Golf 4 Klub Polska
Witam. Mam problem z moim mk4 1.6 8v APF (wg ksiązki serwisowej i licznika 165k km), auto mam od 2 miesiecy. 2,5k km temu robiłem wymiane oleju (poprzedni właściciel miał wlany 15w40) teraz zalałem silnik 5w40 Castrol magnatec. Po wymianie na bagnecie olej sięgał górnej granicy "kratek", po przejechaniu 2,5k km jest na 1/5 kratek, czyli jakies 6mm mniej. Auto nie kopci jakoś mocno, w wodzie nie ma śladów oleju, pod korkiem żadnego białego nalotu itp. Przed wymianą robiłem przegląd i był ślad oleju na łączeniu ze skrzynią. Mechanik stwierdził, że nie ma żadnego wycieku i wlał również jakiś uszczelniacz. Czy taki apetyt na olej mieści się w normie ? Czytałem, że te silniki tak mają podobno, inni mówili, że nie i już zgłupiałem. I ten ubytek okolo 6mm na bagnecie to ile ml oleju mniej więcej ? Na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę ?
Offline
Miałem podobny objaw w fordzie focusie też na początku był zalewany olej 15w40 ,jak wlałem 5w40 to trochę brał
Zmieniłem na 10w40 i było ok a po następnej wymianie zrobiłem płukanko i wlałem znowu 5w40 oleju brał ok pól litra na 10tyś km i tak już go zostawiłem
Offline
Połowa między dolną a górną kreską to ok. 0,5l. Nie ma tragedii kolego mój żarł 0,5l na 200km to dopiero była moc Wlej na początek 10W40 i zobaczysz co będzie.
Offline
To miałaś goferka 2 suwa xD
Offline