wspomnę jaka to katorga niestety jak wyjeżdżam z pracy od razu pakuję się w korek n trasie Toruńskiej w Warszawie po przejechaniu metodą szarpania jakiegoś tam dystansu w korku zaczyna się raj autko nie szarpie

dostałem już 3 rady:
- traktowanie tego jako heavymetalowiec (niestety nie mój styl)
- zmienić pracę (gdzieś żeby auto spokojnie miało czas się nagrzać)
- zmienić auto na mniej szarpiące

i jak na razie 3 metoda jest brana pod uwagę

co podpowiecie

Offline

 

#9 2015-03-02 22:41:40

sulekmk4

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-11-09
Posty: 97
Punktów :   
Silnik :: 1.6 AKL
Moc [KM] :: 102
Rok :: 2000

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Patrzyłeś na inne fury ? PB czy ON ?
AKL za te swoje humory powinien dostać baty na dupsko,ale rekompensuje to niskimi kosztami napraw w porównaniu do innych silników 

Offline

 

#10 2015-03-03 17:52:57

masa200

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 238
Punktów :   -1 

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

przewody+swiece, wymiana  oringów w kolektorze ssacym, czyszczenie przepustnicy, ew cewka zaplonowa, ten silnik to nie jest kosmiczna konstrukcja, tylko konstrukcja cepa sam mam taki w skodzie, ewentualnie wyciagnac listwe wtryskowa i zakrecic rozrusznikiem zobaczyc czy wtryski nie leja , wszystko jest do ogarniecia jak cos to na pw wal smialo,

Offline

 

#11 2015-03-06 18:09:14

bartek1080

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 8
Punktów :   

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

sulekmk4 napisał:

Patrzyłeś na inne fury ? PB czy ON ?
AKL za te swoje humory powinien dostać baty na dupsko,ale rekompensuje to niskimi kosztami napraw w porównaniu do innych silników 

raczej PB+lpg bo on mam passata b5 a TDI na dojazdy do pracy nie bardzo się nadaje bo mam ok 13 km szkoda diesla nawet dobrze sie nie zagrzeje
spodobał mi się silnik 2.8 150kW zdziwiło mnie że auto z 2x większym silnikiem pali wtyle samo co moj 1,6

masa200
świece zmienione jak sprawdzić czy przewody są dobre ? u mnie wydają się w dobrym stanie iskra nie ucieka na boki
jakie i ile jest tych oringów to bym sobie zamówił

czy taki płyn do czyszczenia przepustnicy się nada dowiadywałem sie że wystarczy ją s psikać czy to prawda
http://www.sarcoharri.pl/omwjricgnk.htm … produkt=83

Offline

 

#12 2015-03-06 21:31:57

 Goldi_Cz-wa

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2014-01-29
Posty: 29
Punktów :   
Silnik :: 1.6 AKL
Moc [KM] :: 101
Rok :: 1999
Imię :: Maciej

Re: falujące obroty silnika 1,6SR

Ja dzisiaj wkoncu ogarnąłem ffalujace obroty.  U mnie falowanie występowalo po nagrzaniu silnika i generalnie falowalo w zakresie 500 -  900. 

Wymontowanie przepustnicy to 6 min roboty do tego trochę benzyny ekstrakcyjnej ( ja wspomoglem się jeszcze nitro)  pędzelek i scierka.  Po zamontowaniu obroty utrzymywały się na poziomie 1000 obr/min  ale po adaptacji  jest już bajka -  rowniotko jak ta lala. 

Polecam zabieg bo syfuco niemiara

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
tekst-zaproszenia-na-komunie.eu Prawnik Poznań www.medicanova.szczecin.pl rasowy kundel koparka kryptowalut prawnik w poznaniu