Golf 4 Klub Polska
jak w temacie jaka jest tolerancja temp z licznika w stosunku do tem na vagu na liczniku trzyma rowne 90 szybko sie nagrzewa w vagu pokazuje podczas jazdy spada do 78-80 nie raz 85 na postoju dochodzi do ok 100 czy to normalne zjawisko czy cos przeklamuje??????
Offline
Wszystko jest OK.
Zarówno Vag i wskaźnik na tablicy pokazują dobrze.
Wyjaśnieniem jest zagadnienie techniczne wyskalowania wskaźnika elektromechanicznego - wskaźnik, a odczytu z urządzenia elektronicznego Vag poprzez czujnik temp. i ECU.
A do tego trochę fizyki - im wyższe ciśnienie w układzie tym potrzebna jest wyższa temperatura aby doprowadzić płyn do wrzenia.
Nam się utarło wszystko do wody że 100 C i wrze, zaś w układzie mamy płyn i układ jest zamknięty szczelnie ( w zbiorniczku jest powietrze które rozszerza się wraz ze wzrostem temp. nie mając ujścia podnosi ciśnienie układu ) więc i rośnie ciśnienie dla płynu i tym samym temp. jego wrzenia - choć i tak jest ona stała np. 125 C.
Zauważ że czerwone pole na tablicy dla płynu chłodzącego jest 130 C. Gdyby chcieć skalować go dokładniej tablica zajmowała by nawet i pół deski rozdzielczej....
Zaś odczyt Vagiem uzależniony jest tylko od dokładności oprogramowania i czujnika płynu - może pokazywać z dokładnością kilku miejsc po przecinku.
https://www.google.pl/search?q=tablice+ … zuLw1ikrM:
Mogą być drobne odchyłki - ale w Twoim wypadku nie martwił bym się...
PS. Na postoju przy temp. płynu 100 C lub lekko ponad, wentylatory powinny pójść na wolniejszym biegu.
Ufam że wyjaśniłem logicznie i przystępnie.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-07-13 16:29:34)
Offline