Golf 4 Klub Polska
Posiadam Golfa IV 1.4 16v rocznik 2000 w benzynie, przebieg 167 tys. km.
Mój przypadek:
- zapala się kontrolka ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku przy niskich obrotach;
- na wyższych obrotach kontrolka gaśnie;
- nie bierze oleju;
- wymieniony został czujnik ciśnienia;
- po podłączeniu manometru ciśnienie przy głowicy było bardzo niskie;
- mechanik zdjął miskę olejową, pompa oleju widać że była wymieniana przez poprzedniego właściciela ale nie wiem kiedy (samochód mam od 05/2015), sprawdził panewki (lekko przetyrane ale nie na tyle żeby być przyczyną);
- odma została przeczyszczona;
- panewki nie stukają;
- filtr i olej świeżo po wymianie (olej półsyntetyk Valvoline 10W40).
Co może być przyczyną? Wiem, że to dość często pojawiający się problem przy tej jednostce napędowej. Czy ktoś sobie z tym poradził? Słyszałem, że przyczyną może być przetarty kabelek od czujnika ciśnienia, luzy na wale, panewki, pompa oleju... Bardzo proszę o pomoc.
Offline
Kiedy wymieniałeś olej? Zaraz po kupnie czy ostatnio ?Bo znajomy miał taka sytuacje,że kupił golfa 1.4 16v jeździł nim z miesiąc potem oddał samochód do mechanika i nalali mu zły olej i rozpuściło mu uszczelnienia i stracił kompresję i też świeciło mu ciśnienie oleju,a jak dałeś gazu to przestawało świecić. I czeka go remont albo nowy silnik
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Dadziu (2015-09-10 23:34:18)
Offline
Po wymianie nie świeciło jeszcze ciśnienie ? tylko dopiero niedawno się zaświeciło ?
Offline
Miałem taką samą sytuację po wymianie oleju i filtra na niskich obrotach zapalało się ciśnienie oleju. Wymieniłem sam filtr olejowy i problem ustąpił.
Offline
Aczy poprzedni wlasciciel nie wlal przed sprzedarza jakiegos moto doktora do oleju aby uzdrowic go na chwile i teraz skutki wychodza obym sie mylil
Offline
jozef66 napisał:
Aczy poprzedni wlasciciel nie wlal przed sprzedarza jakiegos moto doktora do oleju aby uzdrowic go na chwile i teraz skutki wychodza obym sie mylil
To wie już tylko poprzedni właściciel Dodam jeszcze, że przy ostatniej wymianie oleju wlałem preparat do czyszczenia silnika Valvoline, więc cały syf został wypłukany.
Ostatnio edytowany przez Pawian88 (2015-09-11 21:39:55)
Offline
MOZE nie ten olej dlaczego polsyntetyk a nie pelny syntetyk tak jak zalewaja fabrycznie tym bardziej ze miales plukanke i jeszcze jedno czy kiedys nie byl zalany mineralnym olejem bo te silniki lubia brac olej i czasem to pomagalo a piszesz ze twoj nie bierze moze robione uszczelniacze byly
Offline
jozef66 napisał:
MOZE nie ten olej dlaczego polsyntetyk a nie pelny syntetyk tak jak zalewaja fabrycznie tym bardziej ze miales plukanke i jeszcze jedno czy kiedys nie byl zalany mineralnym olejem bo te silniki lubia brac olej i czasem to pomagalo a piszesz ze twoj nie bierze moze robione uszczelniacze byly
Gdziekolwiek nie sprawdzę, to wszyscy polecają lać półsyntetyk, włącznie z poprzednim właścicielem.
Offline
mam dwa golfy i w oby dwuch pelny syntetyk a propo wejdz sobie na strone mobila czy castrola i kliknij dobierz olej. Druga sprawa olej musi byc orginalny a nie podrobka albo co gorsza po regeneracji.I ostatnia mysl moze olej jest ok a problemu trzeba szukadz gdzie indziej np elektryka algo czujnik poziomu oleju bo cisnienia masz wymieniony
Ostatnio edytowany przez jozef66 (2015-09-11 23:06:48)
Offline
Myślę, że olej jest w porządku. Gdyby to była wina czujnika poziomu oleju, to kontrolka paliłaby się na żółto, a nie na czerwono. Wydaje mi się, że to też nie jest wina elektryki. Jak już wcześniej wspomniałem po podłączeniu manometru ciśnienie przy głowicy było bardzo niskie (0,3 bara). Więc sam już nie wiem, ale najbardziej prawdopodobną przyczyną wydaje się być usterka pompy oleju. Ale mechanik mówił, że pompa widać że była wymieniana... Doczytałem, że zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania może być spowodowane:
- zbyt niski poziom oleju w misce olejowej (odpada)
- mała lepkość oleju w skutek przegrzania (odpada)
- zepsucie (lub zwarcie) czujnika ciśnienia oleju (odpada, był wymieniany - ale może przewód od czujnika jest przetarty i zwiera do masy? czy to może być przyczyną?)
- zabrudzony smok
- uszkodzenie pompy olejowej lub przewodów
- niesprawność siatkowego filtra zasysacza pompy olejowej
- niesprawność zaworu redukcyjnego
- nadmierne luzy w łożyskach wału korbowego i rozrządu
- poluzowanie zaślepek na wale korbowym.
Będę wdzięczny za sugestie
Ostatnio edytowany przez Pawian88 (2015-09-11 23:41:05)
Offline
Sam sobie odpowiedziałeś... eliminować kolejno.
Ja podmienił bym pompę - najłatwiej. Potem lecisz dalej.
Offline
TataNka napisał:
Sam sobie odpowiedziałeś... eliminować kolejno.
Ja podmienił bym pompę - najłatwiej. Potem lecisz dalej.
Taki mam zamiar, ale może ktoś sie z tym zetknął i wskazałby mi konkretnie w czym problem ,zamiast sprawdzać wszystko po kolei
Offline
Pawian88, skoro nie Wiesz co daje ciała, to zaczynasz od najłatwiejszego... czysty smok i pompa... skoro ona daje ciśnienie oleju to szukasz dalej.
Tutaj można gdybać, i wymieniać miejsca gdzie ucieka ciśnienie oleju które Sam podałeś.
Może gdzieś silnik poci się olejem nadmiernie ?? Uszczelnienia wału od koła pasowego i sprzęgła... tam bym szukał po sprawdzeniu pompy.
Oleju bym się nie czepiał wcale! To czy pełny czy pół syntetyk - to pikuś, na obu ma trzymać ciśnienie - trylogia wypowiedzi czy taki czy siaki.
Masz fobię to na mineralnym też ma iść... a do kiedy to tylko murzyn wie.
Wiem że ogólnie sprawa czasochłonna i upierdliwa. Ale tylko tak wykluczysz wszystkie miejsca.
Co osoba to inna podpowiedz. U jednego smok zamulony, innemu pompa siadła, trzeciemu uszczelniacz wału, innemu na popychaczach ciśnienie spieprzało... każdy dochodził sam.
Oby tylko nie panewki wału = remont, szlif.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-09-12 12:44:08)
Offline