Golf 4 Klub Polska
Witam po długim czasie.
Od razu mówię, że opis mojego problemu może być bardzo "tępy" i średnio jasny, ale dziewczyny raczej z natury nie znają mechanicznych terminów.
Problem jest taki:
W ciągu ostatniego miesiąca miałam 3 razy sytuację w której na pierwszym bądź drugim biegu przy niewielkiej prędkości ujechałam czasem 10m, czasem 300m i auto nie reagowało na gaz, wpada na jedną wartość obrotów (nie wyższą, tylko zatrzymuje się na danej którą w tej chwili miałam) i silnik zachowuje się jakby mu wsypał piachu w trybiki. Do tego auto nie szarpie jakoś cyklicznie tylko całe wyrczy. Dodam, że dzieje się to tylko na zimnym silniku, chyba wtedy kiedy auto stało na biegu - nie jestem pewna, i tylko na jedynce albo dwójce, na kolejnych biegach jest OK. Z tą sprawą nie reagowania na gaz to nie jestem pewna bo jak tylko zaczyna warczeć to wciskam sprzęgło, ujadę kilka metrów na luzie, puszczam i jest ok.
Poziom oleju OK, dwumasa wymieniana była chyba 3-4 lata temu, rozrząd 50 000km. Przebieg 275tys.
Może coś zasugerowałabym mechanikowi, bo nie chcę wykładać kasy na sprawdzanie rzeczy, które niekoniecznie są potrzebne sprawdzania. Pomóżcie
Ostatnio edytowany przez matrixala (2017-04-07 15:41:55)
Offline
Naprawde nikt nie ma pomysłu?
Offline
Najlepiej podpiąć pod komputer i wtedy szukać przyczyny. Podejrzewam, że przyczyn szukać trzeba w przepływomierzu, może w pompie wtryskowej ( moge się mylić, niech mnie poprawiają ). Ale najszybciej przyczynę znajdziesz po podpięciu pod komputer.
Offline
No ale komputer jest w stanie wyłapać coś takiego, co zdarza się raz na 10 uruchomień silnika?
Offline
Błędy, jeżeli występują, będą zapisane w sterowniku jako sporadyczne.
Odnośnie usterki to nie za bardzo wiem o co chodzi. Wnioskuję, że czasami po odpaleniu na zimno nie chodzi zbyt równo. Pierwsze co to podłączyłbym pod kompa. Najszybciej i najłatwiej. Na allegro przewód kupisz za 20-30zł, a program ściągniesz za darmo.
Odnośnie stawania na biegu to jedyne co mogę Ci poradzić to jeżeli stajesz na nierównym terenie to najpierw zaciągnij hamulec ręczny, puść hamulec nożny, pozwól oprzeć się samochodowi na hamulcu ręcznym, a dopiero wtedy wrzuć bieg. Tym sposobem unikniesz opierania się samochodu na skrzyni biegów. Jeżeli będziesz miała pecha to na dużej górce może być problem z wrzuceniem biegu.
Offline