Golf 4 Klub Polska
Cześć, byłem kilka dni temu u magika od COM'a - diagnozować turbo.
Coś tam poklikał, pozmieniał, dzisiaj zauważyłem, że delikatnie obroty mi spadają na sekundę a wraz z nimi przygasza mi delikatnie oświetlenie deski i światła zewnętrzne.
Spadek obrotów wyczuwalny jest w pracy silnika, przez sekundę pracuje nierówno, zaraz wraca wszystko do normy.
No to wjechałem sobie do garażu, i sprawdziłem go na luzie, i co się okazuje:
- 2 wentylatory włączają się dosłownie na 5 sekund, wyłączają na kilkanaście sekund, żeby włączyć się znowu na 5 sekund i tak w kółko (to właśnie wtedy, kiedy włącza wentylatory, przygasają światła i przez sekundę spadają delikatnie obroty).
Temperatura trzyma 90 i nic więcej nie leci, przynajmniej nie zauważyłem, a wydaje mi się, że go teraz wieczorem trochę dogrzałem, tak więc trzyma ładnie temperaturę (nie przegrzewa się).
Pytanie czy coś padło, czy ten człowiek coś mi komputerem pozmieniał ?
Jak sądzicie ?
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-20 22:48:45)
Offline
Okazało się, że mam bardzo słaby akumulator, dzisiaj montowałem nowe reflektory, padł jak mucha..
Być może dlatego wyłączał wentylatory i załączał po chwili, sprawdzę jutro na porządnie naładowanym akumulatorze.
Offline
Podobny mam problem po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekreceniu załącza mi wentylatory.
I tak samo jest po wyciągnięciu kluczyka z stacyjki wentylatory są załączone i po 2 minutach może szybciej wyłączają się.
Offline
W moim przypadku muszę rozgrzać pojazd do temp. roboczej, dopiero wtedy wentylatory zaczynały wariować,
chociaż teraz po naładowaniu aku prostownikiem nie zauważyłem tego problemu.
Offline
Wymień tego altka na regenerowanego lub nowego, może z braku mocy coś świruje w układzie elektrycznym...
Sprawdź przekaźnik wentyli pod belką mocowania akumulatora, wykręć spryskaj kontakt sprejem... oczyść mocowania do belki -zaśniedziało coś...
Przyczyn może być wiele, a rozwiązanie prozaiczne...
Ale po wymianie altka na nowy, nawet ten 90A problem powinien zniknąć.
Offline
Przekaźniki wentyli ? Masz pewnie na myśli przekaźniki wentylatorów chłodnicy.
Jakim spray'em mam je psikać ? Jakiś czar do elektroniki ?
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-28 10:26:01)
Offline
Ok może teraz będziecie wiedzieć co mu dolega.
Problemu z wentylatorami nie ma, kiedy wyłączony jest nawiew klimy (teraz chyba w trybie zimowym).
Teraz tak, kiedy włączę chociaż na jedną kreskę dmuchawę, czuje delikatny zryw obrotów, zdecydowanie odczuwalnie ciężej pracuje silnik, i w sumie to wystarczy, zaczyna się włączanie i wyłączanie wentylatorów (obecnie wyłącznie przy temp.roboczej 90*C), a wraz z tym przy włączeniu delikatny spadek obrotów na ułamek sekundy.
Włącza na kilka sekund, wyłącza - po chwili włącza na kilka sekund i wyłącza, I tak w kółko.
Co to jest za urządzenie, które napędza klimę ?
Sprawdzałem błędy Climatrnic'a, pusto ..
Możliwe, że padła sprężarka klimy ? http://allegro.pl/golf-iv-a3-sprezarka- … 13807.html
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-05 19:04:58)
Offline
Moduł wentylatorów sprawdź. Na lewej podłużnicy jest pewnie zgniły już piny do końca.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Który to będzie ?
Offline
oba mać na górze. Ten trzeci tylko kiedy jest duża temp płynu chłodzącego termiczny w chłodnicy.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon, co mam konkretnie sprawdzić ?
Rozebrać tą czarną puszkę, wyczyścić wszystko ?
To jest rozbieralne ? Pisałeś o pinach ? Czym są te piny ? Piny wtyczek ?
Offline
Wtyczki sprawdź ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Wtyczki, zakładam, że piszesz o kocówkach kabli - bo to czarne pudło też ma 2 wtyczki ..
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-06 00:07:43)
Offline
@Eizon, czy VAG'iem jesteś w stanie dokonać jakiejś zmiany, żeby wentylatory tak szalały ?
Byłem na diagnostyce Turbo kilkanaście dni temu, i w sumie po tym zaczęły się jazdy z wentylami, może gość coś zmienił .
Offline
Nie da sie przeprowadzic takiej operacji zadnym urzadzenien. To że się włączają świadczy o dziwnym parametrze lub jakieś awarii i silnik czy sterownik się broni. Zobacz czy tam nie ma wody i popraw styki
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ok, muszę ściągać baterię i jej podstawę, czy dostanę się do tego ustrojstwa w jakiś inny sposób ?
Offline
Najlepiej od spodu bo od góry nie zobaczysz pinow w module
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Dobra, pomyślę jak się do tego zabrać. Nie mam kanału w garażu.
Zapytam jeszcze o same wtyczki, zakładając, że wtyczki są przegryzione rudą, jestem w stanie dokupić takie wtyczki ?
Pewnie będę musiał odwiedzić elektryka, żeby mi to porządnie zarobił ..
Offline
Mogę ci osobiście uciąć bo mam. Najpierw sprawdź
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline