Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#1 2016-01-29 12:41:51

 jabolx

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2014-02-21
Posty: 154
Punktów :   
Silnik :: 1.4 16v AXP
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000
Imię :: Michał

1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Witam.

Jako, że wkopałem się w koszta przez mojego golfika mam pytanie. Ale od początku.
W końcu okazało się dla czego ubywa mi płyn chłodniczy. Winowajcą miała być uszczelka pod głowicą, ale niestety po rozbiórce okazało sie, że blok jest pęknięty między 2 a 3 cylindrem i nie nadaje się do naprawy. Zmuszony byłem kupić kompletny blok wraz z tłokami i wałem, ponieważ wszystkie pasujące silniki były w takim stanie, że tylko kapitalny remont wchodził w grę. Nowy ( dla mnie nowy) blok jest w porządku tylko. Mechanik dzwonił, że na panewkach i wale są delikatne ryski. I tu jest moje pytanie czy jest szansa, że wał ze starego silnika który ma 183 tys będzie w lepszym stanie niż ten co kupiłem z przebiegiem 155 tys.

Mój silnik i tak będzie rozbierany i wszystko przekładane, rozrząd był robiony jakieś 17tys km temu, ewentualnie tylko pasek nowy, sprzęgło też jest dobre. Głowica była robiona, dzisiaj wróciła z renowacji

Jaka jest wasza opinia na temat tych wałów? Chciał bym aby obeszło się bez szlifowania, bo ten drugi wał ma delikatne ryski, a szlif to znowu wydatek i około tygodnia czasu trzeba czekać. A w sumie mam dwa.

Pozdrawiam. :-)

Offline

 

#2 2016-01-29 16:29:47

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Tylko szlif wału i wymiana panewek. To co proponujesz to półśrodki... aż znowu coś zdechnie.... bo ryska była i się pogłębiła.
Zrobić to raz a pożądnie, potem zapomnieć.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#3 2016-01-29 17:29:20

 Chrzanek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Ostrołęka
Zarejestrowany: 2014-08-05
Posty: 2643
Punktów :   45 
Silnik :: 1.8 t
Moc [KM] :: 215
Rok :: 1999
Imię :: Marcin
WWW

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Tyle pieniędzy wrzucone będzie w te marne 1.4, że aż szkoda gadać 


1.8t | rs6 18" | lc9z | Pakiet v6 | 213km | 308nm
https://s20.postimg.cc/8wau50wzx/13000253_1128415803883584_6071923617459105010_n.jpg
bit.ly/sklep_on-line_FM_Chrzanowski - mój sklep internetowy

Offline

 

#4 2016-01-29 17:56:58

 kane

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 2931
Moc [KM] :: wystarczy
Rok :: 2002
Imię :: polonista

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Chrzanek napisał:

... w te marne 1.4 ...

Oj oj MOD-dobrze jest krytykować czyjeś    Może właściciel autka BARDZO się "przywiązał" akurat do tego 1.4 .Wiem,że to du@#y nie urywa,ale każdy utrzymuje to na co go stać




To jest tak samo jak ostatnio napisałem (chociaż tego nie chciałem) o tankowaniu "zapalniczek" .

Offline

 

#5 2016-01-29 18:01:28

 Chrzanek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Ostrołęka
Zarejestrowany: 2014-08-05
Posty: 2643
Punktów :   45 
Silnik :: 1.8 t
Moc [KM] :: 215
Rok :: 1999
Imię :: Marcin
WWW

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Krytykowanie czyjegoś auta nie jest w mojej intencji, a żeby to zrobić muszę mieć powód. Tutaj krytyka tyczy się silnika, nie wiem skąd
takie przypuszczenia z Twojej strony, że krytykuję czyjeś auto.


1.8t | rs6 18" | lc9z | Pakiet v6 | 213km | 308nm
https://s20.postimg.cc/8wau50wzx/13000253_1128415803883584_6071923617459105010_n.jpg
bit.ly/sklep_on-line_FM_Chrzanowski - mój sklep internetowy

Offline

 

#6 2016-01-29 18:16:45

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Szanowni Koledzy więc odpowiedzcie Pytającemu... ja uważam że jak napisałem, jeśli miał bym się ładować w 1.4.
Znając życie. remont minimum kosztów, rysnięty wał, stare panewki i pójdzie do żyda jako autko żyletka od dziadka co do kościoła tylko hulał...
Bez aluzji jablox...


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#7 2016-01-30 07:35:53

 jabolx

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2014-02-21
Posty: 154
Punktów :   
Silnik :: 1.4 16v AXP
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000
Imię :: Michał

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Rozumiem wszystkich.  1.4 jak na moje potrzeby jest wystarczający. A mój aż do tej pory był praktycznie niezawodny, nawet oleju dużo nie brał. Przez rok zrobiłem 11 tys i nic nie dolałem oleju (coś ubyło ale nie trzeba było uzupełniać) pomimo praktycznie tylko jazdy miejskiej i często krótkich odcinków. A palił nawet przy mrozach góra 8 litrów co jest niezłym wynikiem w zimie nie mając garażu.

Moje pytanie dotyczyło czy jest szansa, że mój wał ze starego silnika jest w lepszym stanie pomimo, że ma większy przebieg. Bo można by przełożyć i założyć komplet nowych panewek ale, dowiem się tego w poniedziałek. Bo oba silniki są praktycznie prawie rozłożone na czynniki pierwsze. A nowy będzie uzbrajany w części od starego, rozrząd sprzęgło itp.

Mam w tej chwili dwa wały i powiedziałem mechanikowi, że jak uzna, żę wał ze starego silnika będzie nadawał się do założonia to ma założyć, a jak nie to niech zdecyduje który jest lepszy i odda go do szlifu. Tylko trzeba by czekać tydzień czasu aż wał wróci

Do poniedziałku chyba nie wytrzymam, a jak naprawa przedłuży się o jeszcze tydzień to do pracy będę musiał wychodzić chyba 3 godziny wcześniej i dojazd dwoma autobusami i taksówką albo tańszy wariant dwoma autobusami i 4km piechotą w jedną stronę. Mam problem bo zawsze w piątek dowiaduje się gdzie dokładnie pracuje. I raz mam 9km do pracy i przystanek 50m od niej a raz prawie 20km i najbliższy przystanek 4km dalej. ;-)

A koszta rosną. Miała być wymiana uszczelki pod głowicą i przy okazji renowacja głowicy a tu takie jaja.
Jak się będzie dobrze spisywać po naprawie to chce nim jeździć do czasu, aż rodzice zdecydują się na nowe auto, bo te mają od nowości 5 lat i ma przejechane 45 tys. i szkoda go, żeby ktoś obcy nim jeździł. A Golfa by się sprzedało lub jak matka zdecyduje się iść w końcu na prawko to by nim jeździła. Golf to mój pierwszy samochód kupiony za oszczędności życia jak jeszcze chodziłem do szkoły więc sentyment do niego jest.   

Ostatnio edytowany przez jabolx (2016-01-30 07:53:13)

Offline

 

#8 2016-01-30 19:06:54

 kane

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2014-10-25
Posty: 2931
Moc [KM] :: wystarczy
Rok :: 2002
Imię :: polonista

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Sam już sobie na swoje pytanie odpowiedziałeś,więc masz jedyny wybór    i każdy powinien to uszanować,bo powinno się pamiętać pewną świadomość-KTO SZYBKO JEŹDZI TEGO WOLNO NIOSĄ (to powtarzam każdemu co chwali się swoją mocą autka).

Offline

 

#9 2016-01-30 19:11:11

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Kolego szanse są że jak mechanik to wszystko złoży sprawnie i dokładnie to będzie latać... ale zawsze jest jakieś ale... skoro są rysy to będą się tylko pogłębiać, wszelaki syf w nie wejdzie i będzie darł rysę dalej....
Więc zgodnie z logiką skoro auto ma zostać. Szlif wału, nowe panewki, skoro Masz flaki na wierzchu to i pierścienie ( zawsze to pewniak) i złożyć.
Jeździć i zapomnieć.
Przykro mi że Masz takie przeboje z autem, nic Ci nie poradzimy. Doradzamy ze szczerych chęci i jak pod siebie byśmy robili - jak ja bym robił.
PS. Skoro silnik w częściach, wymyć dobrze miskę, smok oleju, sprawdzić pompę oleju z napędem, dać nowe oringi wału ( są spece co wkładają stare - bo dobre jeszcze...   ).
Z głowicą rozumiem że zicher robiona, planowanie i gniazda zaworów....
Podstawa to nie śpieszyć się.
Powodzenia.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#10 2016-01-30 21:34:59

 Chrzanek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164987.gif

Skąd: Ostrołęka
Zarejestrowany: 2014-08-05
Posty: 2643
Punktów :   45 
Silnik :: 1.8 t
Moc [KM] :: 215
Rok :: 1999
Imię :: Marcin
WWW

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

kane napisał:

SZYBKO JEŹDZI TEGO WOLNO NIOSĄ (to powtarzam każdemu co chwali się swoją mocą autka).

A co ma piernik do wiatraka? UWAGA! CHWALĘ SIĘ! Mam ponad 200 kuni pod maską. I nic z tego nie wynika.
Nie moc człowieka zabija tylko głupota, brawura, brak umiejętności czy doświadczenia.. Moc to druga para kaloszy kane..

Jablox, wybacz za offtopic


1.8t | rs6 18" | lc9z | Pakiet v6 | 213km | 308nm
https://s20.postimg.cc/8wau50wzx/13000253_1128415803883584_6071923617459105010_n.jpg
bit.ly/sklep_on-line_FM_Chrzanowski - mój sklep internetowy

Offline

 

#11 2016-01-31 01:01:36

 jabolx

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2014-02-21
Posty: 154
Punktów :   
Silnik :: 1.4 16v AXP
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000
Imię :: Michał

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Zobaczymy jak wał wygląda z mojego starego silnika bo akurat może być w dobrym stanie, plan też jest taki, że wszystkie uszczelki i uszczelniacze będą nowe ( już czekają aby je założyć). Części które będą przekładane ze starego bloku będą wymyte i jeszcze dla pewności sprawdzone, chociaż mechanik ocenił, że jak na 16 lat to osprzęt jest w bardzo dobrym stanie.
Głowica jest jak nowa, nawet przy pierwotnym planie wymiany samej uszczelki pod głowicą był zamiar remont głowicy jak już jest wyciągnięta.

A tak do tematu mocy auta. Ja zawsze wychodzę z założenia, że "wolniej jedziesz dalej zajedziesz". Wolę jechać 20 minut dłużej i przyjechać na miejsce bezpiecznie, niż jechać szybko a samochód miał by być moją trumną. Trzeba wiedzieć na co pozwalają umiejętności i jak zachowa się samochód przy danej prędkości.

Ostatnio edytowany przez jabolx (2016-01-31 01:03:53)

Offline

 

#12 2016-01-31 05:25:38

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Jazda samochodem to jednak sztuka. Durniem jest ten kto myśli że zapalić i jechać co fabryka dała... tacy potem kończą zniczami po rowach....


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#13 2016-02-01 19:46:15

 jabolx

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2014-02-21
Posty: 154
Punktów :   
Silnik :: 1.4 16v AXP
Moc [KM] :: 75
Rok :: 2000
Imię :: Michał

Re: 1.4 16V AXP wymiana dołu silnika (słupka kompletnego) i pytanie o wał.

Z wałem się udało, mój jest w dobrym stanie, żadnych zarysowań wszystko tak jak powinno być i będzie przełożony z nowymi panewkami. Dzisiaj dzwonił z tą radosną dla mnie nowiną, i zaproponował, aby wymienić sprzęgło za pieniądze zaoszczędzone na szlifie wału bo tarcza jest już cieniutka i w niedługim czasie i tak by było trzeba je robić. Tak podejrzewałem, że będzie do roboty bo już wysoko brało, a na dodatek jeszcze fabryczne, to po 183tys. km mogło być już zużyte.

Na środę będzie autko gotowe. Tyle radości, chociaż rachunek będzie dość słony. :-P
Gdybym miał swój garaż to bym był w stanie sam go naprawić. Oprócz głowicy, ale nikt w garażu tego nie zrobi.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
golf4.pun.pl