Golf 4 Klub Polska
Witam,
Moj problem to falujace obroty. Zakupilem golfa z niemiec na benzynie 99r wszystko bylo ok i zalozylem do niego gaz sekwencje autogaz compact. Po jakims czasie obroty zaczely falowac 1200-1300 zawsze w tym przedziale, nie ma znaczenia czy na benzynie czy gazie. Golf automatycznie zaczal wiecej palic 12-14l gazu, bez znaczenia czy silnik cieply czy zimy faluja obroty. Chociaz raz na jakis tydzien przez 5 min chodzi dobrze, nie wiem od czego jest to zalezne ale np przez 5 min chodzi normalnie 800 obrotow stojac na swiatlach, ale jak podjade pod nastepne to juz 1200-1300. Po gazie wiadomo byly wymienione swiece i kable na NGK. Czytalem na forum i pisali o przepustnicy wiec wymienilem, ale dalej to samo. Kolejny krokiem byla wymiana przeplywowki na nowa i dalej to samo. Macie moze jakies inne rady ? Zauwazylem ze jak samochod lepiej chodzi np na tych swiatlach bylo ok 800 obrotow odrazu ma wiekszego kopa, ale po chwili jak znow sie spsuje czuc mniej mocy. Byl podpinany pod komputer i nic nie wykryl zadnego bledu nie bylo. Macie jeszcze jakies pomysly ?
Offline
Może łapie lewe powietrze. Sprawdź czy tuba łącząca przepustnice z filtrem powietrza jest szczelna i nie ma nigdzie pęknięcia. Szczególnie zobacz na tą "odnogę" do odmy silnika, mi tam pękła oryginalna i było podobnie tylko nie mam gazu. Zamiennik Harta to koszt 60 zł nowy w sklepie motoryzacyjnym. Aha i zobacz czy masz taką rurkę małą podciśnienia ona też wchodzi do tej tuby. Czy przepustnica była adaptowana bo wymianie/czyszczeniu ? Ja mam na linkę po jakimś czasie się sama za adaptowała
Offline
okej, dzieki za rade, musze sprawdzic czy faktycznie nie jest pekniete gdzies, nie byla adaptowana, ale tez mam linke i chodzi tak jak powinna wedlug mnie. a jesli byla by szczelna ( co sprawdze przy najblizszej okazji ) to co jeszcze moze byc przyczyna ? slyszalem o sondzie lambda, ze tez moze byc podejrzana ?
Offline
Na szczęście mamy jedną sondę lambda, o ile masz starszą SR-kę , ale wydaje mi się że powinno wywalić jakieś błędy jakby była uszkodzona. Tak czy siak ściągnij tą tube bo tak na oko tego nie sprawdzisz, zobacz tą odnogę i zobacz czy jest wężyk. Przeczyść odmę a do czyszczenia przepustnicy dobrze będzie zaopatrzyć w sprej do czyszczenia gaźników motocyklowy podobno jest bardziej żrący. Aha a wymieniałeś może uszczelkę pod kolektorem ssącym jak tak czytam o tych sr-kach bo tematów przewala sie mnóstwo to to też może być tego przyczyna
Offline
Witam Kolego.
Kolego a jak z odpalaniem po nocy ??
Mi to wygląda na pobieranie lewego powietrza ( uszczelki kolektora ssącego), dlaczego ..?
A dlatego iż podczas zakładania gazu prawdopodobnie zdemontowali kolektor aby nawiercić w nim dziury do gazu i zmontowali na stare uszczelki.
Sprawdź pracę sondy.
Czasem "psikanie" Plakiem nic nie da,a powietrze lewe tam ciągnie( wiem bo sam miałem podobny do ciebie przypadek, tylko u mnie brak ssania na zimnym, czasem nagle było,ale raczej rzadko.Obroty również nie były idealne ciągle sobie lubiła troszkę podnieść obroty.
Pozdrawiam
Duchu
Offline