Ogłoszenie


#1 2015-03-30 20:08:24

 michal8800

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Odrowąż
Zarejestrowany: 2015-02-20
Posty: 404
Punktów :   
Silnik :: 1,9 AJM
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2001
Imię :: Michal
WWW

Dziura w misce olejowej

Witam, posiadam w mojej misce olejowej dziurę wielkości rzędu 0,2- 0,3 cm. Czy istnieje jakiś sposób aby pozbyć się nieszczelności bez konieczności wymiany miski

Offline

 

#2 2015-03-30 23:11:10

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3382
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

To zależy gdzie jest pęknięcie. Ja np ściankę gdzie dziura była 5mm zalepilem sylikonem erlinga i jest ok. Ale olej spuszczalem


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#3 2015-03-31 07:46:15

 michal8800

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Odrowąż
Zarejestrowany: 2015-02-20
Posty: 404
Punktów :   
Silnik :: 1,9 AJM
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2001
Imię :: Michal
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

Mniej więcej w tym miejscu co zaznaczone kółkiem i taka rysa

Ostatnio edytowany przez michal8800 (2015-04-01 19:47:19)

Offline

 

#4 2015-03-31 15:30:59

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Dziura w misce olejowej

Michał wydaje mi się ze mógłbyś zrobić tak jak właśnie Eizon ci napisał, zresztą nie masz nic do stracenia tak na prawdę mówiąc, jak nie będzie trzymać to wymienisz miskę tak czy siak, oleju sporo ci ubywa, sprawdzałeś? To ładnie po polach się bawiłeś gofrem hehe ;p


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#5 2015-03-31 16:37:42

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Dziura w misce olejowej

No ściankę zasklepić silikonem to jeszcze rozumiem... niechaj by było....
Ale zasklepiać dno miski to proszenie się o kłopoty, przy braku osłony silnika to każdy przypadkowy kamień i na nowo kłopot. Wiem że szansa taka to ułamek promila, ale zawsze istnieje. Nie wiem czy to aluminium, czy jakiś inny tego typu stop... może taką małą szczelinę da się spawem złapać.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#6 2015-03-31 19:04:22

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3382
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

Przy takim peknieciu pospawaj to lepiej..


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#7 2015-03-31 23:22:36

 Dandusiek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2015-01-03
Posty: 405
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AHF
Moc [KM] :: 110 / 140 KM
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Dziura w misce olejowej

Miche mamy aluminiową właśnie, może próbować i tak do stracenia nic nie ma, jeśli nie uda się to musi wskoczyć nowa ;p


[MK4] Exclusive GTI 1.9TDI | AHF | GWINT | 25Jahre | RECARO| LC9Z| - 3CITY! Wbijać ;>

http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=10351

Offline

 

#8 2015-04-01 19:46:20

 michal8800

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Odrowąż
Zarejestrowany: 2015-02-20
Posty: 404
Punktów :   
Silnik :: 1,9 AJM
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2001
Imię :: Michal
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

dzięki wszystkim za odpowiedzi będę próbował 

Offline

 

#9 2015-04-09 23:12:38

.Maciej

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2015-01-28
Posty: 31
Punktów :   
Silnik :: AHF ( 1,9 TDI )
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Maciej

Re: Dziura w misce olejowej

Ja to u siebie zaklepałem młotkiem i śrubokrętem, mówiąc prościej, naciągnąłem troszkę aluminium z okolic, jeśli wiesz o czym mówię. Nie pociło się już wcale, ale lubię dmuchać na zimne, więc zakleiłem jeszcze specjalnym klejem do aluminium (w motoryzacyjnym na 100% będą mieli, 18zł płaciłem, podobne do poxipolu, ale troszkę inny skład) i wsio, już chyba zrobiłem tak z 15tys w ciągu ostatnich 4miesięcy bez osłony

Offline

 

#10 2015-04-10 16:19:58

fisichella4

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2015-01-27
Posty: 200
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI ASZ
Moc [KM] :: 130
Rok :: 2002

Re: Dziura w misce olejowej

Ja u siebie wymieniłem za 70€ i nie ryzykowałem klejeniem.

Offline

 

#11 2018-02-22 15:33:45

kayus11

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2018-02-22
Posty: 10
Punktów :   
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

Spawanie, spawanie i jeszcze raz spawanie. Każda inna naprawa kończy się tym że pęknięcie będzie postępowało dalej (wiecie czym jest karb w mechanice?), a potem skończy się wyciekiem i zatarciem silnika.
Pospawanie kosztuje ze 30zł, a masz naprawę na dziesiątki tysięcy kilometrów.
https://uslugispawalnicze.jimdo.com/201 … eg%C3%B3w/
Tutaj artykuł na ten temat, dość obszerny. 

Offline

 

#12 2018-02-22 21:57:22

 lukszumk3

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sławęcice
Zarejestrowany: 2015-04-12
Posty: 245
Punktów :   10 

Re: Dziura w misce olejowej

Spawanie - owszem, tak najlepiej.
Karb potęguje pękanie - bzdura. Zjawisko karbu ma znaczenie wówczas, gdy element posiadający karb poddawany jest obciążeniu - wówczas w obrębie karbu następuje koncentracja naprężeń, które powodują postępowanie pęknięcia od krawędzi karbu (najczęściej). Misa olejowa pracuje statycznie, dlatego karb (czyli pęknięcie w tym przypadku) guzik ma do dalszego postępowania pęknięcia.

Offline

 

#13 2018-02-23 07:44:01

kayus11

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2018-02-22
Posty: 10
Punktów :   
WWW

Re: Dziura w misce olejowej

Tak? A wibracje?
Karb ma takie samo znaczenie przy obciążeniach zmiennych w czasie jak i przy wibracjach
A tych chyba Ci nie brakuje w silniku spalinowym 

Offline

 

#14 2018-02-23 10:23:47

 lukszumk3

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Sławęcice
Zarejestrowany: 2015-04-12
Posty: 245
Punktów :   10 

Re: Dziura w misce olejowej

Duży błąd logiczny - wibracje to nie siła. Wibracje wpływają na postępowanie szczeliny pęknięcia wówczas, gdy element ten jest poddany działaniu obciążenia, które spowoduje powstanie naprężeń w materiale (wtedy dyskutujemy o odporności zmęczeniowej). Jeśli w materiale nie występują naprężenia, nie można mówić o pękaniu zmęczeniowym wzmaganym wibracjami. Jak już wspomniałem wibracje nie są siłą, tak więc nie wpływają one na powiększanie szczeliny pęknięcia nieobciążonego elementu.
W kadłubie silnika spalinowego masz mnóstwo karbów - otworów. Mnóstwo wibracji nie powoduje pękania odprężonego aluminiowego kadłuba w miejscu otworów, a dziwnym trafem pękają np aluminiowe głowice. Czemu? Bo poddawane są działaniu wibracji, ale dodatkowo wprowadzone do nich są naprężenia - od śrub mocujących je do kadłuba, okresowe od fali uderzeniowej gazów spalinowych..
A nasza biedna miska olejowa... tylko sobie wisi i przyjmuje drgania od silnika, które dodatkowo tłumi, ponieważ wypełniona jest cieczą. No chyba że kadłub silnika "pracuje" i silnie zmienia wymiary geometryczne, co powoduje powstawanie naprężeń w misie olejowej... ale nie, chyba nic takiego nie ma miejsca. A jeśli jednak.. biedne łożyska główne wału korbowego.. 

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ebdo.pl car pc busy Koln części wrocław upadłość konsumencka grzejniki purmo we wrocławiu