Golf 4 Klub Polska
mam takie pytanko jak kupiłem autko to zauważyłem że sa jakies takie dzwięki przy wyłanczaniu samochodu po jakimś czsie zanikły ich niema ale teraz zauważyłem że jak rano wsiąde do auta to jak zapale auto to słychać przez chwile takie małe tarcie i potem zanika czy to koło za trze o obudowe skrzyni powtarzam że niema żadnego metalicznego dźwięku pozdro
Offline
A trzęsie coś buda?
I ewentualnie pojawia się to gdy silnik osiąga coś w okolicy 2000 rpm lub przy dojeżdżaniu do świateł?
Offline
nie kolego jak go kupiłem to przy gaszeniu był metaliczny dźwięk po czasie zniknął:zdziwiony: tylko teraz od czasu do czasu przedewszystkim przy zapalaniu silnika zimnego na początku słychać takie chrobotanie i po chwili zanika martwie sie że cos tam chaczy o obódowe wymiane kompletu planuje na wrzesień(winansowo) a po drugie prubowałem tak jak sie pisze na różnych forach na 5 bigu z 40 przyśpieszać i ni normalnie żadnego trzęsienia boje się że te chrobotanie czasami to o obudowe pozdro
Offline
Może to jakaś rolka charczy
Ewentualnie bendix przy rozruszniku może nie odbijać
Najlepiej ty patrz patrz maską skąd dochodzi dźwięk a niech ktoś inny odpali
Offline
łożysko oporowe? może robi bałagan... http://www.iparts.pl/auto-czesci/lozysk … 00055.html
Offline
Hyper dobrze przeczuwa.
Jeśli będziesz zrzucał skrzynię do wymiany sprzęgła, to zerknij na to łożysko, albo, profilaktycznie nawet, wymień - nie jest drogie, a może to właśnie jego wina.
Z drugiej strony charczałoby raczej przy wysprzęglaniu/zasprzęglaniu lub podczas jazdy...
Offline
witam koledzy.zadam pytanie w tym wątku żeby nie tworzyć następnego.mam pewien problem z moim golfem 1.9 tdi 2003 rocznik 105 km po chipie na 140 km i 320 Nm.chodzi dokładnie o to że 25tysięcy temu wymienuiłem sprzęgło komplet oraz dwumas.no i ostatnio zauważyłem ze między obrotami 2000-2400 delikatnie slizga mi się sprzęgło na 4 biegu.czy jest to możliwe żeby tak szybko padło nowe sprzęgło??i to jest na pełnej prędkości przy 100km/h 4 bieg i gaz w podłogę a jak idzie od np 70 km/h 4 bieg gaz w podlogę to jest ok.na innych biegach nie ma problemu
Offline
Może tak być. Jak jeździsz ostro, kupiłeś marnej jakości sprzęgło to już może być lekko nadwyrężone.
Rozumiem, że zmieniałeś także docisk?
Offline
no docisk też wymieniałem.firma tu Luka.a czy jeżdzę ostro to ciężko ocenić.czasami lubię pogonić ale nie non stop jeżdzę na pełnym wykorzystaniu mocy.połowe kilometrów to moi rodzice zrobili a oni nie są zwolennikami szybkiej i ostrej jazdy samochodem.
Offline
Wspominasz o rodzicach, sam sposób używania sprzęgła jest ważny...
CO SZKODZI I SKRACA TRWAŁOŚĆ.. TROCHĘ TEORII Z GAZETY...
Koło dwumasowe;
1.Gwałtowne puszczenie pedału sprzęgła,powodujące uderzanie obu części koła dwumasowego o siebie.
2.Zbyt wolno pracujący rozrusznik,powodujący gwałtowne przyspieszenie w momencie rozruchu i przeciążenie koła.
3.Chiptuning powoduje duży wzrost momentu obrotowego i wyjście poza pole normalnej pracy dla danego koła zamachowego.
SPRZĘGŁO;
1.Zbyt częsta jazda na tzw. półsprzęgle powoduje intensywne zużycie tarczy sprzęgła.
2.Jazda z nogą opartą (nawet delikatnie) na pedale sprzęgła powoduje włączenie się do pracy i intensywne zużycie łożyska wyciskowego.
3.Ruszanie metodą ''strzału ze sprzęgła'' może doprowadzić nawet do zerwania okładzin z tarczy bądź zniszczenia jej tłumika drgań.Przyspiesza też zużycie wielowypustów wałka sprzęgłowego.
Offline
a czy istnieje szansa że tylko sprzęgło będzie do roboty a dwumas będzie w całości sprawny??czy raczej obie rzezcy będą do roboty??
Offline
Jest taka możliwość, u mnie była wymieniana tylko tarcza, łożysko i docisk i tak hula od 30 tys kilometrów.
Oczywiście jest ryzyko że zaraz potem padnie dwumas i trzeba płacić kolejne 300zł za wyciąganie skrzyni.
Offline
aha rozumiem.... w sumie ciekawe bo kiedyś słyszałem że samochód sie może zapalic od tarcia o obudowe i nawet gdzies czytłem że cała obudowe skrzyni biegów była zniszczona :\
Offline
Chyba jak rozerwało różnicówkę, bo o przypadku ocierania o osłonę wieńca, to w życiu nie słyszałem - przecież osiowość jest utrzymywana przez panewki wału korbowego, a koła zamachowego ani docisku sprzęgła nie da się założyć niecentrycznie.
Offline
koledzy jeszcze raz ja proszę o jakąś pomoc.ciężko chodzi mi pedał sprzęgła od jakiegoś czasu.wcześniej chodził leciutko.ręką można było wcisnąć go.no i czy mógłbym do swojego golfa 105 km po chipie na 140 mógłbym wstawić jakieś lepsze,mocniejsze sprzęgło.???
Offline
Może coś się dzieje z wysprzęglikiem albo dociskiem. Podejrzana jest też pompa sprzęgła.
Pewnie, że możesz wstawić mocniejsze sprzęgło, ale jeśli to się nie ślizga, to (póki co) niech siedzi.
Offline
a czy mogę kolego z tym jeżdzić??np przez około 2-3 tysiące kilometrów czy musiałbym to od razu zrobić??
Offline
A tego to już ci nie powiem. Jeśli działa, to jeździj, jak się zepsuje (o ile się zepsuje) to będzie zepsute. Kiedy i czy w ogóle to się stanie tego nie wiem - nie opłaciłem w tym miesiącu abonamentu na kryształową kulę.
Offline
no ok kolego dzięki za pomoc.chyba jutro za to się wezmę
Offline