Golf 4 Klub Polska
Mam peoblem z tarcza tylko z lewej strony.Po zakupie samochodu po jakims czasie zwichrowala mi sie tarcza pierwszy raz i myslalem ze to przez to ze wyglądające na nowe tarcze sa z jakiejs tanszej połkii i tak sie stalo .Kupiłem nowe tarcze i przy wymianie zrobiłem błąd nie wymieniajac klockow ... po nie całym miesiacu zaczynało dziac sie to samo i w tym momencie wymieniłem klocki chcąc sprawdzić czy problem bedzie narastał czy nie . Przez jakis czas bylo ok ale do czasu,teraz jest juz poprostu krzywa i strach hamować . Klocki ktore były ze strony skrzywionej tarczy byly dziwnie pod skosem starte "Patrząc na zacisk lewa a prawa strona klocki różniła sie grubością" i ciekawy jestem czy moze być przyczyną Np. zacisk bo krzywą piaste raczej wykluczam z tego względu ze ruszało by mi kierownica bez hamowania ... prosił bym o jakas rade z góry dzięki pozdrawiam
Offline
Sprawdź czy łożysku nie jest już w kiepskim stanie, może wtedy ruszać kołem i wyginać tarcze, ale to też przy normalnej jeździe by ci drgało kierownicą
Offline
Kolego, przeważnie tarcze z tańszej pułki potrafią się pokrzywić, są też przypadki że jak zostaną założone nowe tarcze i na początku użytkowania będą rozgrzane a wiedziemy gwałtownie w jakąś kałużę to ją potrafi pokrzywić.Tak samo jak wymieniamy tarcze albo klocki przez te chociaż 500km należałoby unikać gwałtownego hamowania,zalania wodą ponieważ gwałtownie ją chłodzi(niby trzeba ją zahartować,dotrzeć,ma się wszystko ułożyć).Przepatrzyłbym dokładnie zacisk,mocowania na piaście do którego przychodzi zacisk,przeczyścić dokładnie te elementy,może uda ci się coś zauważyć,jakieś skrzywienie,odchylenie, nadpęknięty element itp.
Offline
Oszczędzałem te nowe tarcze oczywiscie i nic z tego nie wyszło .. rozkrecałem dzisiaj zacisk i pierwsze co zobaczyłem to klocki które miały tylko slady tarczy na rogach i przy skręcaniu juz zacisku dociągając śrube zauważyłem ze zacisk minimalnie sie przechyla lub poprostu prostuje przez odpychajace go klocki i tego nie umiem stwierdzic . Mam pytanie , czy zwrotnica moze być skrzywiona minimalnie ze powoduje krzywe scieranie klocków czy to wina gum na prowadnicach zacisku ??
Offline