Golf 4 Klub Polska
Tak mi jakoś na myśl przyszło oczywiście teoretycznie czy dało by się w naszym MK 4 zainstalować system start - stop (a jaśniej wyłączenie silnika na skrzyżowaniu i po ruchu np. sprzęgła ponowne odpalenie). Myślę że ma to jakiś znikomy sens chociażby ekonomiczny tylko jaki koszt itp.? Podzespoły do wymiany to: na pewno alternator, sterownik i chyba kilka dodatkowych ustrojstw, oraz ponowne programowanie komórek odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem
Offline
moze troche inne sprawa ale podobny klimat... ja bym chetnie zrobił odpalanie na guzik jak ojciec ma fordzie mondeo "ford power" ktos myslał o tym jak to rozwiązać ?
Offline
Xaime91, a mało to schematów elektronicznych ?? Najnowsze ostatnie Star 266 palił na guzik.
Mrblack85, pomysł OK. Ale nie w naszej generacji aut. Koszt przeróbek nie adekwatny do oszczędności paliwa. Gaś silnik na "czerwonym" to proste
PS. Znam przypadek że znajomy z Kaniego k. Chełma dostał mandat za jałowy bieg silnika przed przejazdem kolejowym. Miśki stały za nim. Stówka poszła w piz...
Zastosowali art. 60 ust. 2 pkt 2. Dostał mniej niż mógł - 300zł. Teoretycznie upierdliwy misiek może dowalić mandat na czerwonym...- choć tu praktyka jest inna niż przed przejazdem kolejowym.
Offline
To poka poka ale zeby awaryjnie odpalanie z kluczyka zostalo... u ojca jest tak otwierasz auto, naciskasz guzik jest zaplon, naciskasz drugi raz i trzymasz to kreci rozrusznikiem... badz wsiadasz i naciskasz i od razu trzymasz to kreci
Offline
O kurde dobra bo sam zapłon to banał bo wpinasz przycisk za przewodami ze stacyjki a tutaj by trzeba było jakiś przekaźnik wsadzić dobrze wieczorkiem coś podeślę
Offline
Dobra znalazłem wszystko wyczaiłem i da się to zrobić ale potrzebuje znaleźć i wybebeszyć starą stacyjkę z MK4 do testów bo nie umie należność odpowiednika łączenia w robocie. Jak się wyśpię to wrzuce schemat dodam że koszt wykonania będzie wynosił do 100pln jesli uwzględnimy wykorzystanie kilku dodatkowych elementów i no właśnie mogą być problemy z immo alarmami i jak dla mnie wkurzającą blokada mechaniczną kierownicy.
Jeszcze 1 problem: umiejscowienie tego będzie zależało od użytkownika.
Opis elementów potrzebnych do wykonania układu:
-8 sztuk diod półprzewodnikowych typu 1N4007 lub odpowiednich polskich zamienników
-2 przekaźników produkcji np. Omron symbol G5V-2-DC12
- 2 przekaźników produkcji j/w symbol LY-12V
- 2 przekaźników jw symbol G5V - 2
- 2 tranzystory typu BD - 135
- scalaka CD4093
- Oporników o wartości: 2 sztuki 10k, 2 sztuki 47ohm, 33k, 2 sztuki 1k, 30ohm, 100k
- Kondensatory elektrolityczne o wartości: 2 sztuki 470uF, 2000uF,
- Kondensatory; 0,2uF, 0,47uF
- pozostałe elementy tj. wytrawiacz, arkusz druku i chemia. ewentualnie płytka uniwersalna
Offline
To do czego sie odnosi sie to co napisales ?? Na coz az tyle tego ?
Offline
Kuba do twojego start/stop z uwzględnieniem sprzęgła przy ruchu ale to nieco czasu mi zajmie dodam ze w Octawi działa prawidłowo dla silnika benzynowego
Offline
Na co tyle tych cudow elektronicznych ? po mojemu to jakis przekaźnik gora dwa i bangla hehe
Offline