Golf 4 Klub Polska
Witam!
Jestem posiadaczem golfa 4 od maja tego roku, po zakupie wszystko było ok, ostatnio od połowy lipca cięzko wchodzą biegi, najtrudniej 1 , przy wstecznym jest zgrzyt, te objawy wystepują najczęsciej po nagraniu silnika, czasem wszystko działa jak nalezy, rzy czym jedynka zawsze troszke ciezej niz reszta, sprzęgło zbiera chwile po puszczeniu sprzegla.
Ostatnio zauważyłem nawet że stojąc w miejscu z wrzuconym biegiem 1 (kiedy są trudności z jego wrzuceniem)auto sie troszke trzesie jakby sie nie wysprzegliuo do konca, jak zrzuce bieg jest ok.
Wogóle tam jest sprzeglo hydrauliczne czy na lince??mam silnik 1.9tdi AGR 90KM.
Offline
Mogą być wyrobione cięgła/linki zmiany biegów, jednak u ciebie raczej stawiałbym na padające sprzęgło. Nie ślizga ci się przy mocniejszym depnięciu?
W gofrownicy mechanizm sprzęgła jest hydrauliczny, nieregulowany.
Offline
co do sprzęgła to i ja chciałbym się włączyć do rozmowy.mam golfa 1.9tdi 105 km po zmianie map paliwa na 140KM i 320 NM.po zmianie map jak depnę w pedał to jest moment że ślizga mi się sprzęgło.ale gdy nie miałem zmienionych map wszystko było ok na każdym biegu.czy to objawy [padnięcia sprzęgłą mogą być??biegi wchodzą bez problemu.
Offline
drogi jacku a masz może dwumasowe koło zamachowe ?
bo zakładam że owszem , z objawami zgłoś się do kolegi hyper on ma duzo info z wirusowania tdi
ps te modzik na 140 kuca jest poparty wykresem z hamowni ?
sprzęgło hydraulicznie dociskane nie ślizga ( jak dla mnie wada bo nie wyczujesz jak je wyciskasz )
a jak sie ma płyn hamulcowy ? uzywales testera ? moze zawiera wilgoć i sie ona rozpręża ze wzrostem temp i powoduje jakieś códa
wysprzęglnik jest hydrauliczny zasilany płynem hamulcowym , możesz go spróbować odpowietrzyć i sprawdzić jego stan
aczkolwiek zakładam że docisk może nierówno smigać , może jakiś nit poszedł lub to inna wada tego zespołu
czujesz napewno jak wchodzi bieg , jego wejscie , precyzyjnie ? czuć wbicie ? sprawdz na zgaszonym silniku , a puzniej podczas hamowania silnikiem np przy 60 wbij 2 i sprawdzaj jak synchronizatory smigaja , powinieneś odczuc stopniowe wbicie , jak nie odczujesz to mogą byc lipne cięgła i nie dobijaja biegu i wtedy zgrzyt bo sam sie dociąga
Offline
no tak mam kolego wykres z hamowni.ni i posiadam koło dwumasowe
Offline
i biegi kolego napewno dobrze wchodzą.na zgaszonym silniku takze
Offline