Golf 4 Klub Polska
Witam. Planuję kupić golf'a IV. Cena od 10 do 15 tysięcy. Jakie możecie polecić silniki benzynowe oraz diesel. Szukam takich silników, które będą jak najmniej awaryjne. Pozdrawiam
Offline
Polecam silnik 1.6 sr 8v - sam posiadam
Lub diesla 90 lub 110 koni bo jest na zwykłej pompie
Offline
1.6 sr - przy nim zwróć uwagę na skrzynie biegów, jako pierwszy samochód spoko, ale później sie przyzwyczaisz i braknie ci mocy;)
2.0 - miałem okazje, ale sie rozmyśliłem bo myślałem że 2.0 i większe ubezpieczenie, pewnie więcej będzie palił...nieprawda z tego co sie orientowałem to opłaty większe może o 100zł (w przeciągu roku żadna różnica) a pali podobnie co 1.6 czyli 8,5 średnio
1.8T - chyba najlepszy wybór, ale tu musisz sie liczyć z tym że za 10tys możesz nie znaleźć nic ciekawego, jak już to bliżej tych 15, druga sprawa z racji turbiny ewentualne większe koszty naprawy i co idzie za turbiną większe spalanie ale myśle że 10l to też będzie średnia, a przynajmniej normalnie kogoś wyprzedzisz, będziesz miał większą frajde z prowadzenia auta
Offline
Zatem co z Golf'em IV 2.3 V5 ? Jak ze spaleniem i kosztami eksploatacji ?
Offline
zależy też który dokładnie bo były wersje 150KM i 170KM, sam sie zastanawiałem, ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem, było coś że ktoś miał, szybko sie pozbył, było też że doby silnik, ale jak już to 170KM brać;)
Offline
Silniki2.3 V5 obecnie bardzo rzadko spotykane, po przez krótki czas produkcji, chyba coś około 3 lata.
Sprawne kondycyjnie sprawują się OK, zaniedbane - nowemu właścicielowi włos wypadnie bo może się okazać że nie ma co/po co robić...
Ogólnie omijane, nie lubiane - szczególnie przez mechaników bo nie mają z nimi obycia. Spalanie 9L miasto lub nawet cykl mieszany to mit i bajka... oscylacja na 11L i więcej...
Choć decydując się na 2.3 jasne jest że na samym powietrzu nie pojedzie... chyba. Bo innym jeździ... tylko czemu nie mi...
Offline
Czyli reasumując, połowa wypłaty będzie szła na paliwo do 2.3... Chodzi mi konkretnie o 170KM. To będzie moje pierwsze auto i zaczynają się schody, chcę aby był jak najmniej awaryjny, aby ze spalaniem nie było tragedii a i również by było trochę mocy
Offline
Ambiwalentny, 2.3 są całkiem przyjazne nastawione na LPG (oczywiście jeśli dobrze założony i konkretnie, a nie jakiś shit)
Więc bardzo szybko można zredukować wydatki na paliwo. Dość mało awaryjne silniki. Fajnie brzmią, jechać coś jadą jednak.
Mam kilka takich Golfów u siebie w mieście, oczywiście nie ja, żeby źle nie zrozumieć. Znajomi. Miałem okazję przejechać
się nie jednym z Nich i pozytywne odczucia jak najbardziej
Offline