Golf 4 Klub Polska
Witam mam problem z zawieszenie często jak hamuje auto wpada w wibracje i lekko bije kierownicą chodź nie jest to regułą. Występuje też lekkie stukanie na dziurach i stuknięcie gdy energiczne zahamuje Tarcze i kocki wymieniałem. Przyjrzałem się zawieszeniu i układzie kierowania i są minimalne luzy na maglownicy słychać lekkie stukanie jak szybko ruszam kierownicą ale to nie powinno dawać takich objawów. Wydaje mi się tez że tylna guma na wahaczu za bardzo pracuje a mianowicie jak auto stało na kanale i patrzyłem na ta gumę a druga osoba ruszała autem do przodu i hamowała to specjalne wycięcie w tej gumie bez problemu się schodziło, tak samo gdy dłuższą rurką przesuwam koło do tyłu a auto stało na ręcznym. Wiem może że może ciężko to wyjaśnić ale co sądzicie o tym?? powinna ta guma tak lekko pracować? Pewnie ją wymienia i zobaczę co to da, tylko czy wymieniać ja sama czy od razu tą przednia też? Mówią że ta przednia rzadko siada i u mnie nie widać żeby miała luzy.
Offline
co do bicia kierownicy przy hamowaniu ja bym obstawiał zwichrowane tarcze (jakiej firmy były kupione i czy byłby zahartowane) a co do stuków przy hamowaniu to one dobiegają z przodu czy z tyłu jeśli z przody to luzy na końcówkach drążków lub na innych elementach metalowo-gumowych najlepiej przejść ścieżkę diagnostyczną a jeśli z tyłu to gumy tylnej belki się rozwulkanizowały (trza by je wymienić)
Offline
tarcze były textar a klocki chyba trw. Co do objawów po wymianie było lepiej może nawet wcale nie biły (trudno powiedzieć bo nie tylko ja śmigałem w tym czasie autem) ale problem powrócił chociaż nie z taką siłą jak to było przed wymianą. Może zawiozę je do tokarza chyba powinien mi sprawdzić bicie. Tylko najdziwniejsze jest to że nie zawsze wpada w takie wibracje podczas hamowania. Co do stuków niedawno robiłem tylną belkę został tylko przód, chyba wymienię te gumy na wahaczach i od razu przejże drążki.
Offline
Może masz piastę krzywą, dlatego każda tarcza hamulcowa się skrzywi. Czasami bicie objawia się tylko przy określonych silach hamowania.
A co do stukania podjechał bym na stację diagnostyczna, na szarpakach dużo lepiej od razu widać niedomagania zawieszenia, a koszt do max 20-30 zł.
Offline
Jak będę miał czas zawiozę tarcze do tokarza. Tylko jeśli wyjdzie że są krzywe jak sprawdzić piastę? Czy może nie sprawdzać tylko wymieniać piastę bo jeśli nowe tarcze są krzywe to chyba musi być piasta dobrze myślę?
Offline
Najlepiej czujnikiem zegarowym sprawdzić, wtedy jest pewność co jest winne.
Poza tym przed montażem tarczy powierzchnia piasty mogła być nie oczyszczona.
Offline
wymieniałem sam i na pewno oczyściłem. http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 … 21596.html taki czujnik będzie dobry? zmierzę nim bicie tarczy a potem samej piasty?
Offline
Mierzyłem te bicie tarcz i na jednym kole po wyczyszczeniu wszystkiego na błysk dalej mam coś koło 0,10 mm bicia czyli z tego co wyczytałem to dwa razy za dużo. Przestawiałem piastę na inne dziury i było tylko gorzej zdarzało się że było 0,2 mm bicia. Mierzyłem też bicie samej piasty i ta ma coś około 0,02-0,03 mm wiec wydaje mi się że to jej wina bo wynik na tarczy się potęguje i sama tarcza też już jest krzywa bo po przestawieniu na inne dziury jest jeszcze gorzej. Drugie koło miało 0,05mm ale po przestawieniu na inne dziury uzyskałem 0,02 mm. Teraz co robić przetoczyć tarcze i spróbować? czy odrazy wymienić tą piastę na nową? a może przetoczyć też piastę? czy może wziąć ze złomu?
Offline
Piastę bym wymienił na nową, czego byś teraz nie założył to się będzie krzywiło. Niby mieści się w granicy tolerancji ale to chyba jej wina będzie. Chyba że jakość tarczy jakaś marna. Tarcze można próbować przetoczyć.
Offline
bicia na tarczy nie są takie duże może bije przez te gumy na wahaczu? Wyczytałem też że były takie cyrki jak ktoś na odwrót założył klocki hamulcowe, ale czy w golfie idzie założyć na odwrót?
Offline
... raczej nie idzie założyć odwrotnie kloców hamulcowych... choć jeśli były takie cyrki to kto wie...
w dzisiejszej dobie zamienników dla całej gamy aut ( Audi, Skoda, VW... i podobne z jednej stajni producenta)... Możesz się spotkać z naprawdę "jajami"
Nic nie zastąpi dobrego sprzedawcy, i mechanika. Często literka w numerze katalogowym robi kolosalną różnicę.
Offline
Ostatnio miałem trochę czasu i zmieniłem gumy na wahaczu przy okazji przyjrzałem się tym felernym tarczą i z ciekawości podłożyłem miedzy tarcze a piastę folie aluminiową aby skorygować bicie, po kilku próbach bicie było nie większe niż 0,02m czyli elegancko. Jednak podczas hamowania dalej bije kierownica i hamulec nie tak jak przedtem ale jednak. Więc o co chodzi?
Offline