Golf 4 Klub Polska
Witam forumowiczow mam problem z moim golfem 2,0 115km z 2000r Poprzedni wlasciciel wymienil swiece i kable wn bo wyskakiwal mu blad losowe wypadanie zaplonu na cylindrach nie znam kodu bledu natomiast mnie po zakupie tego auta i przejechaniu ok 300km zapalil sie chek sprawdzilem mini wagiem i wyskoczyl blad p0172 -za bogata mieszanka paliwa czy mial ktos podobny problem i moglby pomoc . POZDRAWIAM
Offline
Coś mi nie pasuje z tego co mówisz. Poniżej kilka podpowiedzi co może być nie tak:
- wadliwy czujnik filtra powietrza
- uszkodzony zapłon
- uszkodzone wtryskiwacze paliwa
- przecieki spalin
- niewłaściwe ciśnienie paliwa
- uszkodzony czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
Ja bym był za 1 i przed ostatnim oraz ostatnim pod punktem.
Ostatnio edytowany przez Mrblack85 (2015-06-28 22:00:15)
Offline
Witam Na Razie Po Skasowaniu Bledu Przejechalem 60km I Check Sie Nie Zapalil. Jeszcze Apropo 1 Postu Auto Ma Przejechane 111 Tys Wedlug Ksiazki Serwisowej I Wnetrza Przebieg By Sie Zgadzal Co To Strony Mechanicznej Jest Ok Auto Sie Ladnie Zbiera Reaguje Na Pedal Gazu Obroty Nie Faluja Jeszcze Pytanko Gdyby Go Podlaczyc Pod Konkretnego Vaga U Mechanika To Czy Wyczaji Co Mu Dolega
Offline
Witam ponownie do postow powyzej zauwazylem pewna powtarzalnosc w moim problemie kontrolka check zapala sie gdy temperatura silnika osiagnie ok 90 st i przejechaniu ok 10 km na forach gdzies przeczytalem ze to czujnik przeplywu powietrza i zeby wylaczyc go na wtyczce jezeli jest walniety to czek sie nie zapali tak zrobilem ale po przejechaniu znowu 10km i dobrze nagrzanym silniku znow sie zapalila .jeszcze jedno gdy silnik jest nagrzany i swieci check skasuje blad zostawiam go na wolnych obrotach czasem dodam gazu wentylator zalaczy sie z 2 razy ale check sie nie zapali juz nie wiem co jest grane
Offline
A może cewka?mi na rozgrzanym kiepsko chodził po wymianie jest ok a i tez mi błąd z mieszanka pokazywał
Offline
przejazdem wstapilem do mechanika i podpia go do vaga istwierdzil ze sondy lambda dostaja napiecie ale nie grzeja ale trzeba by sie temu przyjrzec blizej sprawdzic sprezanie na cylindrach czy nie bierze lewego powietrza itp ale to chyba w przyszlym tygodniu bo na razie jest zawalony robota -mechanik solidny robie u niega auta juz pare lat swoja droga to ciekawe to z tymi sondami co wy na to
Offline
Skoro vag wskazał sondę i faktycznie tak jest to i tak Musisz ją wymienić. Sprężanie zostawił bym w spokoju. Lewe powietrze w dolocie też sprawdzisz sam na spokojnie.
Z sondami tak właśnie jest - spalona, komputer daje mapę zastępczą ( wg. mnie jest uszkodzona w taki sposób że raz łączy a raz nie, komputer daje mapę zastępczą, sonda zadziała wyskoczy chek bo komputer dostanie sygnał z niej o zbyt bogatej mieszance). Tak czy siak to do wymiany, sprawdź numer starej i szukaj takiej używanej albo kupuj nową w ori. Nie kupuj pasiastych zamienników za 150zł...
Offline
Panowie wymienilem sonde na nowa tak jak to pokazal vag i bez efektu problem ten sam zostalem w punkcie wyjscia na szczescie sonde moglem zwrocic z powrotem do auto partnera i nie ponioslem kosztow. Czy bede musial jednak jechac do aso ale boje sie ich cen
Offline
Kolego, a może Masz lpg założone ??? - to z jego pracy błąd... Mile widziane uzupełnienie profilu.
Sprawdziłeś czy Masz napięcie na kostce w którą wpinasz sondę ??? Miałem tak z Hallem, wyszło że kabel przetarty w peszelu.
Przyczyn jest wiele, jak napisano wyżej... Musisz je kolejno eliminować... od najtańszych.
ASO to ostateczność - właśnie przez cenę...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-07-11 12:36:17)
Offline
przed wpieciem nowej sondy sprawdzilem napiecie na kostce 14v a gazu w aucie nie mam bo nie jestem zwolennikiem lpg uwazam ze gaz to tylko do kuchenek gazowych i zapalniczek to tylko kakie moje zdanie a to dlatego bo jezeli by to bylo takie dobre paliwo to fabrycznie nie byloby zbiornika paliwa tylko butla gazowa i reszta pierdol potrzebna do spalania gazu ale to juz inny temat sory
Offline
Witam Ponownie Moje Klopoty Sie Nie Skonczyly Dodatkowo Zauwazylem Ze Auto Jest Troche Przymulone I Troche Za Szybko Ubywa Paliwa. Dzisiaj Z Ciekawosci Odkrecilem 2 Swiece Z Ciekawosci Jak Wyzej Pisalem Poprzedni Wlasciciel Je Wymienial Ale Jak Nie Zobaczysz...... Iokazalo Sie Ze Wygladaja Na Nowe Ale Sa To Jakies Ruskie Podrubki Bosch I Na Dodatek Maja Jedna Elektrode Normalna A Mnie Sie Wydaje Ze Do Golfa Powinny Miec Wiecej Niz 1 Elektrode A Moze Sie Myle . Czy To Moze Byc Przyczyna Moich Klopotow
Offline
Panowie Bylem Dzisiaj Zmiezyc Sprezanie Na Tlokach I Szok Miedzy 12 A 14 chyba za duzo Co Wy Na To I Co Radzicie Tylko Cos Odpiszcie Bo Czytajacych Jest Duzo A Porad Malo
Ostatnio edytowany przez jozef66 (2015-07-21 01:17:29)
Offline
Witam wymienilem filtry powietrza paliwa oleju swiece olej i odziwo check przestal sie zapalac ciekawe ale co pewien czas jak auto jest na wolnych obrotach to lekko drga odczuwalne jak sie siedzi na siedzeniu podlaczam vagusia i te same bledy 16556 i p0172 a check nie swieci CO TO MOZE BYC
Offline
Widze Ze Na Tym Forum Wiekszosc Potrafi Czytac Niz Pisac...
Offline
Po prostu najprawdopodobniej nikt nie może z Naszego grona podołać danemu problemowi, z którym się borykasz kolego.
To co ktoś wiedział to postarał się podpowiedzieć w wyżej wymienionych postach pod Twoim pierwszym zapytaniem.
Offline
Chyba Auto Wrucilo Do Normy Po Przejechaniu Ok700 Km Przewaznie Po Miescie Nie Zapala Sie Check I Niema Bledow. 1- Wymienilem Sonde Diagnostyczna Bez Zmian. 2- Wymiana Filtra Paliwa Byl Jeszcze Orginalny 2000r Filtr Powietrza Byl Bardzo Zasyfiony Filtr Oleju Olej No I Swiece Ktore Byly Do Gazu Na Ngk Dedykowane Do Tego Modelu 3 Biegunowe , I Przeczyszczona Przeplywka Spraiem Do Czyszczenia Gaznikow Itp. Po Tych Zabiegach Na Droge Szybkiego Ruchu I Przegonilem Go Na Kazdym Biegu Do Odcinki I Nie Te Auto. Co Do Kompresji Do Doszukalem Sie Ze Te Silniki Maja Wade Fabryczna Mianowicie Zle Pierscienie Zgarniajace Olej Trzy Czesciowe W Razie Wymiany Uszczelki Pod Glowica Wymienic Pierscienie Na Jedno Czesciowe I Po Klopocie Kompresja Wruci Do Normy Mysle Ze Post Ten Komus Pomoze . Nara
Offline
Dziękuję za ten post powyżej. Niewielu kończy wątek informacją jak sobie poradzili, a dla mnie była bezcenna bo wyniki wprawiły w osłupienie mechaników którzy wieszczą zawsze wszystko co najgorsze. W moim 2.0 115 KM mam LPG na którym jeżdżę, błąd P0172 pokazywał się jednak na benzynie co mnie wkurzyło że postanowiłem poszukać pomocy i tu trafiłem.
Ponieważ sprawa dotyczyła zbyt małej ilości powietrza błąd P0172, to coś go musiało blokować.
- najpierw obowiązkowo wymiana filtra powietrza, u mnie trochę tylko zaolejony w okolicy dolotu odpowietrzenia skrzyni korbowej ale ogólnie wyglądał bardzo ładnie
- przeczyszczenie przepływomierza sprayem
- przetarcie szmatką przepustnicy powietrza w okolicy krawędzi klapki, bez wymontowania
Pomogła w zasadzie tylko WYMIANA FILTRA POWIETRZA, reszta to raczej na wszelki wypadek.
ps: osobiście w moim VW 2.0 miałem jeszcze błąd sondy (wymiana - błąd zniknął, ale na Check engine P0172 nie pomogło), błąd wolnych obrotów (regulacja - błąd zniknął, ale na P0172 nie pomogło).
Po tych doświadczeniach mam nauczkę, żeby zawsze zaczynać od rozwiązań najtańszych (tu filtr powietrza). Jeszcze raz dziękuję wątkodawcy nawet jeśli było to 7 lat temu, pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Janeo (2022-08-03 07:46:11)
Offline