Golf 4 Klub Polska
Cześć i czołem.
Pojawił mi się mały problem, którego wcześniej nie było. Dla wyjaśnienia sytuacji zrobiłem filmik. Jak widać na załączonym obrazie CLIMATRONIC jest załączony i chodzi w trybie AUTO, wszystko jest okej od początku na filmiku. W 13 sekundzie widać "zatrzymanie" tego "koła" nie wiem jak to się nazywa fachowo. W tym momencie został włączony tryb ECON. Jak widać do całkowitego zatrzymania nie dochodzi, ślizga się i trochę się kręci i słychać jaki dźwięk wydaje. W 23s jakby się zatrzymało i dźwięk już znika. 28 sekunda znów lekko się obraca i dźwięk głośniejszy, cały czas praca ECON. 35 sekunda włączam ponownie tryb AUTO i śmiga jak ta lala. W 41 sekundzie włączam ponownie tryb ECON i teraz jest wszystko OK. W dalszych sekundach "bawię się" i przełączam między AUTO i ECON, wyłączam całkowicie climatronic i z powrotem AUTO.
Głównym problem jak można wyczytać z opisu to właśnie ten dość dziwny dźwięk i trochę niepokojący. Czyżby te koło było poluzowane w jakiś sposób, że czasem staje zupełnie w miejscu, a czasem się ślizga i lekko obraca i przy tej pracy występuje właśnie ten dźwięk.
Co radzicie koledzy, nie znam się na tym zupełnie, więc nie chcę od razu nic robić na własną rękę. Dodam, że klimatyzacja ok. miesiąc temu odgrzybiana, nabita itp. Pasek był wymieniany przy robieniu rozrządu na CONTI ok. 12tys km temu. Więc nie jest zużyty.
Dodam, że dopiero dziś mi się to przytrafiło. Wracając do domu z pracy ok 8km, włączyłem climatronic na tryb AUTO, bo dość gorąco było. Jak podjechałem pod bramę, wysiadając to usłyszałem właśnie taki ostry dźwięk zaczął dochodzić z silnika, parkując pod bramą wyłączyłem całkowicie climatronic, a dźwięk dalej był, znikał po włączeniu trybu AUTO.
Pozdrawiam.
FILM ---> https://www.youtube.com/watch?v=RlPRBh2 … e=youtu.be
Offline
Czy robiles test climatronica i sprawdziles jakie pokazuje bledy ?
Dla wyprzedzenia Twojego pytanie ( jesli tego nie robiles ) jak to zrobić, już piszę.
Masz wyłączony zapłon przytrzymujesz na raz tą strzałkę z obiegu powietrza ( lewy dolny rog ) i econ ( trzymasz caly czas) przekrecasz stacyjke do konca ( nie odpalasz auta) i nagle pokazuja sie rozne cyferki i klima raz sie wlacza duzy nawiew raz maly cieplo zimno , i na koncu wyskakuja Ci bledy przeijasz je ( cieple zimne , albo wiecej nawiewu mniej [ nie pamietam dokladnie] )
Kody wiekszosci bledow sa tu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96601
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-04-23 21:46:52)
Offline
Nie, testu nie robiłem. Wiem jak się robi bo nawet na forum kiedyś udostępniałem filmik. http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=66506#p66506 Nie wiem czy ten test może coś wykazać, bo bardziej tutaj widzę problem od strony mechanicznej, no ale zaraz polecę zrobić test.
Offline
No więc wyskoczyło mi z prawej strony 02, że niby dwa błędy. Przełączając przyciskami temperatury, wyszedł błąd 25b oraz 000 czyli koniec błędów. Z tego co wyczytałem już w necie: 025B Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85
Offline
Offline
Wykasowales ten blad odrazu ?
+ Mi tak samo czasami popiskuje w Audi. Albo juz rolka mowi papa, albo sprezarka klimatyzacji mowi papa
Ostatnio edytowany przez golf414 (2015-04-23 22:19:16)
Offline
Dobra zobaczy się, tylko zjawisko o tyle ciekawe, że na AUTO jest wszystko spoko, na ECON na początku lipa, a po jakimś czasie spoko i na OFF to samo. Zauważ te koło. Jak się ślizga to jest ten dźwięk, a jak stoi w miejscu na ECON i OFF (sprężarka wyłączona) to jest wszystko spoko, problem się zaczyna jak poślizguje się.
Offline
No to tak jak u mnie, slychac takie podpiskiwanie spod maski, na auto jak biore to na 2 sek zatrzesie mi kierownica i obrotami po chwili sie uspokaja, jak wylacze auto albo zwieksze recznie obroty jest ok jak wylacze klime albo econ pisku nie ma
Offline
Przyczyna to wyrobione sprzęgiełko. Muszę wsadzić tam bardzo cienką podkładkę, taką grubości włosa z głowy.
Taka jest jedna możliwość, druga to przelecenie sprężonym powietrzem, między pasek, a rolkę być może mogło tam się coś dostać.
Trzecia możliwość to muszę postawić samochód zostawić na ECON czyli w tym trybie co jest ten odgłos i być może się wyrobi.
Przyczyna taka mogła być iż nie jeżdżę na AUTO tylko raczej na ECON, AUTO rzadko i mogło pordzewieć trochę.
Jak problem rozwiążę to opiszę co i jak by ktoś w przyszłości mógł z tego skorzystać.
Pozdrawiam
Offline
Tak dla zakończenia tematu i dla informacji, gdyby ktoś miał taki problem/przypadek w przyszłości.
Wystarczyło sprężonym powietrzem przeczyścić wszystko. Najprawdopodobniej jakiś syf się dostał w to miejsce i dlatego takie rzeczy.
Pozdrawiam
Offline