Golf 4 Klub Polska
tj w temacie chciałbym zamontować turbo(zmienna geometria), które nie było używane jakieś pół roku i leżało w garażu przez cały ten czas, jest całe zabrudzone nie było niczym zatkane. Warto je rozkręcić i zobaczyć co jest w środku czy można śmiało montować bez żadnego ryzyka?
może to pytanie nie jest zbyt mądre ale wole się upewnić dzięki z góry
Offline
Nie rozkręcać. Przedmuchać sprężonym powietrzem całość. Kanał olejowy najlepiej przepłukać benzyną ekstrakcyjną ze sprężonym powietrzem.Przed zamontowaniem, zalać kanały olejowo świeżym olejem silnikowym.
Offline
Ja to bym się pokusił i oddał do fachowca na "przegląd" skoro i tak jest ściagnięte-niewiadomo w jakim jest stanie uszczelnienie (niesmarowana guma ulega ... ) oraz zmienna geometria/nagar.
Offline
zmienna jest OK mechanik stwierdził jeszcze jak była zamontowana bo zmieniałem gruche jak sie okazało było zgnita i nie działała wogóle przez jakiś rok egr po ściągnięciu okazał się cały zaje.... tak że średnica przepływu powietrza zmniejszyła się o 60 % może rzeczywiście warto ją rozebrać.
ale po co do specjalisty skoro rozkręcić i przeczyścić można we własnym zakresie
chciałem się dowiedzieć zanim ją rozbiorę czy te "garażowe leżakowanie" gdzie jest syf i niekiedy wilgoć jej nie zaszkodziło by było by szkoda- przed wyjęciem była 100 % sprawna
Offline
czy coś jej nie zaszkodziło... tego nie wie nikt.
A jak rozkręcisz to złożysz ???
Offline
TataNka napisał:
... A jak rozkręcisz to złożysz ???
Zgadza się-to nie jest takie proste jak tego nierobiłeś lecz może to Tobie pomoże: http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_same … nie_turbo/
Offline
ten tutorial dotyczy GARETTA, ja mam w swoim ATD turbo KKK i o ile wiem tam jest pewien problem z odkręceniem zmiennej geometrii umocowanej tuleją którą można odkręcić posiadając specjalny klucz by jej nie uszkodzić... nie umiem znaleźć na necie żadnego poradnika ze zdjęciami
a może ktoś już czyścił i może pomóc?
Offline
Offline