Golf 4 Klub Polska
WItam!
Auto : golf 4 1.6sr AKL
objawy : pulsujące huczenie przy wyzszych prędkosciach(tak od 50-60km/h)
Huczenie występuje cały czas bez względu na to czy jadę na biegu, czy mam wbity luz. Czasami mam wrazenie że huczy głosniej podczas hamowania i podczas jazdy po łuku i czuć to lekko na kierownicy. Podnosiłem dziisaj koło lewe na lewarku i rozpędzałem( silnikiem na 5 biegu) i nie usłyszałem tego huczenia pulsującego. po podniesieniu prawego koła i rozpędzeniu, mechanizm róznicowy chodził głośniej ale znajomy powiedział mi, że ponoć to normalne że mechanizm bedzie chodził głosniej jak jedno koło wisi w powietrzu.
Pytania:
1. czym to moze byc spowodowane?
2. jakie są objawy padającego mechanizmu róznicowego?
3. jak zdiagnozować mechanizm róznicowy żeby moc ew. wykluczyć ze to własnie te podzespoły są uszkodzone
4. jak zdiagnozować łożyska przednich kół?
pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio edytowany przez kboox (2012-04-25 15:45:02)
Offline
Witam,
Auto: Golf 4 1.9 AHF
Mam dosłownie identyczny problem (takie same objawy przy takich samych prędkościach).
Około 4 miesiące temu kupiłem auto. Miało krzywą tarcze hamulcową (bicie na kierownicy przy jeździe i wyrywanie kierownicy przy hamowaniu).
Po wymianie tarcz i klocków (tarcze TRW, klocki FERODO zakup w IC) przejechałem się i zonk. Nie ma już bicia na kierownicy ani podczas jazdy ani podczas hamowania ale występuje podobny dźwięk jak wcześniej tylko ciszej. Wydaje się że dźwięk dobiega z przedniego prawego koła i jest "podobny" jak w przypadku wybrzuszenia na oponie, niewyważonego koła. Trochę pośpiesznie wymieniłem łożysko koła (Ruville z IC), niestety nie miało to żadnego wpływu
Aktualnie przy prędkości około 50-60km/h jadąc równą drogą można odczuć to na kierownicy i nawet chwilami całe auto wibruje. Najlepiej czuć to pod nogami pasażera.
Wiem że nie są to:
- opony (sprawdzone na 2 kompletach kół wcześniej wyważonych)
- tarcze (występuje po założeniu nowych)
- łożysko koła (wymiana na nowe nic nie zmieniała)
Czy udało Ci się ustalić czym to było u Ciebie spowodowane?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Offline
Problemem w waszych skrzyniach są nity które wychodzą z mechanizmu i tra o karter skrzyni. Zobaczcie czy na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem nie macie oleju skrzydłowego. Jasny i śmierdzi.
Łożysko oporowe słychać zawsze po wcisnieciu sprzęgła.
Także proponuje szukać skrzyni. Koszt do 1200zl ewentualnie zwrot waszej. Chyba że zestaw naprawczy ktoś wam założy. Śruby zamiast nitow w tedy się montuje.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Z olejem do 1600zł powinieneś się zmieścić. No chyba że wyjdzie coś innego.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Sprawdziłem i nie nie dopatrzyłem się wycieków. Umyłem od spodu silnik i skrzynie, rozgrzałem silnik i nie ma nigdzie żadnych wycieków.
Z jednej strony to mnie cieszy ale z drugiej strony jestem zły że nadal nie wiem co to.
Przecież nie wymienię w ciemno skrzyni.
Offline
Jedyne chyba co można zrobić to na podnośniku rozpędzić na 4 biegu koła do 100km/h i słuchać czy jęki są ze skrzyni.
Jeżeli tak to wyjąć i ją rozebrać i zobaczyć co ją boli. Jak nity to druga skrzynia.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline