Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#1 2012-06-27 21:14:24

BUDZIK

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-06-27
Posty: 2
Punktów :   

Golf 4 1.6 porada !!

Witam Panowie. Chciałbym założyć GAZ do mojego golfika 1.6 8V AKL i moje pytanie brzmi , czy po takim zabiegu golf nie stanie sie mułowaty nie straci na moczy (czy straci) < wgl chce sie dowiedziec jak ten silnik zachowuje sie po założeniu instaklacji gazowej oczywiscie w gre wchodzi tylko gaz sekwencyjny. Czy na gazie bierze olej ? silnik ostatnio przeszedł remoncik zostały wymienione pierscienie głowica po rwegeneracji zawory itd wymienione chodzi teraz bardzo ładnie .

Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI

Offline

 

#2 2012-06-28 00:35:17

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Golf 4 1.6 porada !!

Są już tematy o gazowaniu tego konkretnego silnika.

Mocy nie straci, bo nie ma prawa (to nie jest instalacja na śrubkę z Poloneza, skręcona przez pana Henia na minimum "coby mało palił"). Wszystkim steruje komputer i dobiera odpowiednio wtrysk LPG.

Oleju nie ma prawa brać na gazie, jeśli nie bierze go na benzynie. W ogóle nie wiem, skąd ten mit o braniu oleju na gazie...Ludzie pokupują strucle bez kompresji, a później zwalają to na gaz...

Jeśli wszystko chodzi dobrze i żadne czujniki (przepływomierz, lambda, hall) nie mają błędów i działają ok, to śmiało możesz ładować sekwencję. Sam miałem ten silnik zagazowany, a na forum są jeszcze inni tacy użytkownicy - chyba wszyscy zadowoleni.

I od razu uprzedzę pytanie:
- sterownik: bierz STAG 300-4/STAG4 lub BRC Sequent
- wtryski: Matrix, Magic Jet lub Hana (nie daj gazownikowi wcisnąć sobie czerwonych Valteków, które są z reguły w kitach montażowych)
- reduktor: Zavoli Zeta, porządne Tomasetto (np Arctic) lub coś innego - poczytaj opinie na necie (też nie daj sobie wcisnąć gaziarzowego Tomasetto AT-09 Alaska z 90% zestawów - niby jest do 120-130KM, ale w praktyce sprawdziłem, że nie ma wystarczającej wydajności (max 90KM)- nadmiar wydajności (np do 200-250KM) jest jak najbardziej ok, niedobór kwalifikuje reduktor do wymiany)
- butla - toroidalna 55L (42L realnej poj.) w koło zapasowe (Stako lub Bormech)
- przewód: niby ludzie zalecają 8mm, ale do tego motoru w zupełności wystarczy standardowy 6mm miedziany
- mocowanie wlewu: na dole dokładki tylnego zderzaka lub pod klapką wlewu paliwa (nie każdemu chce się to robić, bo trzeba wyjmować bak)


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#3 2012-06-28 10:46:02

BUDZIK

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-06-27
Posty: 2
Punktów :   

Re: Golf 4 1.6 porada !!

Kajor : wielkie dzięki za pomoc własnie o taka odpowiedz Mi chodziło więc skoro mówisz że wszystko powinno byc ok to zakładam gaz ;D

Offline

 

#4 2012-06-29 13:26:51

 Ciosek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

8332233
Call me!
Skąd: TLW
Zarejestrowany: 2011-01-22
Posty: 569
Punktów :   
Silnik :: 1.6 SR AKL
Moc [KM] :: 101
Rok :: 1998

Re: Golf 4 1.6 porada !!

ja mam 1.6 8V AKL i jak na razie odpukać jest zajebiście:) tylko zastosuj się do tego:

Kajor napisał:

I od razu uprzedzę pytanie:
- sterownik: bierz STAG 300-4/STAG4 lub BRC Sequent
- wtryski: Matrix, Magic Jet lub Hana (nie daj gazownikowi wcisnąć sobie czerwonych Valteków, które są z reguły w kitach montażowych)
- reduktor: Zavoli Zeta, porządne Tomasetto (np Arctic) lub coś innego - poczytaj opinie na necie (też nie daj sobie wcisnąć gaziarzowego Tomasetto AT-09 Alaska z 90% zestawów - niby jest do 120-130KM, ale w praktyce sprawdziłem, że nie ma wystarczającej wydajności (max 90KM)- nadmiar wydajności (np do 200-250KM) jest jak najbardziej ok, niedobór kwalifikuje reduktor do wymiany)
- butla - toroidalna 55L (42L realnej poj.) w koło zapasowe (Stako lub Bormech)
- przewód: niby ludzie zalecają 8mm, ale do tego motoru w zupełności wystarczy standardowy 6mm miedziany
- mocowanie wlewu: na dole dokładki tylnego zderzaka lub pod klapką wlewu paliwa (nie każdemu chce się to robić, bo trzeba wyjmować bak)


http://img.sadistic.pl/pics/28ee88901731.gif

Offline

 

#5 2012-07-08 18:37:32

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf 4 1.6 porada !!

a ja miałem i cóż reduktor był tomasseto arctic , stag 300 plus , no i właśnie czerwone valteki ,,, spisywały się dobrze do 1 przeglądu , gdyż zaczeły walić jakby palił detonacyjnie , regeneracja za darmo , filtry 30 , robocizna 90 zł i po 2 dniach reklamacja i nacisk na zmiane wtryskiwaczy gdyż miałem na nie gwarancje 2 lata od gazownika ... stukac przestały spoko , ale auto zaczeło rwać na zimnym , wypadanie zapłonu itd ... chcieli mi coś regulować przy czym oznajmiłem iż mam propozycje ... i szybka zmiana wtrysków ... i co dalej


zmieniłem silnik , olałem gwarancje od gazu , miałem go wywalic aczkolwiek nadal jest... w innym warsztacie za 250 zł podłączyli mi moje LPG pod BVR 1.8Turbo z audi TT i o dziwo działa , nie dzieje się nic ...



ale mała anegdotka ,,, kupiłem drugie auto , silnik 200 konny , pytałem kajora o LPG i była możliwość założenia II gen , po czym moi gazownicy nie zgodzili się , pyskowali że na moja odpowiedzialność itd . OK poszła sekwencja , 3500zł reduktor z zapasem , komputer stag i zgadnijcie co dalej ... 2 listwy valtek nosz kur a mać !!! auto jezdzi super , pytanie na jak długo ... jak prędko znów staną się nie precyzyjne ...


PS osobiscie uważam że jak auto sekwencji nie wymaga , to nie wkładać , przy II gen mniejsza szansa że coś spaparają , a jak będzie wystrzał i rozwali przepustnice to migiem do gazownika , zalerzy jeszcze od gwarancji , czy jest w jego warsztacie czy u producenta...

Ostatnio edytowany przez x50sr (2012-07-08 18:48:36)

Offline

 

#6 2012-07-08 21:58:14

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Golf 4 1.6 porada !!

Ale misiu pysiu - na strzał nikt nie da ci gwarancji...
Poza tym AKL wymaga sekwencji, bo ma plastikowy kolektor i ew. cofnięcie się iskry oznacza pięknie fruwające odłamki tworzywa sztucznego pod maską.

A sama sekwencja jest duuuuużo lepsza od 2 gen. - ważne, żeby zakładał ją (i ustawiał) prawdziwy gazownik, a nie pan Heniu, co to w początkach lat 90. robił poldki na śrubce i bez wpisu w dowód...


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#7 2012-07-09 01:46:15

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf 4 1.6 porada !!

że ma plastikowy kolektor o zmiennej długości , sterowany podciśnieniem to ja wiem ,,,

powiem szczeże że nie wiem czy na strzaly nie daja gwarancji bo montuja niby klapki te całe anty wybuchy aczkolwiek ja się na LPG wogóle nie znam , nie mam generalnie żadnego pojęcia na ten temat ( wiem tyle co większość ) , nie jestem zwolennikiem LPG ale mam ciężką nogę przez co niestety ...


a z drugiej strony mam teraz taka prace że pewnie niedługo będę musiał i o LPG wiedzieć wszystko

Offline

 

#8 2012-07-09 13:50:21

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Golf 4 1.6 porada !!

Powiem tak - nie wyobrażam sobie zainstalowania instalacji mieszalnikowej do żadnego silnika z wielopunktowym wtryskiem.
Moja opinia jest taka, że należy montować rzeczy dobre, które zaoszczędzą nam czasu, pieniędzy i nerwów w przyszłości.

Dodam tylko, że już silniki w MK4, które zaawansowane elektronicznie nie są, nie będą chodziły w 100% dobrze na instalacji 2gen. - wskazania LMS będą wykraczały poza normę, podobnie jak lambda nie będzie dobra, przez zwężenie "gardła".

Przy obecnych cenach instalacji (~1000-1200pln za zestaw bez butli o silnika 4 cyl.) nawet nie zastanawiał bym się czy 'dołożyć' nieco do sekwencji.
Oszczędność - tak. Dziadowanie - nie.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.hotelstayfinder.com