Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Witam,
ostatnio mam taki problem że coś kiepsko zawieszenie w moim aucie wybiera nierówności, byłem na stacji kontroli, auto przeszło cały szereg badań diagnostycznych - szarpaków, trzepaków i nic nie wychodzi w tych badaniach, tak więc stawiam na amortyzatory.
Tylko teraz pytanie, czy np sprężyny też po upływie 14 lat nie są zbyt zużyte i nie będą pracować odpowiednio?
Czy tylko kwestia czy nie są spękane?
Czy ktoś ruszał sprężyny? oprócz oczywiście osób które sportowe /gwintowane zawieszenia wkładali..
Czy ogólnie przy seryjnych gratach i wkładaniu klasycznych amortyzatorów typu Bilstein B4 warto ruszać sprężyny? Z tego co wiem u mnie są w całości ale nie wiem jak to pracuje po tylu latach, czy to też może mieć wpływ na niekomfortowe, uderzeniowe wybieranie nierówności na drodze?
Jakie są Wasze opinie?
Offline
Hmm no na razie z uwagi na ograniczenia finansowe chce zmienić amortyzatory póki co przód ale docelowo jak nastapi jakaś zmiana na korzyść także zająć się tyłem.
Ogólnie to całość pracuje tak ostro, mało precyzyjnie. Także nawet nie jestem wstanie stwierdzić czy lepiej tył czy przód.
Offline
generalnie póki nie sa pekniete zgnite czy w inny sposób uszkodzone mechanicznie to teoretycznie sa dobre a praktycznie po 14 latach muszą byc juz pouginane (zmeczenie materialu itp) wiec jesli zalozysz nowe na pewno poczujesz roznice. kwestia czy masz wolne fundusze i planujesz dluuuzej autem posmigac to warto zainwestowac w doobre markowe sprezyny
Offline
No właśnie chyba sprężyny też będę musiał wymienic, problem w tym że komplet na przód Kayaba to ponad 200 zł..
Nie wiem tylko jak z robotą i jej ceną - czy sama wymiana amortyzatorów jest porównywalna do sprężyn? czy amortyzatory to mniej zachodu..chociaż to wszystko do tego samego się zanosi.
No bo chyba sprężyn za 40 zł nie warto wkładać szczególnie że mam zamiar wymienić amortyzatory na Bilstein gazowe + łożysko/poduszka Lemfordera czyli wszystko markowe.
Ostatnio edytowany przez Pachura (2015-03-11 15:47:59)
Offline
Żeby wymienić amortyzator i tak trzeba zdemontować sprężynę więc robota ta sama.
Offline
Dokladnie skoro wycigasz amor do wymiany to mozna powiedzieć ze sprezyna tylko przy okazji w gratisie mozna wymienic mi sie trafily eibachy pro kit -30 za 350zl 4szt ! wiec moze warto poszukac jesli chcialbys moze komprosmisu a muslisz o malym obnizeniu a na prawde duzo mi nie siadly
Offline
Strony: 1