Golf 4 Klub Polska
Witam,
W tamtym tygodniu zakupiłem golfa IV z silniczkiem takim jak w temacie. Od razu po przyjeździe do domu nie chciał mi odpalić to go szwagier wziął ode mnie i szybko dał do mechanika i wymieniony został czujnik temperatury (wcześniej był wymieniany jeszcze czujnik położenia wału). Po tym zabiegu komputer nie pokazuje nic, wszystko okej.
Na następny dzień wymieniłem jeszcze akumulator, bo kolega musiał odpalić mnie na kable i było już cacy.
W ciągu 4 dni miałem dwa dziwne przypadki gdzie auto mi nie chciało odpalić, męczyłem się z 10-15 minut. Za pierwszym razem zepchnęliśmy je z krawężnika i zanim spróbowaliśmy na popych (myślałem że to dlatego) odpalił od strzała jakby nic nie było. Za drugim razem wczoraj było tak samo, choć już go nie próbowałem nawet pchać. Po prostu nie palił w ogóle, aż w końcu zapalił.
Dodam, że auto nie stało po nocy, za pierwszym razem skoczyłem coś zjeść nie było mnie może 20 minut, za drugim stał może z godzinkę z hakiem.
Macie jakieś pomysły? Ja w motoryzacji jestem zielony. Ze znajomym wpadłem na pomysł że może paliwo się lekko cofa, bo może w wężyku jakimś jest dziura. Zauważyłem, że jak włączę nawiew to czuć benzynę w aucie (głównie na postoju).
W necie szukałem tyle, że sam się już pogubiłem.
I nie wiem czy to dobry temat, ale chciałbym dodatkowo zapytać ile orientacyjnie będzie kosztowała wymiana rozrządu w tym golfie.
Pozdrawiam
Offline
Czujnik temperatury, który został wymieniony, był tanim zamiennikiem? Nie chce odpalić po postoju dłuższym (kilka h), czy po tym jak jest
rozgrzany, gasisz, idziesz na 10-15min do sklepu np i nie chce zapalić?
Pytasz o robociznę za rozrząd czy również o cenę samego rozrządu?
W kwestii wyceny napisz do kolegi z forum: golf414, wyceni Tobie rozrząd, jakby nie odpisał tu, zajrzyj tu: http://adiparts.pl/ - jego strona online.
Po kupnie wymieniałeś filtry i olej? Może czuć benzyną, bo przecieka na filtrze paliwa. Bo nie wiadomo kiedy był wymieniany, jak tego nie robiłeś.
Robocizna różnie, kwestia mechanika. 100 zł, czasem 200zł, a nawet i więcej oczywiście.
Offline
Kupiłem golfa od szwagra, on dbał o to autko całym sercem, nigdy nie wymieniał na żadne zamienniki, zawsze oryginały. No te problemy z odpaleniem różnie właśnie, raz po tych 20 minutach raz po godzinie i tyle, jak na razie te dwa razy tylko.
Olej z filtrem były wymieniane jakoś tysiąc km temu więc filtr jest nowy. Aczkolwiek jak go kupiłem było mało benzyny więc nie wiem czy nie zaciągnął czegoś z dna baku.
Co do rozrządu same części mi chodziło, bo robocizna wiadomo różnie jest.
EDIT:
Szwagier coś wspomniał, że auto jakiś czas stało i może układ paliwowy trzeba odpowietrzyć, co sądzicie?
Ostatnio edytowany przez Marshall (2016-06-04 14:31:01)
Offline
Odświeżę dziś lekko wątek, bo miałem dziwną akcję dziś. Byłem we Wrocławiu i stałem w korku gdy nagle silnik przestał mi pracować. Na biegu jałowym, stojąc w miejscu mam około 800 obrotów, czy to nie za mało?
Po zgaśnięciu auta nie mogłem go odpalić tak jak kiedyś to miało miejsce wcześniej. Poczekałem na znajomego, który miał mnie pociągnąć, w międzyczasie auto mi odpaliło po około pół godzinie na kopa. Nie ruszałem go i po kilku minutach znów zgasł sam z siebie. Później spróbowałem go odpalić wciskając pedał gazu do końca i dopiero przekręcając kluczyk i zaskoczył. Udało mi się dojechać do domu, pilnując obrotów na postoju, żeby były większe, tak na wszelki.
W czwartek mam go oddać do naprawy, a Wy wiecie co może go boleć? Podczas samej jazdy nic go nie dusi, jest wszystko ok.
Offline
Witam, jestem tu nowy. Jest sprawa czytalem na necie o czujniku temperatury chlodzenia i swiec podobno jest to jeden i ten sam czujnik to jak to jest gdy kupilem 3miechy temu golfika4 1.9 TDI 101km 2001r. Kontrolka swiec(sprezynka) gasla odrazu teraz musze czekac nawet ok 30sek... to jest raz, a dwa na stacyjce mamy wskazowke temperatury silnika ktora czasem pokazuje 90C a czasem lezy na 0 mimo ze chlodnica pracuje nalezycie, do obydwu mechanik diagnosta powiedzial ze wystarczy wymienic czujnik temperatury... I nie wiem gdzie on jest, jak on wygląda 8 czy w ogule to na pewno to jest to a nie co innego?
Offline
Też sądzę, że problem z tym, że paliwo nie dochodzi do silnika, powinieneś odpowietrzyć układ paliwowy. A co do tych nierównych obrotów to jeśli to występuje też w trakcie jazdy, przeczyść przepustnice, powinno pomóc.
Offline