Golf 4 Klub Polska
witam golfistów
proszę o pomoc w następującym problemie--
GOLF IV 2000 rok 1.4 16 V
na zegarach świeci sie kontrolka check engine (wyskakuje błąd).
Błąd był kasowany wiele razy - ciągle powraca.
Błąd jaki wyskakuje przy diagnostyce - blok 1 sonda 2
Objawy - w czasie jazdy zachowuje się normalnie raz na kikla dni szarpie i po chwili wszystko wraca do normy,,
tak już od 2 mcy.
Dzisiaj coś dziwnego sie stało a mianowicie przy 90 km / h na 5-ce nagle obroty spadły do zera auto nie reagowało na
dodawanie gazu ( obrotomierz spadł na 0 gaz naciskałem nie słychać było żeby silnik głośniej chodził) tak jakby był na luzie.
Po zjechaniu na pobocze zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Wszytsko wróciło do normy.
Miałem już kupić sondę i wymienić ale dowiedziałem się że
- najlepiej podjechać do elektryka który ma skaner bo być może tylko na sondzie kabelek jest źle podłączony a sonda tak naprawdę sprawna.
- to może wcale nie być sonda tylko np uszkodzony katalizator.
Co o tym myślicie?
Z góry zaznaczm że raczej jestem kiepskim mechanikim i polegam na opiniach fachowców. Pozdrawiam.
Offline
To rzeczywiście może być tak jak piszesz- uszkodziła się wiązka od sondy i komputer silnika dostaje błędne info (na jej podstawie dobierany jest skład mieszanki paliwowej) lub sama sonda nie działa. Jeśli był by uszkodzony katalizator to chyba nie aż tak żeby obroty spadały do 0 ale tu pewności nie mam.
Offline
Może masz zapchanego kata, który dławi silnik - stąd to gaśnięcie.
Sonda nr 2 też by wtedy wariowała, bo nie dostaje prawidłowego składu spalin - stąd check engine.
Offline
Ja mimo wszystko obstawiam niedrożny dolot. Najłatwiej sprawdzić to wiercąc dwie dziurki w wydechu które potem zaślepi się opaskami, lub wytnie po instalacji nowego kata. Zaopatrujemy się w manometr i sprawdzamy ciśnienie w wydechu przed i za katalizatorem. Przy zapchanym katalizatorze ciśnienie spalin za nim powinno być sporo niższe niż przed nim.
http://www.youtube.com/watch?v=Qrj_ioWCkQI
http://www.youtube.com/watch?v=IzyvL5tQLzU
Z drugiej strony opisujesz, że mimo naciśnięcia na gaz silnik nie zwiększył obrotów - może się tak stać w zasadzie tylko wtedy gdy masz przepustnicę elektroniczną (E-Gas), bo sterowana linką otworzy się zawsze i raczej nie ma mowy o jej uszkodzeniu. O uszkodzeniach elementów sterujących E-Gas jeszcze nie słyszałem, co nie znaczy że się nie zdarzają.
Jednakże brak wzrostu obrotów i 'zmulenie' silnika może być także spowodowane przez niedrożny wydech, = bo spaliny blokują się i dławią silnik.
Offline
witam
dzisiaj znowu to samo - i to kilka razy
auto w czasie jazdy samo gaśnie
zjeżdżam na pobocze, gaszę odpalam i wszysko wraca do normy (dodam że dzisiaj bardzo leje i jest bardzo wilgotno.
Ostatnio edytowany przez warrior (2011-12-04 20:46:22)
Offline