Golf 4 Klub Polska
Witam, mam 1.9 TDI 90KM z 2000. Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem. ze wskazówka od temperatury nie dochodzi dochodzi do 90 stopni zatrzymuje się odrobinę przed ok 80 stopni. Dodam że zanim wyjechałem na trasę silnik by zagrzany tak jak powinien być czyli miał 90. Na trasie trochę go docisnąłem ok 150 km\h zwykle jeźdze wolniej ale to szczegół, ale właśnie wtedy zauważyłem spadek temperatury, wróciłem do miasta, zaparkowałem pod blokiem ale temperatura nadal była na tym samym poziomie.
Jak myślicie o co może chodzić?? Dodam, że latem wymieniałem czujnik temperatury.
Offline
Kurcze a ja myślę, że to może być termostat. Próbowałem jeszcze na wolnych obrotach pojeździć po mieście, bez wątpienia powinna być tam na 90 a ona wahała się miedzy =/- 70 a 80 czasem pod 90 kiedy stałem w korku.
Offline
Sprawa się już wyjaśniła. Kupiłem nowy termostat i wskazówka temperatury przy rozgrzanym silniku stoi pionowo na 90 stopniach.
Więc wątek zamknięty. Pozdrawiam forumowiczów;)
Offline
Jak się jeździ po mieście to nie za duża prędkość to przyczyną był termostat.
Ja jeżdżę między miejscowościami i silnik sie nie dogrzewa do końca bo rano niska temperatura powoduje szybkie ochładzanie a co za czym idzie nie osiąda 90 stopni.
Zasłonić tekturą część chłodnicy i dogrzewanie będzie szybsze.
Offline
Hmmm z tym zasłanianiem chłodnicy to jest tak różnie. Kutacso piszesz, że jeździsz między miejscowościami a rano motor jest zimny. Ja do pracy mam ok 5 km latem jadę przez miasto zimą jadę obwodnicą bo pomimo że chłodnica szybciej się chodzi jadąc szybko to i tak przy wyższych obrotach przyrost temperatury jest większy. Trzeba też pamiętać ze to jest temperatura płynu chłodzącego a najważniejsza jest dla silnika temperatura oleju a ten ma zawsze nieco niższą temperaturę niż płyn chłodzący ( mam namyśli czas rozgrzewania silnika )
Offline
Co do zasłaniania chłodnicy kiedyś była moda na starych silnikach, nie były tak osłonięte jak teraz.Skoro wymieniłeś termostat to zobaczysz wskazania ale mimo wszystko powinno być 90 czy po mieście,trasie [masz osłonę założona pod silnikiem?] .Przecież niema jeszcze silnych mrozów żeby nie osiągną i trzymał. Czujnik zakładałeś orgi. czy podróbę? A jak ma się co do lata, są upały termostat spełnia swoją powinność,wentylator i jest ok.
Offline
U mnie po tej wymianie dzisiejszej termostatu jest wszystko ok a ten powyższy post to była moja odpowiedz raczej do postu kutacso. Chciałem tylko zauważyć że o zagrzaniu silnika nie świadczy temperatura płynu chłodniczego w pierwszej fazie a raczej temperatura oleju.
A wracając Maniek do Twojego pytania to u mnie podejrzany był tylko jeden - termostat! Czujnik wymieniałem latem, niestety zamiennik nie oryginał a komora silnika jest szczelnie zabudowana no i oczywiście osłona pod silnikiem a temperatura na dworze oscylowała w granicach 0 stopni, więc termostat był pierwszą rzeczą która sprawdziłem.
Offline
Więc tak dalej, testuj,podobny przypadek miał brat.Termostat otwierał się za szybko i nie mógł osiągnąć stałego wskazania tak jak opisałeś.Po wymianie jak ręką odjąć.Co do czujnika to różnie bywa więc pytałem jedni chwalą tanie a drudzy klną i lądują w serwisie na koniec po orgi.Ale nie powiedziane że ten co założyłeś nie pośmiga...
Offline
Jeżeli chodzi o zamienniki to popieram Cie w 100%, niekiedy nie warto szastać kasą na oryginały. Czasem na chińszczyźnie też da się pojeździć
Offline
Oczywiście jak najbardziej.Ja kupowałem trochę części LEMFORDERA niby niemiecka firma a tu kuku made in japan.Teraz są pod firmy i ciężko się sugerować marką oczywiście nie we wszystkim.
Offline
Witam Serdecznie mam problem silnik tdi 115km, to tak czy katuje czy nie trasa czy miasto temperatura nie osiaga 90 stopni ogrzewanie jest zarówno ciepla jak i zimne przewody sa miekkie plyn w zbiorniczku jest na normalnym poziomie chlodnica jest zimna czyli termostat teoretycznie jest dobry nie mam pojecia co mu doleda, dodam jeszcze ze przewud prowadzacy do termostatu jest zimny. Pomocy!!!
Offline
Kolego ja bym ci proponowała wymienić czujnik temperatury,wina może być jego podawania błędnych danych do kompa,przez to być może temperaturę masz ale on knoci i złe dane podaje,to po pierwsze.Jeśli to nic nie zmieni wymiana termostatu,mimo że trzymam jak napisałeś ale przeważnie po iluś latach on traci tak zwaną swoją wytrzymałość, jeśli ma się zaczynać otwierać np.przy 87c i to minimalnie,on tak od razu fes nie startuje tylko stopniowo(nie wiem czy testowałeś kiedyś termostat wrzucając do gorącej wody i obserwowałeś jego zachowanie) to zaczyna o wiele wcześniej,a to ciężko wyczuć,wystarczą minimetry,gdy całkiem walnie od razu wyczujesz.Miałem to samo niby trzymał ale po wyciągnięciu i wrzuceniu do wrzątku, przetestowaniu otwierał się powoli,natomiast nowy jak wrzuciłem to dopiero po drugim szybki zalaniem go wrzątkiem zaczął się uchylać...a stary za pierwszym już zaczynał...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-29 08:51:57)
Offline
Mysle ze to bedzie termostat otwiera sie za wczesnie i to powodyje nie pogrzanie silnika, dzisiaj temperatura wzrosla troszke ponad pierwsza pojedyncza kreske i pochwili znowu opadla nizej wiec mysle ze to bedzie termostat.
Offline
może tylko uszczelka gumowa z termostatu spadła i dlatego przepuszcza płyn i się nie dogrzewa ja tak miałem ale to i tak jak uszczelka sparciała to musisz termostat wymienić
Offline
Wiesz ta ciężko podpowiedzieć na 100% ale jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany to podejrzewam że za szybko otwiera się.Wystarczy odrobina i będzie puszczał płyn w obieg pełny.Bo czujnik z reguły jeśli padnięty to wskazówka chodzi jak chce i silnik przy tym też nie równo pracuje.Jeśli będziesz kupował to nie bież taniochy tylko jakiś lepszy ten termostat,popytaj sprzedawców albo w ASO VW lub SKODY to to samo... a SKODA ma nieraz taniej...
Offline
Panowie mam takie pytanie odnośnie wskazówki temperatury,w ogóle nie pokazuje temperatury wskazówka sie nie podnosi nawet po przejechaniu 100km,czy to może być czujnikiem temperatury ?
Offline
Tak on jest odpowiedzialny,są przypadki że sam licznik uszkodzony ale to rzadkość...pamiętam też że kolega montował ramki i przyblokował wskazówkę ale ty chyba nie masz ramek...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-29 22:58:58)
Offline
Znam sie troszke na rzeczy bo jestem mechanikiem tylko nie praktykujacym, myslalem ze ktos z mial juz taki problem i pomoze. Wyciagajac wnioski na 95% termostat wiem ze sa dwa rodzaje na 80 i 87 stopni mysle ze trzeba ten na 87 stopni. Dziekuje wszystkim za cenne porady, jezeli w przyszlosci bede mugl komus pomuc to bardzo chetnie. Pozdrawiam
Offline
Nie,nie mam ramek,dopiero co kupiłem golfa i w drodze powrotnej zorientowałem się że wskazówka się nie podnosi...Dzięki
Offline