Golf 4 Klub Polska
Witam,
Wczoraj montowałem tempomat u kolegi w mk4 1.9TDI 90km 1999r, wg tutorialu http://firma.rakoczy.eu.interiowo.pl/te … orial.pdf,
Wszystko spoko, tylko tempomat nie działa, manetke kupiłem ori nowego typu, używka oczywiście, stan zewnętrzny prawie jak nowa.
kable w podszybiu na 100% dobrze podpięte, przylutowane i zabezpieczone elegancko.
Co mnie może martwić to podłączenie przy manetce, ale wg mnie tez powinno być ok (kolejność na pewno ok), użyłem to tego złączki 4pin (od wentylatorka PC), a pozostałe 2 piny lutowałem.
VAG wykrywa poprawnie czujniki sprzęgła, hamulca i on off w manetce,
pytania
1. czy wprowadzając ten kod w vag można sprawdzić czy został on prawidłowo wprowadzony/zapisany? czy bez kodu w bloku engine 006 będzie info odnośnie tempomatu? czytałem też że po odpięciu aku trzeba ten kod wprowadzać ponownie.
2. czy ktoś posiada rozpiske do czego jest konkretny kabelek z manetki? ułatwiło by mi to w których łączeniach szukać problemu.
3. jak to dobrze sprawdzić gdzie jest błąd? czy np można zewrzeć odpowiednie kable przy manetce aby sprawdzić w vag czy to podłączenie złe czy przycisk w manetce?
foto z vag
wciśnięte sprzęgło: https://onedrive.live.com/redir?resid=5 … hoto%2cjpg
wciśnięty hamulec: https://onedrive.live.com/redir?resid=5 … hoto%2cjpg
wciśnięty - (set): https://onedrive.live.com/redir?resid=5 … hoto%2cjpg
wciśnięty + (res): https://onedrive.live.com/redir?resid=5 … hoto%2cjpg
proszę o pomoc, z góry dzięki.
Ostatnio edytowany przez goses (2015-08-24 10:29:53)
Offline
Prędkość sterownik silnika widzi?
I czy wszystkie przyciski manetki widzi sterownik silnika?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
prędkości nie zwróciłem uwagi czy widzi, więc to sprawdzę, i od razu pytanie co jeśli nie będzie widział prędkości?
a przyciski manetki dodałem foto z vag
Offline
Tzn że przeowd od sterownika do licznika albo go nie ma albo jest przetarty.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
adek99 napisał:
taśma od airbag dobrze podpięta??
Jakie zadanie w tempomaciie ma taśma airbag?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Jak jestes pewny swoich polaczen to zostaje tylko walnieta manetka.
Nie ma sygnalu z set -, a przy on/ off powinny pojawic sie 2 jedynki.
Ostatnio edytowany przez Waqa (2015-08-25 03:50:13)
Offline
Eizon napisał:
adek99 napisał:
taśma od airbag dobrze podpięta??
Jakie zadanie w tempomaciie ma taśma airbag?
Nie jestem w stanie tego wytłumaczyć ale jak zakładałem do jednej bory tempomat i chciałem zrobić próbę bez taśmy to tempomat nie działał. Naszukalem się jak głupi co jest nie halo. Po założeniu taśmy tempomat zaczął działać
Offline
OK, mam drugą manetkę z ori wtyczką, sprawdzałem miernikiem, i przełączniki działają, dziś podmienie i przylutuje do wiązki co wcześniej puściłem, w podszybiu jestem pewien że jest ok.
zobaczę tą prędkość w vag, a z poduszką pierwsze słyszę, aczkolwiek przy demontażu poduchy dziwnie wypadła, a wcześniej kumpel miał błąd poduszek po przekroczeniu 80km/h, teraz już nie ma, jakimś cudem sama mu się odpieła
Offline
No i dobra, wszystko działa, zamontowałem tą drugą manetkę i śmiga elegancko
W tej pierwszej jest lekko rozerwana tasiemka przy kostce, wyjąłem te 4piny i chyba polutuje bezpośrednio
widocznie jeden pin się "schował" przy wkładaniu 4pin kostki i rozerwał tasiemke...
muszę to jakoś zrobić bo teraz u siebie będę dokładał tempomat
Offline
Kolego, ile wyniósł koszt całej roboty ? Szukam kogoś blisko kto mi taki bajer zainstaluje:P
Offline
Samemu nie dasz rady ? Na necie pewnie pelno porad jak to zrobic od a-z
Offline
W pierwszym poście podałem link do tutorialu jak to zrobić samemu, chyba najlepszy
Ja to robiłem dla kumpla więc koszt sama manetka ~120zł, wolny wieczór i piwko
najgorzej było zdjąć poduche, wyczuć gdzie to trzeba podważyć, z 1h się męczyliśmy, reszta jakoś poszła
Offline
Poduszkę akurat już odpinałem, ale zabawa kabelkami nie jest moją mocną stroną..
Offline
Lukasz1306 napisał:
Kolego, ile wyniósł koszt całej roboty ? Szukam kogoś blisko kto mi taki bajer zainstaluje:P
a skąd jestes?
Offline
Olkusz (Bolesław)... W połowie drogi między Katowicami a Krakowem
Offline
Ja też sam montowałem pierwszy raz myślałem że będzie mega ciężko ale jak się powoli rozbiera to jest wszystko ok U mnie na profilu masz też jak rozbierałem kierownice do montażu tempomatu, a ja też robiłem według jakiegoś poradnika z neta, powoli ale dasz rade. Ja płaciłem 120zł+60zł wiązka(oryginalna-chyba). Na początku też miałem problem bo nie działał mi ale ja nie lutowałem i mi się kable poluźniły w podszybiu i dlatego nie działało, potem jak zalutowałem wszystko było ok.
Offline
Ok, znalazłem trochę czasu by u siebie założyć tempomat
w tej pierwszej manetce 2 piny w kostce się cofneły i chyba straciły połączenie z taśmą, więc je wyjąłem (4piny), polutowałem połączenia oraz bezpośrednio do nich wlutowałem kable.
sprawdziłem wszystkie połączenia miernikiem, manetka sprawna.
więc zabrałem się za montaż. wszystko szło dobrze dopóki nie dobrałem się do kostki w podszybiu, w moim ta puszka była inna i dostęp był bardzo słaby, z lutowaniem nie było szans,
więc połączyłem wszystko na etony, sprawdzałem 2 razy połączenia (na oko i czy kable nie wypadają), wydawały się ok, robiło się ciemno więc musiałem od razu wszystko składać.
podłączyłem vaga, wpisałem kod, i badam kanał 006 ale tam zamiast bitów mam wartość procentową...
szukam o co chodzi, znalazłem kanał 022 gdzie jest wartość bitowa, i teraz tak:
- plus i minus na manetce działają, pokazują się 1, ale nie działa on/off, nic sie nie dzieje
- hamulec są dwie 1, gaz reaguje procentowo (tam gdzie powinny być bity w 006)
- ale nie reaguje na sprzęgło
- po odpaleniu pali mi się ciągle kontrolka od ESP
pytanie, bo prawdopodobnie mam walnięty czujnik od sprzęgła, ale czy tempomat to wykrywa i nie działa dlatego on/off? czy powinien działać, a po prostu by się nie wyłączał po naciśnięciu sprzęgła?
też możliwe że któryś eton nie połączył prawidłowo, tylko jak sprawdzić który? jest jakaś rozpiska tej kostki fioletowo-czarnej, który kabel do czego? lub od manetki?
Offline
Ok, dzięki Waqa, chciałem znaleźć lepszą rozdziałke tego schematu ale chyba nie ma, za to znalazłem trochę inny
jak dobrze czytam z tych schematów za włącznik on/off odpowiada połączenie z manetki pin 3 -> kostka f/cz pin 2
dzisiaj postaram się zdemontować czujnik, może uda mi się go zregenerować
Offline
raczej 3 i 6 z manetki. wlacz manetke i sprawdz czy jest zamkniety obwòd miedzy tymi pinami.
Offline
manetke sprawdzałem na "stole" więc połączenia w niej powinny być ok.
chodziło mi które to połączenie manetka -> kostka w podszybiu, dziś lub jutro postaram się tam znowu dostać i jakoś to zrobić żeby mieć pewność dobrych połączeń.
Offline
Ok, dostałem się do podszybia, poprawiłem połączenie 3=>2, reszte sprawdziłem, no i działa
nawet mam ikonke w zegarach także spoko
czujnik od sprzęgła nie działa (ciągle wciśnięty), także sprawdzałem tempomat z czujnikiem bo z wyjętym by nie zadziałał,
próbowałem reanimować ale plastiki się połamały i lepiej kupić nowy.
TYLKO teraz cięgle mi się pali kontrolka od ESP ;/ , na vag, w sekcji abs był błąd "steering wheel sensor" dwa razy, po wykasowaniu kontrolka znikła,
ale dzisiaj rano odpalam i znowu się pali....
Offline
Poszukaj w blokach absu w jakiej pozycji masz kierownice. N
Kierownica na wprost powi na pokazywac 0 st. Przy montazu manetki nie kreciles c,ujnikiem skretu?
Offline
Ok, dzięki za podpowiedź,
dzisiaj to sprawdze i postaram ustawić, tylko pytanie czy trzeba będzie to kalibrować? bo gdzieś znalazłem że trzeba to ustawiać, skręcić max w lewo potem max w prawo, jechać na wprost i potem coś w vagu ustawiać...
czy wystarczy że ustawię "jak było wcześniej" ?
znalazłem też że ten czujnik powinien pokazywać odpowiednie położenie
a właśnie kumpel który mi pomagał tym się bawił......
Offline
Tak, wszystko co napisales jest prawda. Mo,esz sprubowac bez kalibracji, ale nie wiem czy sie uda, warto sprubowac.
Offline
ok, dzięki za pomoc, sprawdziłem miałem -360st przekręconą czyli jeden obrót w lewo, zdjąłem kierownice, ustawiłem prawidłowo i jest ok, bez kalibracji
Offline
Witam kolegów
Mam takie pytanko czy tempomat można podpiąć do każdej wersji golfa ?
Jeżeli tak to jak przebiega krok po kroku takie zamontowanie tego ?
z góry dziękuje
Offline
podpinam się do 22mateo... ?? Można do mojej wersji ??
Offline
Witam kolegów mam podobny problem otóż posiadam tempomat ale po wymianie aku przestał działać.
Moje pytanko jest takie jak się wpisuje ten nieszczęsny kod do tempomatu.
Z góry dzięki.
Offline
do diesli montaz tempo jest banalny, wystarczy gaz na potencjometrze, potrzeba oczywiscie jeszcze manetki, wiązki el. (ktora z resztą mozna zrobic samemu). no i checi. wszystko jest w sieci. w moim temacie o o aucie jest kilka zdjęc z montazu tempo... W benzynie z tego co sie orjętuje tak wesoło juz nie jest.
Offline