Golf 4 Klub Polska
Witam, tak jak w temacie mam pytanie kiedy i ile jeździć profilaktycznie na samej benzynie, tak aby dbać o smarowanie silnika.
Niechętnie jeżdżę na benzynie po skończeniu gazu bo wtedy na oparach zasyfia mi zawsze filtry z lpg.
Ostatnio na przeglądzie instalacji pokazało tylko 8% używania na benzynie, więc to co idzie na rozruch ;-)
Pozdrawiam
czarnaperła
Offline
Skoro Masz benzynę z lpg i Stag 4 to pytanie jest troszkę irytujące.
Masz możliwość przełączenia lpg na czystą benzynę, oraz wskaźnik poziomu lpg.
Skoro dojeżdżanie oparów lpg Ciebie irytuje z powodu wymienionego w temacie, to przełączaj silnik na benzynę. Lub dbaj o tankowanie lpg przed wskazaniem minimum.
Zmień stację lpg. ( syf zawsze się uzbiera w gazie, taki urok gazu... i tego jak jego jakość profanują BetaPrimy, Sagi i inne...) Kiedyś wyznacznikiem jakości były Gaspol, BP, Shell ( dziś American ), Polski Gaz... teraz to wolna amerykanka... Gaspol poszedł na łatwiznę i pod jego szyldem leci kilka innych firm wcale nie dbających o jakość lpg.
Osobiście co 3 lata wywalił bym zbiornik z auta i wylał G. co się nazbierało w postaci płynu. Ale o tym trzeba mieć pojęcie.
Gaz sam w sobie nie szkodzi silnikowi, więc smarowanie jest jednakowe dla obu paliw, choć teorie są różne... dbać należy o temp. płynu przy której następuje przełączenie benzyna na lpg, osobiście jeśli jest taka możliwość przełączenie podniósł bym do temp 60-70C płynu chłodzącego.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-09-13 13:36:28)
Offline