Golf 4 Klub Polska
Witajcie,
zazwyczaj potrafiłem sobie znaleźć na forum interesujący mnie temat, ale, może zacznę od początku:
w zeszłym tygodniu przestała mi działać tylna wycieraczka - znalazłem na forum, że trzeba przeczyścić, ewentualnie nowy silniczek,
minęły 3 dni i przestał mi działać prędkościomierz, wariować wskazówka paliwa, komputer nie pokazywał nic oprócz czasu jazdy - znalazłem że ponieważ działają wsteczne światła to czujnik prędkości lub okablowanie...
minęły 3 dni, przyszły silne mrozy i był lekki problem z odpalaniem ( za drugim, trzecim razem pali) , ale to pewnie świece bo akumlator kręci ładnie,
jadąc do pracy zauważyłem że mimo że zawsze sztywno trzymał temperaturę na 90 to przy włączonym nawiewie na climatroniku na 2 kreski zaczęła spadać teperatura, niezależnie czy obieg zewnętrzny czy wewnętrzny, klima czy tryb econ... - pomyślałem że termostat ?
a do tego dziś podczas jazdy na ciepłym silniku nagle przestał mieć moc, jakby turbina nie działała... po restarcie silnika wróciła też moc...
Pisze bo może to jest ze sobą powiązane ? auto od kupna czyli 8 miesięcy było bezawaryjne, a teraz w ciągu kilku dni się trochę posypało może to przypadek ale wolałbym się upewnić...
golf 4 TDi 115 km, skrzynia 6
dzięki z góry za pomoc!
Offline
Rozumiem że te wszystkie usterki już opanowałeś... Natomiast one nie są ze sobą powiązane.Kolega miał tyle szczęścia że w odpowiednim momencie sprzedał auto,nie świadomie że zaczną się problemy co do tylnej wycieraczki,prędkościomierz,wskazówki paliwa. Ale termostat i turbo, mogły dawać oznaki wcześniej złej pracy.Niestety nie jesteś pierwszy który musi zapłacić frycowe.Każdy co sprzedaje albo wie że w najbliższym czasie pogoni, unika dodatkowego wkładu finansowego...
Offline
nie usunąłem bo z mechanikiem umówiłem się dopiero na jutro...
pytam tak żeby nie być przy nim zielonym jak coś?
a jak z tą turbiną, tak się stało pierwszy raz ? to coś poważnego ?
termostat to prawie żaden koszt ale nowa turbina już poważnie dotyka budżet...
auto z włoch
Offline
Turbo jak najbardziej ale jeśli masz dobrych fachowców w okolicy nieraz wystarczy samo czyszczenie w granicach 300-400zł, a jeśli po restarcie poszła pewnie łopatki zawalone,wiadomo im szybciej to zrobisz tym mniejszym kosztem naprawisz...
Offline
o Turbinie to moze nie odrazu do mechanika sprawdz bezpieczniki od silnika ( chyba 4 ) ja tak samo miałem ze nie mialem mocy i wg sprawdz bo mozesz zaoszczedzic duzo kasy;)
nigdy nie wiadomo na kogo trafisz:) i daj znac jak juz bedzie działało;)
Offline
jak na razie wygląda na nieszczęśliwe wypadki
wycieraczka tylna przeczyszczona zgodnie z instrukcją
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=322
termostat wymieniony na VERNET, ładnie działa, w aucie wreszcie cieplutko ale więcej powiem po nocy...
czujnik prędkości narazie się próbuje załatwić, przeczyszczenie wtyczek nic nie dało...
do tego wymienione 4 świece na NGK, poprzednie cztery były spalone a mimo to odpalał przy obecnych mrozach - i za to go uwielbiam !
po naprawie zobacze czy powtórzy się sytuacja z wyłączoną turbiną, a na wszelki wypadek jutro w drodze do pracy przęciągne go na 4 biegu autostradą, nie zaszkodzi mu
Offline
Panowie potrzebuje pomocy, wymieniłem czujnik w czwartek na używke, wszystko pięknie działało do dzisiejszego poranka... sytuacja się powtórzyła?
czy jest możliwość żeby gęsty olej w skrzyni uszkodził czujnik po raz kolejny ?
a może czujnik zaczął działać bo podczas wymiany w warsztacie auto się ogrzało ?
Offline