Golf 4 Klub Polska
Witam jezeli temat byl juz poruszany to z gory przepraszam ale szukalem juz od dluzszego czasu i nie znalazlem rozwiazania mojego problemu a dokladnie posiadam golfa 4 2.0 115km oznaczenie silnika aqy od pewnego czasu posiadam problem po wyzej 4 tys obrotow i predkosci po wyzej 140km/h przy obrotach 4tys auto wpada w dziwny rezonans i to tak duzy ze trzesie buda jednoczesnie tak przy tym buczy ze nie da sie wysiedziec w samochodzi, a teraz przyklad przy 2,5tys obr i predkosci 120km/h jest zupelna cisza 130km/h rowniez cisza od 140km/h masakra sie zaczyna a np po wyzej 160km/h jest juz okej i nastepuje cisza. W srodku objawia sie to tym iz wydaje sie ze jest to tlumik i on tak dudni i wyje wiec udalem sie do tlumikarza okazalo sie ze tlumik byl padniety wiec wymienilem srodkowy i koncowy bo byly przepalone niestety po wymianie nic sie nie zmienilo wiec pojechalem do tlumikarza ponownie on stwierdzil ze jest ok wiec oddalem auto do znajomego mechanika i wytlumaczylem w czym problem po ogledzinach stwierdzil ze do wymiany sa poduszki silnika i skrzyni wiec je wymienil po sprawdzeniu rowniez problem nie ustapil wiec mowie moze tlumiki taniej jakosci wiec zamowilem tlumiki bosala wymienilem ponownie srodkowy i koncowy niestety i to nie dalo rezultatu na chwile obecna po tygodniu walki mechanik rozklada rece gdyz jak twierdzi sprawdzil wszystko wraz z katalizatorem ktory wedlug niego jest ok rowniez nic nie dotyka wymienilem jeszcze wszystkie wieszami i mocowania wydechu oraz zlacze elastyczne co rowniez nic nie pomoglo i problem.nie zniknol nie mam juz sily mechanicy rozkladaja rece moze ktos z was spotkal sie z takim problemem i wie jak go rozwiazac?? Bo na chwile obecna jest 1500zl kosztow a problem.nie znika a jest on na tyle uciazliwy ze jezdzac caly czas na autobanie mozna zwariować. Z gory dziekuje za wszystkie sugestie. Z gory przepraszam za bledy ale pisze z tel
Offline
Miałem kiedyś taki sam problem w Audi po prostu przy pewnej prędkości kierownica strasznie wibrowała i słychać było ogólnie buczenie, myślałem, że to problem z układem kierowniczym, ale okazało się, że była to wina opon po wymianie opon problem ustąpił. Sprawdź także czy na pewno masz je odpowiednio wyważone, może to akurat to. Chociaż nie sądzę, bo skoro całe auto Ci się trzęsie....
Offline
Nie, opony to faktycznie zły trop, tym bardziej, że to występuję na konkretnej prędkości.
Ja bym zaczął jeszcze sprawdzać podzespoły zawieszenia i samo zawieszenie. Jedź na SKP
daj chłopakom w dłoń na dobrą flaszkę i niech rzetelnie sprawdzą całe zawieszenie.
Offline
Pytania z innej beczki:
1) Jak długo już jeździsz tym swoim Golfem 2.0 AQY?
2) Jakie wcześniej posiadałeś auto?
3) Czy jesteś na zylion procent pewny że MASZ jeszcze katalizator w swoim układzie wydechowym?
pzdr
Offline
Sam tłumik daje przydźwięk, czy ogólnie jakiś rezonans na budzie ??
Jeśli tłumik, a Masz dwie sondy lambda ( nie wiem czy Masz ) to zobacz co jest majstrowane.
Sondy/ ew. sonda za katalizatorem powinna być wkręcona w wydech. Każda studzienka, jakieś innego rodzaju odsunięcie sondy od rury wydechu powinno nam dać do myślenia...
Katalizator delikatnie ostukaj np. trzonkiem młotka, uchwytem wkrętaka - nie metal o metal. Głuche ciche pukanie świadczy że jest tam "jakiś" wkład. Dźwięk bardziej pusty, ale lekko dudniący, jak byś beczkę ostukiwał świadczy że atrapa, albo kat. się wysypał i wydmuchało wkład...
Offline