Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam,
mam pytanie czy jeśli jadac po nierównościach auto "wali" (to jest raczej przód) to czy pomoże sama wymiana kompletu amortyzatorów z ich mocowaniem?
Czy np walenie przy najeżdżaniu na nierówność to tez moga być łączniki stabilizatora?
Bo nic mi nie trzeszczy, nie puka, nie stuka ale dopóki na jezdni jest równo i gładko - ok ale jak są jakieś wyboje to auto mocno uderza zawieszeniem.
Jak to można sprawdzić? bo na pewno wahacze były wymieniane, końcówki drążków ale nie były ruszane amortyzatory, sprężyny i nie wiem co z łącznikami stabilizatorów.
Jak myślicie co warto sprawdzić?
Jak ktos może - niech poda hmm..jakby to określić - komplet co się wymienia przy kapitalnej naprawie zawieszenia - wahacze? końcówki drazków, łączniki? tuleje, sworznie? amortyzatory (+ poduszka/łożysko?) a sprężyny np?
Dziękuje, pozdrawiam!
Offline
to pewnie amory skończyły zywot skoro reszte zawieszenia twierdzisz ze masz ok... u mnie są 4 szt do wymiany i na nierownej drodze tłuką sie jak ch...j
Offline
Ja radzę też sprawdzić tuleje, u mnie z tyłu "waliło", było to dosłowne uderzenie, nie stukanie czy pukanie. Wadliwe okazały się tuleje z tyłu, które były na aucie od fabryki. Może u Ciebie jest to samo ale z przodu, to też można sprawdzić na "trzepakach" no i to na pewno tańsza bajka niż amortyzatory
Offline
Aha ok czyli rozumiem, że żaden mechanik mi tego nie sprawdzi? Tylko to dziwne bo w październiku byłem na przeglądzie i pieczątka jest, gość ani słowa na temat zawieszenia..tylko była mowa o tulejach tych krótkich przy wahaczach z przodu, wymienione zostały całe wahacze z kompletem bo ponoć mechanik twierdził że stare były.
A nadal wali..nie wiem właśnie..może podjadę gdzieś faktycznie..
A czy wymiana amortyzatorów tylko na przednią oś jest sensowna? Nawet jak z tyłu też by trzeba to jak przód najpierw naprawie to coś tam pomoże? Czy lepiej komplet na obydwie osie?
i jakie ewentualnie lepsze olejowe? czy gazowe? bo tak patrzałem na oferty i Bilstein chyba najciekawsze, albo Monroe ale Bilstein to te takie klasyczne wg mnie.
Dobra pomyślę i sprawdzę, wolałbym coś innego niz amory, jakieś łączniki, żeby nie wykosztować się znowu..
Offline
Patrzyłeś czy na sprężyny czy nie pęknięte itp?
Najlepiej na stacje diagnostyczna zajechać, tam jest auto obciążone na kołach więc najlepiej wychodzą wszelkie niedomagania zawieszenia.
Możliwe że np. tuleje stabilizatora, jak całe komplety wahaczy wymieniłeś (o ile jakieś lepsze kupiłeś).
A co od amortyzatorów to warte uwagi są Kayaba, Bilstein, Monroe, Sachs. Czego byś nie wziął powinieneś być zadowolony.
Offline
Mochnacki napisał:
...wolałbym coś innego niz amory, jakieś łączniki, żeby nie wykosztować się znowu..
Jak chcesz miec tanio,to polecam szrot/skup zlomu a jeszcze lepiej to kupic wrotki/rolki (nie trzeba serwisowac, myslec o (drogich) czesciach, lac paliwko).Paczka fajek mniej tygodniowo,1 flaszka mniej i idzie uzbierac na cos konkretnego.Lecz po co?? Bede sobie standard zycia obnizal przeciaz mozna uciac z czegos innego (byle nie sobie).
Przepraszam ze sarkazm,ale od czerwca 2012r. sporo juz sie tutaj naczytalem (konkrety pomine,zeby wstydu uzytkownikom oszczedzic).
P.S. ja z tylu mam sprezyny KYB, amory gazowe Sachs i jest git.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-12 19:29:10)
Offline
No ok a może mi ktoś napisać co wchodzi w skład zawieszenia - przód + tył typu np z przodu kolumna McPhersona ale co się zawiera wahacze itd?
To ja sobie posprawdzam i wtedy ocenię co należy wymienić.
Sprężyny muszę zobaczyć ale jak są całe to chyba nie ma sensu ruszać?
Offline
przod: tuleje wahacza przednie i tylne. sworzeń wahacza. lacznik stabilizatora. gumy stabilizatora. koncowki drazkow. poduszka z lozyskiem amortyzatorów. amortyzatory.
tyl: tuleje na belce. amortyzatory
jedz na stacje diagnostyczna i powiedz ze chcesz PORZADNIE sprawdzic zawieszenie bo cos stuka... nie liczył bym ze wskaza na amory nawet jesli to one beda tlukly. moje byly niemalze rozje...ne miesiac po przegladzie wylaly sie i jakos ani slowa na amory nie powiedzieli. .. wez wgl najpierw zobacz czy nie sa wlasnie rozlane. zobaczysz ze cale tloczysko i obudowa amora jest uwalona olejem. jesli sa wylane to na 90% one sie tluka
Offline
Z przodu mamy:
Amortyzatory (odboje, osłony przeciwpylne, łożysko amortyzatora), sprężyny, wahacz (tuleje, sworzeń), stabilizator, łączniki stabilizatora, tuleje stabilizatora
Tył: amortyzatory, sprężyny, tuleje tylnej belki.
Offline
Ja dziś byłem z firmowym autem na stacji diagnostycznej. Za 20 PLNów sprawdzili mi całe zawieszenie i powiedzieli co jest do wymiany. Tak jak tu kolega pisze, ja na wstępie powiedziałem, że chcę PORZĄDNIE sprawdzić zawieszenie. Z 20 minut Panowie męczyli samochód i wszystko sprawdzali. Auto już stoi u magików i są wymieniane te wszystkie części, który zostały zakwalifikowane do wymiany.
Powtarzam w sumie to wszystko co koledzy wyżej, ale zajedź i sprawdź. U Nas poszły amorki na przód firmy Monroe, wyszły taniej od Kayaba.
Pozdrawiam.
Offline
Przypomina mi się jeszcze 1 sytuacja. Jak koledze coś waliło z przodu i na słuchy nie mógł namierzyć co i jak.
Pojechał na stację diagnostyczną i się okazało, że waliła gaśnica (i nie z przodu a z tyłu - różnie niesie odgłos w kabinie)
Mechanik tyle o ile może Ci sprawdzić prętem czy nie ma luzów, gumy czy nie pęknięte etc.
Offline
Strony: 1