Golf 4 Klub Polska
Witam , przy przebiegu 190 tyś obruciła się panewka .
rozrząd zaczoł dzwonić , zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju.
natychmiastowe zgaszenie silnika ... cholowanie... pomiar cisnienia oleju wynik mizerny ze wzrostem temperatury cisnienie malało
po zdjęciu miski okazało się że nie pompa oleju a ... obrucona panewka na czopie korby , zdeformowało nieco korbe możliwe że z powodu temperatury , wał jest dosłownie zaorany ... Ciekaw jestem jaki dystans pokonałem zanim usłyszałem rozrząd... bo jeszcze kilka sec do usłyszenia pisku głośniczka... a reszte już znacie...
szlifowanie wału sobie daruje , naprawe silnika również
pozostaje pytanie ... co wpakować do golfa ???
1.6 sr kosztuje mniej więcej tyle samo co 1,8 i 1,8T
najprosciej było by kupić coś po ostrym strzale ... no ale cena euro ...
Co Panowie proponujecie ?
Offline
Do 1.8/1.8T musisz zmieniać skrzynię, półośki, komputer z wiązką - ogólnie jest duuuużo zabawy (i kosztów).
Chyba jednak najtaniej (i najprościej) będzie kupić kolejnego 1.6SR - są np na Allegro w cenach 900-1300pln.
Wystarczy ci w sumie goły silnik - cały osprzęt przełożysz ze starego.
Offline
Kajor napisał:
Do 1.8/1.8T musisz zmieniać skrzynię, półośki, komputer z wiązką - ogólnie jest duuuużo zabawy (i kosztów).
Chyba jednak najtaniej (i najprościej) będzie kupić kolejnego 1.6SR - są np na Allegro w cenach 900-1300pln.
Wystarczy ci w sumie goły silnik - cały osprzęt przełożysz ze starego.
Nie wiem czy pamiętasz , ale od dawna kusiło mnie na swap , a obecnie wreszcie mam argument , śmierć AKL'a
Generalnie mk4 to me nie jedyne wozidełko więc sprawa nie jest bardzo napięta. skrzynie moge przerobić a dokładniej kołnierz
nie kupie na allegro gołego słupka za 1000 zł bo za 4000zł mam całego golfa do kasacji z silnikiem na chodzie i po sprzedaży czesci swoich jak i z tamtego golfa bo generalnie swap na 1,8t nie konczy się jedynie na układzie napędowym , bo pasowało by rónież zmienić całę kolumny mc persona razem z tarczami , zaciskami itd bo zakładam ze w gti zawias niższy , bywają okazje z UK gdzie można kupić auto z gwintowanym zawieszeniem , full opcją i felgami 18" za 5500zł
a że generalnie mam czas , miejsce , drugie auto . TO zastanawiam się czy poprostu nie kupic jakiegoś drugiego trupa i odrazu całosc , silnik , skrzynia , columny , polosie itd na raz nie szarpnąć i odrazu w całości przełożyć . W mk4 to nie do konca wyjdzie tak jak mówie no ale cóż opcje są
nawet juz myślałem nad tdi , ale niestety powypadki tdi są często skupywane przez ludzi aby puzniej na allegro były bezwypadki 180 tys przebiegu od dziadka więc nie opłaci mi się kupić całego golfa tdi ...
kolejny aspekt jest taki ze gdybym kupił sam blok z wałem do 1,6 to bym mógł sobie zrobić odrazu ładny remoncik i mieć silnik jak nówke gdyż mój ex motorek to zupełna igiełka , poza wałem i ew wałkiem rozrządu , ale wtedy mógłbym się pokusić i kupić za 1500 zł wałek sportowy u światka lub kupić uzywany i zamontować wydajniejsze wtryski co w konsekwencji również jest ciekawą alternatywą
Offline
x50sr też ten pomysł ze wtryskami itp jest dobry ... silnik 1.8 T w mk4 to Szatan . moze jednak wziął bym się za to tak jak pisaleś . na całej tej zabawie dużo sie wykosztujesz .. a tu tutaj na tych wtryskach itp może tak tego nie odczujesz.
Offline
w praktyce wieksze wtryski wymagały by wiecej powietrza , tzn samo paliwo się nie zapali . i znowuż koszty uturbienia 1,6 są wysokie , i to szalenie bo 2 kolektory na zamówienie no i wsumie cały układ wydechoby , bo mozna zrobic 4-2-1 albo 4-2-2 ala r32 czyli pół wydechu z r32 więc mimo wszystkie 1,8 T powinno być tańsze w wykonaniu ... no i w obsłudze , bo SR bo modyfikacjach stać się może awaryjny. natomiast 1,8t daje otwarta droge do 210 koni
Offline
1) AKL ma w serii kolektor 4-2-1.
2) Wałek u Świątka do AKL-a (bodaj 260 albo 265 stopni) kosztuje 760pln.
3) Piszesz o modyfikacji kołnierza skrzyni od 1.6, by przystosować ją do 1.8T. Otóż da się pewnie, ale:
a) mnóstwo kombinowania
b) skrzynia się prędko posypie (w końcu to badziew od 1.4/1.6 - ostatnio zmieliłem zęby zdawcze na różnicówce... seryjnym silnikiem... po raz drugi...)
Osobiście bym nie kombinował, tylko złożył z dwóch silników jeden dobry, zwłaszcza, że twierdzisz że twój jest w stanie igła. Dodatkowo przy remoncie zrobisz w nim uszczelniacze, pierścienie i wtedy powinien pożyć jeszcze dość długo.
Offline
no ale ten seryjny 4-2-1 nie powala , wystarczy zobaczyć długość rur , nie jest ona taka sama . Jesli wałek do akl u światka jest taki tani to juz naprawde wypadało by go montować . Aczkolwiek ... idąc dalej skłaniamy się ku nie kupowaniu drugiego AKL a jedynie wału i korbowodu . pasowało by do tego juz zrzucic głowice i zrobić ją na szybką , dodatkowo polerowanie i docieranie ...
no nic . narazie będę pomykał drugim wozidełkiem a o efekcie prac z golfem powiadomie jak skończę lub zrobie jakąs fotoporade
tylko ze jesli zostałbym przy 1,6 to pasuje nowy licznik załatwić , bo silnik będzie wkręcał się raczej wyzej niż 7tyś a pasuje zrobić to tak aby to jakoś wyglądało no i kosztowne może byc zestrojenie bo do tego pasowało by zaangarzować panów z vtg dlatego sam nie wiem czy nie prosciej o 1,8 się pokusić w każdym bądz razie seria nie zostanie a o porade poprosze panów z racingforum bo w najgorszym wypadku , naprawie 1,6 i sprzedam po czym znowu kupie mk4 ale już nie akl
w kazdym razie dzięki za podpowiedzi
Offline