Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2011-07-06 19:04:26

 januszek1110

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wołomin/k/warszawy
Zarejestrowany: 2011-06-24
Posty: 16
Punktów :   
Silnik :: 1.6 v8
Moc [KM] :: 101KM
Rok :: 1999

błedy vag 16.sr

witam:) po karzdym podpieciem vag wystepuja powtażajace sie bledy:

-537Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
-17978Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

co do modułu ,to moze byc Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody itd...
ale co do sądy to niewiem, bo niekoniecznie moze byc popsuta...a jesli jest to jak wyczytac która?
dolna czy górna? z tego co wiem w moim mk4 sa 2 lambdy..

Offline

 

#2 2011-07-07 00:17:44

MAXIMUS

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422960990.gif

13672652
Skąd: opole
Zarejestrowany: 2011-03-21
Posty: 1112
Punktów :   26 
Silnik :: ape
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000

Re: błedy vag 16.sr

napewno masz dwie lambdy ?? ja mam jedną w swoim

Offline

 

#3 2011-07-07 01:45:46

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: błedy vag 16.sr

W 1.6SR jest jedna sonda - przed katalizatorem. Co do jej błędu - uważaj, bo oznacza on za ubogą mieszankę, a to jest zabójcze dla silnika na dłuższą metę. 
Masz LPG?


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#4 2011-07-07 21:42:18

 januszek1110

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wołomin/k/warszawy
Zarejestrowany: 2011-06-24
Posty: 16
Punktów :   
Silnik :: 1.6 v8
Moc [KM] :: 101KM
Rok :: 1999

Re: błedy vag 16.sr

pewnosci niemam czy 1 czy 2 sady:P ze schematu sie dowiedzialem,ze sa 2,pod swoim golfem nielezalem dawno i nieinteresowalo mie to wczesniej,
co do składu mieszanki to wydaje mi sie,ze jest za bogata gdy sada ma bład-" wartość górna"
przy odpalaniu czuc paliwo i nierowna prace silnika:(LPG jest sekwencja objawy takie same.
po skasowaniu bledu lambdy i przelaczeniu-blok danych na wykresie po paru sek przy pracy silnika na biegu jalowym widac jak sada wskakuje na gorny poziom,lecz jej praca nieumiera.... daje jakies oznaki zycia w postaci minimalnych wartosci.
PONAWIAM PYTANIE!!!
czy ten bład moze miec inna przyczyne? czy nieuchronnie czeka mie szybka wymiana sady?

Offline

 

#5 2011-07-19 21:00:19

 januszek1110

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wołomin/k/warszawy
Zarejestrowany: 2011-06-24
Posty: 16
Punktów :   
Silnik :: 1.6 v8
Moc [KM] :: 101KM
Rok :: 1999

Re: błedy vag 16.sr

wymiana sondy lambda nic niedala błąd powracał
na szczescie udało mi sie go wyeliminowac
mk4 1,6 sr zasysał powietrze w kolektorze ssacym a dokładniej przez porwane uszczelki  lecz nie te przy wejsciu do głowicy tylko w polowie kolektora jest taka złączka i morzna rozpułowic kolektor na 2 czesci:P
może przyda sie ta informacja dla tych którym bład na vag taki wystepujue i silnik ma lekkie drgania tak jak by niechodzil na wszystkich cylidrach.pozdrawiam

Offline

 

#6 2011-07-19 22:36:59

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: błedy vag 16.sr

januszek1110 - Ty nie jesteś pewien, za to ja owszem - przekroczona wartość górna składu mieszanki, to właśnie lambda powyżej 1.05, a więc mieszanka zbyt uboga, co zresztą potwierdza nieszczelny kolektor - za duża ilość powietrza w stosunku do paliwa.

Jestem również pewien, że silnik 1.6SR (w Golfie o symbolu AKL) ma jedną sondę, która działa poprawnie nawet po wywaleniu katalizatora, ba - działa nawet, gdy urżniemy wydech tuż za zejściem się dwóch rur z kolektora wylotowego - silnik będzie pracował poprawnie. To nie 1.6 16V.

Co do rozerwanych uszczelek - nie widziałem ich jako części zamiennych (z drugiej strony nie szukałem intensywnie) jednak na pewno nie zaszkodzi "rozpołowienie" kolektora i owinięcie owych uszczelek kilkoma warstwami taśmy teflonowej (PTFE) - niwelujemy wtedy jedną z potencjalnych przyczyn falujących obrotów. Ważna jest również dobra kondycja uszczelek kolektor-głowica, choć u mnie mimo tego została one dodatkowo "doładowane" wysokotemperaturowym silikonem, co definitywnie zapobiega przedmuchom w tym miejscu. Same uszczelki również nie są drogie - ok. 40-50pln za komplet 4 sztuk.
Szczelny kolektor i dolot to podstawa - nawet przez najmniejszą dziurkę za przepływomierzem wdzierają się duże ilości powietrza - panuje tam podciśnienie rzędu -0.7 bar.

Jeśli mogę wtrącić jeszcze swoje 3 grosze n.t. eksploatacji tego silnika - zalecam nie odwlekać wymiany oleju do ostatniej chwili, zmieniać regularnie świece (podczas tej czynności można, a wręcz trzeba rozebrać kolektor - warto wtedy zadbać o jego szczelność, zwłaszcza gdy mamy huśtawkę obrotów, nawet minimalną), czyścić co jakiś czas przepustnicę i przepływomierz (to drugie rzadziej i zdecydowanie delikatniej!) oraz sprawdzać szczelność rurki łączącej odmę z rurą dolotową - w 99% przypadków pęka właśnie tam - ulepszona rura pozbawiona tej cechy jest wykonana w całości z plastiku, a nie plastiku z gumową częścią odmy, która zwyczajnie parcieje i pęka). Co do świec - ja stosuję (zgodnie z zaleceniami VW) trójelektrodowe NGK-BKUR5ET, jednak wiem, że AKL działa pewnie na prawie każdych świecach. Moimi następnymi świecami będą już tylko dwu- lub nawet jednoelektrodowe DENSO - w celu wzmocnienia iskry, a są to bardzo pewne świece, choć NGK też spisują się dobrze, także przy zasilaniu LPG.
Warto także odżałować kilka złotówek na wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów - fabryczna po pewnym czasie potrafi leciuteńko przepuszczać oliwę zwłaszcza w okolicach nad osłoną termiczną nad kolektorem wydechowym. Uszczelka pod głowicą wytrzymuje za to bardzo dużo i jej nie ruszamy "profilaktycznie", tylko dopiero gdy coś się stanie.

W razie pytań o 1.6SR piszcie - chętnie pomogę.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#7 2012-03-27 18:20:47

Radekwyp1

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 4
Punktów :   

Re: błedy vag 16.sr

Napisalem do Was bo na innym forum nie udało się usunąć problemu z Golfem IV 1,6 SR a mianowicie możecie o nim poczytać:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4198245
Może tutaj ktoś coś podpowie.Ja podejrzewam, że może być to lewe powietrze albo przepływomierz powietrza przekazuje złe dane a na vagu nie ma błędów.Jeszcze mam pytanie do znawców czy moze być inna skrzynia biegów założona od innego modelu?

Offline

 

#8 2012-03-27 19:00:47

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: błedy vag 16.sr

Przez 1.5 roku nie uporałeś się z problemem? Do jakiego mechanika jeździsz?

Może tutaj ktoś coś podpowie.Ja podejrzewam, że może być to lewe powietrze albo przepływomierz powietrza przekazuje złe dane a na vagu nie ma błędów

Zrób logi dynamiczne VAG-COMem i sprawdź wartości temperatur na czujnikach i sygnału przepływomierza oraz czujników Halla G40 i G28 (wałek rozrządu i wał korbowy).
Dziwne, że nie łapie błędów...

Jeszcze mam pytanie do znawców czy moze być inna skrzynia biegów założona od innego modelu?

Może, ale nic to nie zmieni - pasuje tylko od 1.6 i 1.4, a to są takie same skrzynie.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#9 2012-03-28 19:47:39

Radekwyp1

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 4
Punktów :   

Re: błedy vag 16.sr

Niestety byłem już chyba u 10, nawet w aso Lublin i tam też nic, powiedzieli tylko tyle, że sterownik chodzi prawidłowo, a zeby wyszukać usterkę to zażądali 200 stuwy za godzinę robocizny i nie dawali gwarancji,że błąd znajdą szybko. To co piszesz było robione przynajmniej u trzech bo myslałem, że jeden może nie wykryje. Powiem tyle, że po wymianie świec, przewodów, czyszczeniu przepustnicy trochę się poprawiło ale dalej trochę mu brakuje przyśpieszenia jak na te 100 koni i niestety po ośiągnięciu 120 może 140 km/h nie chce dalej jechać , pedał jest do spodu.Czytałem, że przepływomierz może podawać prawidłowe dane a w istocie może być już uszkodzony w vag tego nie pokaże.

Offline

 

#10 2012-03-28 23:49:43

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: błedy vag 16.sr

Zmierz oporności i zobacz.
Jak będzie 0 oporu, znaczy, że jest pęknięty drucik, albo jakaś inna przerwa w obwodzie - wtedy najlepiej dogadać się z kimś z twojego regionu z forum vwgolf.pl i umówić się na podmiankę na chwilę za browara (zamiana przepływomierza to 5 minut roboty).
Jeśli wtedy będzie dobrze, to przepływka do wymiany.

Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa - może pompa niedomaga...


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#11 2012-04-20 16:44:42

Radekwyp1

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 4
Punktów :   

Re: błedy vag 16.sr

Mechanik sprawdził i powiedział, że jest wszystko w porządku z przepływomierzem ale wyskoczyły takie błędy:
00533
Idle Speed Regulation
19-10 Lower Limit Intermittent


00282
Shareware Version.To decode all DTCs
44-10 Please Register/Activate Intermittent


I tu mówi, że chyba jest przepustnica do wymiany.

Offline

 

#12 2012-04-20 18:00:37

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: błedy vag 16.sr

Spróbuj wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy. Może nastawy standardowe pomogą.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#13 2012-07-11 10:10:22

Radekwyp1

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 4
Punktów :   

Re: błedy vag 16.sr

Niestety musiałem wymienić przepustnicę na używaną i już obroty wyrównały się, inna praca silnika, natomiast dalej problem nie zniknął, pojedzie tylko do około 130 może 140 km/h, wydaje mi się że ma za duże obroty w porównaniu do prędkości, tak jakby brakowało mu trochę większej dawki paliwa, coś czuje, że ktoś mógł grzebać w sterowniku. Nie mam jakoś zaufania do fachowców z ASO Lublin którzy orzekli że sterownik chodzi dobrze. Powiem, że miałem problemy z zamkiem od strony kierowcy(nie działał) i już chcieli wymieniać na nowy za 550 zł a nie szukali usterki, mój elektryk tylko sprawdził po przewodach i znalazł jeden przetarty, który zlutował i zamek chodzi. A więc widać jacy z nich fachowcy. Może ktoś z Was coś więcej może powiedzieć na temat zwiększenia dawki paliwa może tam jest przyczyna usterki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa Lodging Gabon https://www.ehotelsreviews.com/ Innkvartering Vietnam