Golf 4 Klub Polska
Witam jestem tu nowy i chciał bym się dowiedzieć czy ktoś z forum ma podobnie jak u mnie jest
otóż ma tego trochę dylemat jak ten silnik powinien pracować bo u mnie to tak pracuje jak by był takim nowoczesny diesel trochę klekocze
i tak trochę przekrzywiony silnik jest w dół od strony akumulatora jest niżej niż od strony zbiornika z płynem od spryskiwaczy
chciał bym się dowiedzieć czy to jest normalne w tym silniku czy to czegoś przyczyna
czekam na jakieś odpowiedzi na ten temat
przy okazji to trochę ciężko wchodzą biegi głównie 1 i 2 muszę trochę siły użyć
z góry bardzo dziękuję
Offline
Kiedyś miałem ten silnik... 1.4 16V - moc jak w rowerze a spalanie jak w tirze Niestety ten silnik nie cieszy się dobrą renomą, mój egzemplarz też działał trochę jak "klekocik" to usłyszałem od mechanika że to końcówa silnika i żebym czekał na dzień w którym się obróci panewka na wale .. Nie chcę tu udawać jakiegoś jasnowidza także lepiej niech się wypowiedzą osoby bardziej rozgarnięte w temacie
Offline
Aha no spoko a czy jak bym chciał przełożyć większy silniki 1.6 albo 1.8 czy bym musiał coś przerabiać w komorze czy mocowania poduch jest podobny czy się mocno różni
a tak w ogóle to który silniki bardziej byś cię polecali ?
Ostatnio edytowany przez Rybusbrok (2016-06-20 20:58:17)
Offline
Jak myślisz już o swapie , to najtaniej wyjdzie sprzedać i kupić z mocniejszym silnikiem
Offline
.
Ostatnio edytowany przez kane (2017-05-18 21:01:14)
Offline
Nie dawno go kupiłem a teraz znów szukać coś nowego też nie mam pewności ze trafię na dobry egzemplarz w benzynie a diesle są niestety droższe narazie poczekam zobaczy
Offline
kane napisał:
trout86 napisał:
pchaj autko i ...
Czyli wrzucić innemu typową polską perełkę co nic nie stuka nic nie puka no i oczywiście bezwypadkową
a skąd wiesz,że nie powie kupującemu co się dzieje?
zresztą jak puka i stuka to i tak średnio ogarnięty człowiek sie zorientuje,że coś jest nie tak...
Offline
Rybusbrok napisał:
Witam jestem tu nowy i chciał bym się dowiedzieć czy ktoś z forum ma podobnie jak u mnie jest
otóż ma tego trochę dylemat jak ten silnik powinien pracować bo u mnie to tak pracuje jak by był takim nowoczesny diesel trochę klekocze
i tak trochę przekrzywiony silnik jest w dół od strony akumulatora jest niżej niż od strony zbiornika z płynem od spryskiwaczy
chciał bym się dowiedzieć czy to jest normalne w tym silniku czy to czegoś przyczyna
czekam na jakieś odpowiedzi na ten temat
przy okazji to trochę ciężko wchodzą biegi głównie 1 i 2 muszę trochę siły użyć
z góry bardzo dziękuję
Też mam ten silnik. Jeśli chodzi o klekotanie to po ostatniej wymianie oleju na inny zauważyłem dużą różnicę na plus. Na mobilu 10w40 po odpaleniu auta gdy dłużej stało silnik dosyć głośno klekotał i czuć było takie drgania że czasami myślałem czy silnik mi zaraz nie wyskoczy z pod maski po ok minucie oba objawy znikały. Po wymianie oleju pozostało tylko delikatne klekotanie po uruchomieniu.
Co do skrzyni biegów to też czasami mam problem z wrzuceniem 1 i 2 ale ten typ już tak chyba ma, najlepiej wysprzęglić i jeszcze raz spróbowac wrzucić bieg. Możesz też spróbować wymienić olej w skrzyni
Ostatnio edytowany przez AdiN (2016-06-23 16:29:13)
Offline
A ile masz przebiegu bo u mnie jest 207 tys ale nie jestem pewny co do przebiegu będę niebawem jechał na komputer a z tym olejem tez myslałem tylko nie wiem jaki był przedtem zalany bo niby przy przebiegu 202 tys był wymieniany a mam takie pytanie na ilu masz obroty na wolnych
bo ja mam poniżej 900 obrotów na wolnych
Ostatnio edytowany przez Rybusbrok (2016-06-23 19:17:38)
Offline
Teraz 211tys, nie wiem czy oryginalny. Obroty powinny być ok 800 chyba, a z tym olejem to ja bym wymienił dla świętego spokoju, skoro nie wiadomo kiedy te 202tys mu stuknęło
Offline
Witam od czego moze byc przyczna zapalenie sie podswietlenie zegarów i przyciskow jak zapalama zaplon to sie zapala sie cale podswietlenie nic nie daje jak chce wyłączyć włącznikiem swiateł dopiero gasnie jak kluczyk wyjmę z stacyjki regulacja podswietlenia nic nie daje nie przyciemnia anie nie rozjasnia poprostu cały czas swieci tak samo jesli sie ktos spotkał z czymś takim proszę o odpowiedz co z tym zrobic mozna zeby sie włączało dopiero po zapaleniu świateł z góry bardzo dziękuję pozdrawiam
Offline
Silnik 1.4 16v chodzi jak diesel nie dlatego że się kończy tylko dlatego że konstruktorom silnika zachciało się oszczędności materiału na tłokach. Tłoki w 1.4 w dwóch miejscach mają taką małą powierzchnię styku z gładzią cylindra co powoduje ruchy tłoka na prawo i lewo ( oczywiście te ruch są tam małe ze nawet nie wnikam jaką są częścią milimetra). i te ruchy powodują obijanie się tłoka o cylinder i w wyniku czego praca tego silnika czasami przypomina diesla a nie benzynę, oczywiście klekot nie jest porównywalny do 2.5 D od Mercedesa tylko jakiegoś nowego małego diesla.
Ostatnio edytowany przez Szy.b.ki (2016-11-07 12:42:12)
Offline
Chlopaki potrzebuję kolejnosc zaplonu do cwki golf 4 1.4 16v bo pomylilem chyba kable przy wymianie😣
Offline