Golf 4 Klub Polska
Elo. Pytanko o ile % może zwiększyć moc wałek sportowy. Słyszałem że nawet do 20 % ale jaka w tym prawda. Mówił mi ziomek w szkole że wałek + chip + kolektor ssący daje bardzo dużo. Piszę tu i czekam na wasze odpowiedzi. A no i jeszcze czy w mojej jednostce czyt. 1.6 SR 101 km można by coś pokombinować z tym. Koszt wałka około 900 zł do tego modelu.
P.S.
Nie piszcie o SWAPIE proszę Nie interesuje mnie SWAP.
Ostatnio edytowany przez Extreme (2012-01-13 23:18:25)
Offline
Jaki wałek?
Bo u Świątka jest np 265 za 760 pln.
Czy zwiększy drastycznie moc? No z 8-10% powinno przybyć, ale należałoby też zrobić dolot i CAI, lekko doprężyć silnik (planowanie głowicy), wywalić katalizator (o dziwo (?) seryjny wydech ma bardzo dobrze dobrane średnice), przepolerować kanały dolotowe, zrobić mapę wtrysku i ewentualnie zastosować wydajniejsze wtryskiwacze.
Jak sam widzisz koszty rosną drastycznie, a wg mnie szacunkowy przyrost mocy po czymś takim powinien się zamknąć w okolicy 125KM.
Offline
skąd w wałku sportowym rozrządu (chyba o to chodzi) różnica, dlaczego moc ma wzrosnąć?
Offline
Posiadają krzywki o większym wzniosie, dłuższe czasy otwarcia zaworów oraz podwyższona prędkość otwierania i zamykania zaworów. Zapewnia to wzrost sprawności i wielkości napełnienia cylindrów a w konsekwencji podwyższenie mocy i momentu obrotowego osiąganego przez silnik.
Offline
masz jakiś upatrzony? może jest jakiś dla 1.4? ;>
Offline
nie jeszcze nic nie upatrzyłem. Dopiero zbieram informacje na ten temat a później trzeba będzie myśleć nad tym rozwiązaniem.
Czytałem gdzieś na necie że z silnika 1.6 75 KM wyciągnęli coś około 105 km przy wałku sportowym, chipie no i kolektorze ssącym.
Offline
I stopisz tłoki i tyle będzie zabawy...
N2O dodaje tlenu do mieszanki, ale wymaga też remapu wtrysku (za mało paliwa) oraz kutych części, gdyż znacznie podnosi temperaturę spalania w cylindrze oraz EGT.
Poza tym podtlenek można zastosować tylko przez kilka chwil, a nie mieć moc na stałe.
Co do samych wałków: http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P … owych.html
Świątek robi chyba jedna z najlepszych wałków.
Offline
Światek faktycznie ma jakieś zaplecze co do wałków ,pod warunkiem ,że zamontuje on je sam.Nie spotkałem sie z wałkami produkcji Świątka bez regulacji.Jest wiele innych rzeczy do zrobienia po zamontowaniu wałków nawet tych gt co są w ofercie ich firmy .A co do nitro w zestawie do montażu takiego cuda montuje sie dodatkowy wtryskiwacz ,co do temperatury spalania jest o wiele mniejsza niż paliwa dlatego do aut dragowych zasilanych metanolem stosuje sie zestawy nitro w celu obniżenia temperatury spalin.
Offline
Nie chcę w tym temacie rozpoczynać flame war, ale silniki zasilane alkoholem to troszkę inne konstrukcje, których spalanie jest dużo bardziej egzotermiczne, inny jest AFR. Poza tym są odelżone i doprężone, co wymusza też stosowanie dodatków stabilizujących do paliwa.
Temat rzeka i robimy offtop. Dla mnie nieopłacalne jest zakładanie N2O do auta drogowego, chyba że chcemy kręcić naprawdę porządne moce i startować w jakichś wyścigach, w co w przypadku silnika z tematu, raczej wątpię.
Ogólnie rzecz biorąc - 1.6SR jest silnikiem wyjątkowo nietuningowalnym, gdyż jest to stara konstrukcja, nieco unowocześniona w latach 90., tak by uzyskać wyższą sprawność samej jednostki (choćby dlatego stosunkowo wolno się zagrzewa - ma niskie straty ciepła i wysoką sprawność). Z tego co wiem, najwyższą mocą z wolnossącego AKL-a w Polsce, legitymuje się auto kolegi z forum vwgolf i wynosi ona 136KM, po grubych modach...
Offline
A tak ogólnie temat 1,6 SR tuning (a nie o wałku) dlatego moja propozycja była z podtlenkiem ale nie istotne.Wałka i tak sam nie założysz wiec w 3 tyś sie nie zamknie POZDRAWIAM
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-01-15 09:57:08)
Offline
Ma nicka Ucho i ma dokładnie 137 KM w 1.6:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=41251
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-15 10:48:33)
Offline
to jest polska, zamiast dzielić się wiedzą to albo ludzie robią dziadostwo albo nie dzielą się wiedzą (pewnie w innych krajach też tak jest ale ponarzekać można)
Offline