Golf 4 Klub Polska
Witam
Z racji bardzo nierównej pracy silnika w moim golfie mam zamiar wymienić uszczelki w kolektorze ssącym,są już kupione i czekają na wymianę.
Chciałbym się zapytać,na co zwracać uwagę przy ich wymianie ? Jakieś porady z waszej strony ?
Offline
Co do porad to raczej nie odłącz tylko akumulator jeżeli nie chcesz adaptować przepustnicy ponieważ tak czy siak podejrzewam że będziesz ją odłączał
Offline
Sorry że tak zasypię Cię pytaniami ale powiedz kolego czy wymieniasz wszystkie uszczelki czy jakieś konkretne?jaki mniej więcej jest koszt zakupu tych uszczelek? i jeszcze jakie miałeś objawy w pracy silnika?
Offline
Jakie są u ciebie objawy nierównej pracy silnika ?? Ja u siebie wymieniłem uszczelki z tego względu że były one już spękane a miałem kolektor i wszystko na wierzchu bo robiłem mały przegląd i mycie silnika
Offline
Objawy są takie,że na zimnym silniku strasznie nierówno chodzi,falują obroty,chodzi jak na trzy gary.
Uszczelki będę wymieniał pod koniec tygodnia ponieważ teraz codziennie samochód jest mi potrzebny.
Za uszczelki płaciłem 54 zł,to są te cztery na dole kolektora.
Offline
Sulekmk4
Najpierw wyczysc przepustnice, jest to glowny objaw falowania obrotow i nierownej pracy silnika. Co do chodzenia na 3 gary, teraz jak jest ciemno idz na dwor z kims, kto bedzie dodawal gazu a Ty patrz na przewody + cewke ( czy iskrzy czy nie) i mozesz psiknac mgielke wody na nie zeby widziec wyrazniej, jak sa przeblyski to do wymiany albo kable albo cewka. No i oczywiscie jeszcze wina swiec moze byc,.
Offline
kolego @golf414
Przepustnica była wymieniana jakiś rok temu,świece i przewody wymienione zostały w lato.
Bardzo przepraszam,że zapomniałem o tym napisać na początku
Ale w sumie nie zaszkodzi sprawdzić tych świec i przewodów.
Offline
Bardzo prawdopodobne że cewka będzie do wymiany w leonie 1.6 miałem taki objaw a w golfie 1.4 objawiało się to tym że przy stałej prędkości bądź przy przyspieszaniu lubił szarpać
Offline
sulekmk4 napisał:
pieterek86
Masz na myśli cewke zapłonową tak ?
Jeśli wymiana uszczelek nie pomoże będę się nad tym zastanawiał.
Dokładnie o nią
Obejrzyj sobie jeszcze przewody odchodzące z kolektora ssącego do serwa czasami jeżeli przewód jest nieszczelny powstają takie kwiatki w punto spotkałem się z tym że przy nieszczelnym wężyku podciśnienia przy wciśnięciu hamulca auto potrafiło gasnąć po wymianie wężyka jak ręką odjął
Ostatnio edytowany przez pietrek86 (2015-02-27 23:26:30)
Offline
Uszczelki wymieniłem wczoraj,podczas jazdy próbnej zrobiłem 100km,co jakiś czas postój i zero falowania,rano odpalilem go i też chodził bez zarzutów,ale wolę nie zapeszać i poczekam jeszcze na temperatury poniżej 0,chociaż ciekawe kiedy to nastąpi
Offline
sulekmk4 ujemnych nie szukaj, skoro teraz chodzi na zicher to i przy mrozie tak samo, skoro na nagrzanym nie falował to i na zimnym w mróz też nie będzie.
PS. Jak zdejmowałeś dolot zauważyłeś wżery na starych uszczelkach ??
Offline
Delikatne tak,były popękane na bokach i ogólnie ich stan pozostawiał wiele do życzenia. Wejścia przy bloku silnika delikatnie wyczyściłem mokrym papierem ściernym 2000.
Powiem wam tak,chyba następnym razem wolę już dać auto do znajomego mechanika. To nie na moje nerwy tych śrub trzymających kolektor chyba nie mogli lepiej schować No i nie obyło się bez pękniętego plastika Może gdybym pił sobie piwko przy tym to by się milej robiło,a nie piłem bo miałem wieczorem wyjazd
Offline
Najważniejsze, że sobie poradziłeś i usunąłeś własnoręcznie usterkę. Taka rzecz cieszy najbardziej! Mimo poświęconego czasu to chociaż zaoszczędziłeś trochę $, a przy okazji zdobyłeś nowe doświadczenie
Offline
czy ktoś może podpowiedzieć, może jakieś fotki, ponieważ muszę wymienić kolektor dolotowy(stary był klejony jakiś silikonem, ogólnie wielka prowizora) wiec mam już nowy zakupiony tylko muszę go wymienić. nie ukrywam, że VW to moje pierwsze auto tej marki(wcześniej renault).
Interesuje mnie jak to odkręcić, jak się do tego zabrać.
pozdrawiam SebeQ
Golf 4 1.6 16V 2002 +LPG
Offline
No cóż, zabrałem się za wymianę kolektora ssącego dolotowego. i okazało się że stary był poklejony jakimś silikonem, więc zastało mnie czyszczenie bloku silnika z silikonu żyletką żeby to wszystko zedrzeć ładnie. do tego oklejona była cała przepustnica. ale zastało mnie zaskoczenie ponieważ zakupiłem nowy-używany kolektor do silnika 1.6 16V i ...nie pasuje. przy przepustnicy w starym kolektorze są trzy otwory na węże(chyba jakieś podciśnienie, odma? nie znam sie na tym) a w tym zakupionym tylko dwa.. czy ktoś coś pomoże?
Offline