Golf 4 Klub Polska
Koledzy, piszę ten wątek z prośba o poradę. Sól zrobiła swoje, na prawym przednim błotniku był mały purchelek, teraz dziura wielkości dłoni. Golfisko miało przeszłośc kolizyjna, m.in. ten błotnik był robiony ( samochód kupiony już po robocie ) tak wiec nie wiem kto, jak naprawiał. Jedno jest pewne, strasznie to wygląda. Zastanawiam się, czy robić kolejna naprawę, czy wymienić na nowy. Jeśli nowy to czy kupić i malować, czy kupić już w kolorze ( są oferty na allegro ).
Za wszystkie porady bedę wdzięczny.
Pozdr.
Offline
Moim zdaniem jak ci się nie pali to lepiej poszukać i kupić używany pod kolor niż nowy do malowania i pchać się w dodatkowe koszta.
Offline
Ja mówiłem o nowym, który jest pod kolor są firmy które się ogłaszają, że robią pod zamówienie, trzeba tylko wysłac nr koloru.
Może ktoś już tak robił???
Offline
Nowy, oryginalny błotnik, po rabatach kosztuje nieco ponad 500zł w ASO. Dolicz do tego malowanie i robi się 800-900zł.
Używany, oryginalny błotnik pod kolor - tutaj trzeba się nieco naszukać, podzwonić. Ja tydzień temu kupiłem idealny oryginał, bez rdzy, pod kolor za 200zł z wysyłką.
Zamienniki błotników to nie jest dobry wybór. Nie ma się co oszukiwać, że będzie dobrze. Są nowe i tanie, to ich jedyne zalety.
Offline
Jak dziura faktycznie wielkości dłoni, to trzeba wymienić cały element, szkoda zabawy w reparaturki.
Sprawa niestety jest bardziej skomplikowana niż się wydaje. Zmieniając cały błotnik musisz liczyć się z tym, że będzie problem ze spasowaniem odcienia koloru (tak, odcienia tego samego koloru, nawet gdy kupisz po kodzie). O ile w kolorach bardzo ciemnych nie będzie bardzo widać różnicy, to w jasnych będzie problem, chyba że wydarzy się cud. Wówczas lakierowanie całego elementu + cieniowanie do drzwi i maski.
Nie polecam kupować nowych błotników po kodzie lakieru, bo kolor i tak nie będzie pasował jak wyżej napisałem. Zawsze będzie różnica odcienia z różnej perspektywy.
Najlepsze wyjście to kupno ory używki w dobrym stanie, zabezpieczenie antykorozyjne i oddanie do lakiernika na lakierowanie z cieniowaniem. Zmartwię Cię, bo nawet jak będziesz cieniował jedynie do drzwi i zderzaka, to taka zabawa kosztuje w granicach 500zł za samą usługę.
Chyba że da się jakoś zlepić to co jest na samochodzie, to wtedy koszta mogą się zmniejszyć, zależy gdzie rdza, jeśli przy progu to cieniowanie reszty błotnika i kawałka drzwi, jeśli nad kołem, to cieniowanie tylko w zakresie błotnika, i koszta najmniejsze.
Tak czy tak jako tako, będzie tanio, żeby nie kuło w oczy- będzie drożej, ale na pewno gotowe lakierowane błotniki to nie to czego szukasz.
Offline