Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2015-10-13 23:11:38

KRPaulo

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2015-04-18
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.8T
Moc [KM] :: 150
Rok :: 1999
Imię :: Paweł

Slabo grzeje na wolnych obrotach

Hej. Wymienialem ostatnio nagrzewnice bo strzelila. Zamontowalem nowa nissens i od tego czasu jak silnik chodzi na wolnych obrotach to ogrzewanie jest srednie, tzn grzeje ale wydaje mi sie ze nie tak jak powinno. Jak ustawie na climatronicu HI i potrzymam na wyzszych obrotach to leci gorac. Raczej zakamieniona nagrzewnice wykluczam bo jest nowa. Ostatnio po zmontowaniu i zalaniu plynem jak sie dobrze zagrzal po malej trasie wywalilo plyn przez korek. Potem sie przyjzalem to mial jakby uciete dwa zwoje. Do tego w zbiorniczku sa babelki powietrza i czym wyzsze obroty tym wiecej babelkow. Dolny waz od chlodnicy jest goracy jak sie kawalek przejade i dosc nagrzeje a w nagrzewnicy jeden przewod (ten po prawej, blizej serwa) jest duzo mniej cieply niz ten po lewej. Juz nie wiem czy jest zapowietrzony czy cos innego mu sie dzieje? Jakies proste metody do sprawdzenia uszczelki pod glowica?

Offline

 

#2 2015-10-14 00:15:34

 jozef66

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Skąd: Sląskie
Zarejestrowany: 2015-06-28
Posty: 337
Punktów :   
Silnik :: 1. AQY 2. AKL
Moc [KM] :: 1. 115 2. 101
Rok :: 1. 2000 2. 1998

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

Jak poprzejechaniu kawałka drogi waż dolny jest ciepły to termostat do wymiany a te bombelki powietrza to chyba układ zapowietrzony


Były -> 3x Maluch, Cinquecento, Uno,  Seicento, Punto, Panda, Stilo, Golf IV 1.4
Obecnie -> Golf IV 1.6, Golf IV 2.0

Offline

 

#3 2015-10-15 12:33:07

danielj

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-09-09
Posty: 37
Punktów :   
Silnik :: 1.6 16v
Moc [KM] :: 105
Rok :: 2001

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

Bąbelki w układzie to rzecz normalna. Przecież płyn krąży w układzie pod ciśnieniem więc zawsze w zbiorniku będzie efekt bąbelków. (mowa o delikatnych/drobnych bąbelkach)

Ostatnio edytowany przez danielj (2015-10-15 12:33:49)

Offline

 

#4 2015-10-15 15:47:32

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

Najprostsza metoda zbadania: czy mamy wywaloną uszczelkę pod głowicą - to uzupełnienie płynu do poziomu min/max, najlepiej w połowie. Zakręcenie dobrze korka wlewu płynu. Odpalenie silnika i macamy przewód cieczy chłodzącej idącej z bloku do chłodnicy. Termostat mamy zamknięty, macamy więc tylko ten przewód aż silnik się zacznie rozgrzewać i ten przewód też. Całą dłonią dobrze ścisnąć zobaczyć jak go czuć pod dłonią. Objawy: przewód swobodnie daje się ugniatać dłonią ( jak gorący już mocno w rękawicy ) stawia opór zwykłej rury wypełnionej cieczą uszczelka dobra. Jeśli wraz z rozgrzewaniem przewód staje się twardy, nie można go dobrze ścisnąć dłonią, wręcz puchnie, rozdyma się - winna uszczelka głowicy. W początkowej fazie gdy nieszczelność jest mała nie musi bulgotać płyn w zbiorniczku, lub dymić na biało - te objawy to już przy tootalnie wywalonych uszczelkach, przegrzanych sfalowanych głowicach...
Dobrze być pewnym termostatu, więc przed decyzją wywalamy uszczelkę głowicy, znikomym kosztem jest wymiana termostatu i ponowienie obserwacji.
Teoretycznie układ chłodzenia powinien się sam odpowietrzyć przy napełnianiu... warto jednak pomóc ściskaniem węży aby jak najwięcej powietrza wypchnąć. Włączyć też grzanie na full, podczas odpowietrzania.

Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-10-15 15:49:40)


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#5 2015-10-15 20:29:37

masa200

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 238
Punktów :   -1 

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

Tatanka u mnie jak goracy przewodu nie scisniesz i plynu nie ubywa zrobilem 100tys km ,  to srednia metoda

Offline

 

#6 2015-10-16 12:05:31

KRPaulo

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2015-04-18
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.8T
Moc [KM] :: 150
Rok :: 1999
Imię :: Paweł

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

Dobra panowie mam rozwiazanie mojego problemu, moze sie innym przyda. Odkrecilem korek od zbiornika, silnik pracowal na wolnych dopoki zagrzal sie dolny waz i temp osiagnela ponad 90st. Teraz weze sa jeszcze bardziej miekkie niz byly (nie byly twarde i tak) i na wolnych przy ustawieniu na HI parzy w palce i jest goraco w aucie. Przyczyna wywalenia plynu o ktorej pisalem bylo nadtopione gniazdo bezpiecznika w tym plastikowym pudeleczku nad akumlatorem. Wentylator sie w ogole nie wlaczal. Takze problem uwazam za rozwiazany. Tutaj jest cytat jednego z userow z innego forum:

"Prywatna opinia:
VW źle zaprojektował skrzynkę.
W efekcie wady konstrukcyjnej, wszystkie skrzynki w MK IV z lat wcześniejszych może spotkać to samo.
Skrzynka którą zakupiłem na allegro pochodziła od MKIV z końca produkcji i miała inaczej wykonane zaciski.

Bezpiecznik styka się jednej strony z zaciskami w metalowej listwie (która biegnie aż do klemy) a z drugiej z zaciskiem który wystaje z dolnej części plastikowej (te właśnie ulegają uszkodzeniu).

Zaciski w starej skrzynce były cięte wzdłuż i zaokrąglone na końcu. Stykały się z bezpiecznikiem w miejscu zaokrąglenia co powodowało odkształcenie zacisku i w efekcie osłabienie styku i podniesienie temperatury pracy.

Zaciski w nowej skrzynce miały wycięte zygzakowate zęby które mocno wgryzły się w nóżkę bezpiecznika. Nowa skrzynkę mam już trzy miesiące i bezpiecznik jest nienaruszony.

Opis skrzynki zamieściłem żeby uświadomić wam że wszelkie domowe naprawy mogą się okazać bezcelowe i mogą być skuteczne tylko na krótką metę. No chyba że zwiększycie jakoś grubość nóżki bezpiecznika żeby mocniej wgryzła się w styk.
Szkoda że nie mogę już zrobić zdjęcia…

Co do zakupu skrzynki na Allegro to też jest loteria gdyż przy złożonej skrzynce nie widać kształtu zacisku bezpieczników.

Powodzenia w naprawach


Jeszcze jedno.
u mnie ten wałsnie nadpalony bezpicznik był przyczyną ciągłych problemów z klimą. po wymianie skrzynki problemy nie wracają. "

Offline

 

#7 2015-10-17 08:42:15

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Slabo grzeje na wolnych obrotach

masa200 napisał:

Tatanka u mnie jak goracy przewodu nie scisniesz i plynu nie ubywa zrobilem 100tys km ,  to srednia metoda

Czekam na propozycję lepszej domowej metody... można udać się do warsztatu sprawdzić czujnikiem obecność spalin w płynie.
Czytałeś Kolegę ?? Przewody nie powinny być twarde... w żadnym wypadku.
Kolejnych 100 tyś życzę.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Kili View Appartment-KVA-MOSHI URBAN Oran