Golf 4 Klub Polska
Witam
Mam Mk4 3 drzwiowy w wersji Highline.
Większość się orientuje jakie jest wyposażenie tej wersji. Dla mnie jest wszystko, czego potrzebuje w aucie, a nawet więcej (podgrzewane spryskiwacze i np. utwardzone zawieszenie, co mnie wcale nie cieszy ).
Ale.... ostatnio oglądałem kilka A3 (różne wersje, ale przeważnie bogate) jako "szlachetniejszej" wersji MK4 i moje spostrzeżenia są takie:
- nie widzę wogóle różnicy w jakości wykonania środka, materiałów plastikowych, tapicerki.
A wszędzie piszą, że jest kolosalna różnica.
Więc moje pytania:
- czy może ta różnica jest zauważalna odnośnie niższych wersji Mk4 ?
- czy może różnica jest w wyciszeniu auta ?
- czy może różnica jest w prowadzeniu ?
Co jest takiego w dobrej wersji A3 w porównaniu do Mk4 Highline, co miałoby mnie skłonić do dołożenia 5000-10 000 zł za ten sam rocznik ?
Jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat ?
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2011-10-18 17:27:24)
Offline
ja wolę mk4 bo hmm audi jest miększe i niby lepiej wykonane" gówno prawda" ale myślenia ludzi nie przekonasz
Offline
Nawet w ostatnim nr tygodnika motoryzacyjnego jest wyraźnie zaznaczone, że A3 to "szlachetniejsza" klasa Mk4. Ale pytam gdzie ta szlachetność, skoro nawet nie ma obramówki chromowanej na gałce zmiany biegów w 3 Audi, które widziałem...
Gdzie te detale, to spasowanie, te materiały ?
Ok, pewnie podstawowe A3 w porównaniu z "golasem" Mk4 wypadnie lepiej, ale już wersje topowe obu aut sądzę, ze nie będą od siebie tak odbiegać.
Ale może się mylę...
Offline
sam sobie ma pytania odpowiadasz
Offline
Ale może jednak o czymś nie wiem, bo nie jechałem A3.
Może jest jakiś handicap dla A3, który jest na tyle znaczący, że uzasadnia cenę ?
Offline
inna kiera i znaczek na grillu
Offline
Wow
Nie no, ale poważnie, jak uzasadnić tą cenę i ogólne przeświadczenie o wyższej jakości Audi ?
Może ktoś inny, bo Maxiumus jest jak widać nastawiony na teorię spisku producenta Audi (zresztą podobnie jak ja).
Offline
Rzekomo lepsze gatunkowo materiały (lepszy plastik???), lepsze spasowanie. W praktyce A3 i Golf to dokładnie to samo, tylko, że nadwozie ma nieco inny kształt. Zabezpieczenie antykorozyjne jest identyczne, plastik (wg mnie) też. Różnica cenowa wynika z tego, że... to Audi - zawsze uważane za samochód o klasę wyższy niż VW (co było prawdą jeszcze jakieś 20-25 lat temu) i rzekomo mniej zburaczony (chociaż ostatnio dresiki zaczynają przełamywać schematy i zamiast kupić czwórkę, wybierają czasem A3 do dojazdów pod remizy).
Offline
kutacso napisał:
Mi na dziurach w golfiku to plastiki denerwują już. ;/
No a mi nie skrzypi, pomimo twardszego zawiasu. A we Wrocławiu dziur sporo jest
Może to kwestia przeszłości, czy plastiki były rozbierane i potem np. źle spasowane...
Tylko słyszę odgłosy zawieszenia. To jest irytujące. Może A3 tego nie ma.... choć zawias ten sam...
Offline
A może masz po prostu już wybitą zawiechę albo trzaśnięte gumy stabilizatora...
Offline
Jeśli chodzi o Audi a3 to moge się wypowiedziec bo miałem ten wóz hmm więc tak moj akurat nie był na wypasie, w ogóle cięzko dostac ze skóra i innymi bajerami w... dobrym stanie bo przewaznie jezdza tym młodzi którzy lubią sobie bardziej nacisnac na gaz ( ja tak miałem )
ale wykonane te autko jest bardzo dobrze! moim zdaniem to jest to samo co golf mk4 tylko droższe bo ma OOOO kółka na masce jedzci sie tak samo dobrze jak i golfem mk4 wiec jesli jeszcze sie wahasz to na twoim miejscu brał bym golfa 4 na fajnym wypasie niz audi a3 z climatronikiem i to wszystko ja jak by mi sie nie nadarzyła okazja takiego golfa na wypasie to nawet o nim bym nie pomyślał i powiem tylko jedno... NIE ŻAŁUJE! no moze motor mogł by byc chodz 1.8T juz nie mowie o 2.8 bo r32 to gruba sprawa juz ale naprawde to sa takie same auta! nawet nie wiem czy na tej samie płycie podłogowej no i wiecej miejsca jest niz w Audi stylistycznie moim zdaniem a3 łądniejsza...ale można wymieniac tak bez konca + i - obojga modeli
aaa jeśli chodzi o plastiki w środku to i jak w golfie tak i w audi trzeszczą ale nie oszukujmy sie w którym samochodzie nie beda trzeszczeć? tym bardziej że to nie wyjechało nie dawno z fabryki
Ostatnio edytowany przez kor0 (2011-11-01 18:52:01)
Offline
A jakie macie boczne słupki i podsufitkę w MK4 ?
U mnie są wyłożone miękką tkaniną.
Czy w innych wersjach wypos. jest inaczej ?
Wczoraj jechałem Seatem Exeo z 2011 roku. Wersja max ze skórą, nawigacją i innymi extrasami.
Ale... np. właśnie słupki i podsufitka z twardego plastiku...
Wyciszenie również nie robi wrażenia.
To mnie utwierdziło, że poczucie tego "premium" jest zawarte w małych detalach. Jak spasowanie, czy właśnie użyte elementy.
Tylko, jeśli dobra wersja MK4 ma takie same materiały jak A3 to po co przepłacać ? Skoro ma się to premium taniej ?
I osobiście jeśli miałbym ponownie wybierać to chyba znowu wybrałbym VW w dobrej wersji niż Audi. Mając np. te 30 000 zł.
(no chyba, żeby mi zbywało te 10 000 zł różnicy "bo kto bogatemu zabroni " )
Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2011-11-02 21:14:33)
Offline