Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#1 2010-08-20 12:17:57

 Poborowy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

13298714
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2010-07-19
Posty: 51
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AGR
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2000

Tankowanie Bioestru

Witam
Czy ma ktos doswiadczenie w tankowaniu bioestru?? Jaki ma wplyw na to auto?? Ja zatankowalem okolo 10 L i nie widze roznicy poza dymkiem na zimnym silniku i zapachu "frytek" z rury.( Nie znalazlem na forum takiego tematu)

P.S. Podobno VW nie poleca takiego paliwa do zadnych ze swoich silnikow.

Offline

 

#2 2010-08-20 17:49:22

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Re: Tankowanie Bioestru

Znajomi zrobili juz po ok 80 tys km i nic sie nie dzieje, spalanie takie samo, ( maja Golfa i Audi ) zas kolega ma Ducato i mowil ze mu spalanie spadlo, kolega z Audi mowil ze silnik zaczol rowniej pracowac, ja nadal jestem przekonany do standardowego ON i jezdze na tym

Offline

 

#3 2010-08-25 13:34:40

 Poborowy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

13298714
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2010-07-19
Posty: 51
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AGR
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2000

Re: Tankowanie Bioestru

Witam. Zatankowalem ostatnio 50/50 Bio i ON i rzeczywiscie nie widac roznicy. Silnik chodzi rowno i i chyba raczej bede stosowal taka mieszanke. Pozdrawiam

P.S. Przepraszam za pisownie ale "alt" nie dziala ;/

Offline

 

#4 2010-08-25 21:27:45

rafi22210

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2009-01-10
Posty: 127
Punktów :   

Re: Tankowanie Bioestru

co to jest ten bioester gdzie to sie kupuje

Offline

 

#5 2010-08-25 21:56:48

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Re: Tankowanie Bioestru

Bioester oferowany przez PKN ORLEN to paliwo odnawialne, produkowane z olejów roślinnych (głównie z oleju rzepakowego), przeznaczone dla pojazdów z silnikiem diesla. Spełnia wszelkie wymagania określone w normie PN-EN 14214 obowiązującej zarówno w Polsce jak i w innych krajach Unii Europejskiej. Bioester można stosować jako samoistne paliwo lub w mieszaninie z konwencjonalnym olejem napędowym.

Jeśli nie jesteś pewien, czy możesz stosować Bioester – zapytaj producenta pojazdu!

Bioester może służyć do zasilania silników wysokoprężnych m.in. w:

    * autobusach;
    * samochodach ciężarowych;
    * samochodach dostawczych;
    * samochodach osobowych;
    * ciągnikach rolniczych;
    * kombajnach;
    * innych maszynach i urządzeniach.



zrodlo: www.e-biopaliwa.pl

Offline

 

#6 2010-08-26 12:04:55

 Poborowy

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

13298714
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2010-07-19
Posty: 51
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AGR
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2000

Re: Tankowanie Bioestru

rafi22210 napisał:

co to jest ten bioester gdzie to sie kupuje

Na stacji "Bliska" jest. Cena dosyc konkurencyjna bo ja zaplacilem 3.63 za 1L

Offline

 

#7 2010-11-16 15:26:58

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Tankowanie Bioestru

bioestrem zajmę się pużniej bo wiem co nie co ze szkoły

Ogołem bio paliwa są wporządku jednak polska zadecydowała że zamiast bio paliw ( z tego zółtego nazwa mi wyleciała ) za które nie zapłacili bysmy nic ale maja one taka wadę że jak kazde paliwo organiczne się psuję , pojawia się nawet pleśń ... i niestety moze uszkodzic nam to układ zasilania ... bo wtedy nie wiemy co tankujemy , co do spadku mocy to miesza się bio paliwa z alkoholem gdyż bio paliwo ma mniej oktanow - mniejsza wartosc opałowa powoduje iż silnik spala go więcej i daje mniejsze efekty podczas spalania . słyszałem tez że mozna mieszać z benzyną .... na 20l bio dolewamy 1 litr benzyny.


ale uważam że to wszystko dla nas , osob jezdzących mało małymi pojazdami o niewielkich spalaniach nie jest opłacalne lanie bio diesla .
ale jest on zupełnie nieszkodliwy dla starszych układów zasilania a dla nowszych to nikt nie wie , ale np w HDI taka oszczędnosc kosztuje 1200 zł mozna regenerować ale ... HDI nie lubi złej ropy co dopiero bioestra bo jak juz ktos powyzej napisał dochodzi do zatarć tak jak kiedys było z olejami , zmiana : syntetyk -minerał - syntetyk konczył się rozszczelnieniem silnika , obecnie niby według mobil 1 ten problem nie występuje .

a jak jest naprawde ?

Znajomy pracuje za granicą 6 mies w roku , tam tankuje tylko i wyłącznie bio paliwo u pracodawcy ktury ma własny dystrybutor poniewarz ma duzo ciągników i tak oto fiat JTD - common raily jezdzi na zmiane ropa - bio i nic mu nie jest , silnik ponoc pracuje ciszej.


bio paliwo mozemy robic sami w domu , wyciskając je z ziarna . to taki sam olej jak w sklepie na pułce z 1 tłoczenia tylko bez dodatków

jak zapewne pamietacie nasi rodzice w czasach komuny załatwiali olej z niemiec , bo mówiono iż dostępny w PL się nie nadaje , ze niezdrowy .

to prawda , ale swietnie nadawał się do diesli , był nie zdrowy bo nie miał dodatków i tez się psuł , wolno nam w domach wytwarzać paliwo z rzepaku.
ale powstaje przy tym bardzo duzo gliceryny - uzywa się jej do np kosmetyków , ale przy produkcji bio paliw z rzepaku ilość gliceryny jest tak wielka że staje się ona odpadkiem i nie wiadomo co z nią zrobic , mozna by dawac np do aswaltu ? nie wiadomo ... podobno metodą produkcji sera wiejskiego czyli przeciskania scietego mleka czy tez smietany mozemy uzyskac przez 1 noc 20litrow bio paliwa , natomiast w worku zamiast sera zostaną nasiona oraz gliceryna . jesli ktos by chciał sprubować to mogę pomuc.



DO POLSKI MAJĄ ZAWITAC ZAMIAST BIO PALIW ZA DARMO GDZIE CENA U MAŁYCH PRYWATNYCH PRODUCENTOW WYNOSIŁA BY 50 GR BO Z 30 KG RZEPAKU WYRASTAJ NAPRAWDE TONY .... A WEDŁUG UNI BIO PALIW NIE WOLNO NORMALNIE PODATKOWAĆ TO MY POLACY ( NAROD CAŁKIEM OK ALE RZĄDZĄ NIM ....) Będziemy mieć paliwa syntetyczne , zapewne z węgla bo od dawna sie je robi jednak początkowo będą kosztowac zapewne polske miliony jak nie miliardy będą droższe poniewarz są czystsze , nie zaweraja wielu pierwiastków . w internecie nawet czytałem iż japończycy potrafili zrobic ziarna pszenicy ale nie kiełkowały jednak musimy pamiętać iż silnik diesla pojedzie na prawie kazdym oleju rzepak , słonecznik itd . musi być tylko swierzy  i naturalny. a wartość opałową ( oktan ) nadaje się dopiero w rafineri samo w sobie paliwo jak dobrze pamiętam ma wartość opałową 67 oktanów , w polsce robimy ją na 95 , 98 , 99+ dodatki a np w niemczech nawet 91 , paliwa wyscigowe 101.7 .


wartość opałowa OKTAN nie zwieksza mocy silnika , zalewajac silnik benzynowy 100 konny paliwem 98 uzyskujemy nieraz mniej mocy niz na 95.

na 98 jezdzą samochody najczesciej z przyspieszonym zapłonem , im więcej oktan tym mniejsze ryzygno wystąpienia spalania stukowego , np mazda rx8 ma 2 cylindry jesli mozemy je tak nazwać , 2 komory spalania ale zamiast 2 świec ma 4  oraz tankowana jest paliwem conajmniej 98 oktanowym. ale w wanklu zastosowanie 4 swiec jest tez spowodowane samą zasadą działania silnika , ale szkoda to bardziej rozwijać.

dodam jeszcze że te oktany które mamy na stacji to odporność paliwa na spalanie stukowe , w dieslu  jest zapłon samoczynny / w benzynie iskrowy
dlatego w dieslu bio paliwo które ma niższą wartość opałową sprawia iż spada nam moc .

możemy spokojnie wyliczyć wzrost spalania licząc wartości opałowe pamiętając że liczymy je w KG a 1 KG paliwa to 1.2 litra.

jesli bio diesel byłby na kazdej stacji i wyparł ON to zapewne silnik byłby konfigurowany tzn mapy zapłonowe dla bio z takim remapem musimy sie liczyć z zmianą mocy silnika i to dzięki zapłonowi fiat 126p zawdzięcza taka dziwną , prace silnika i dzwięk


pasuje normalnie odpowiedzieć.  Z POWODZENIEM MOZNA TANKOWAĆ BIO PALIWO 50/50 Z ON LUB 100% BIO

a jeszcze jako ciekawostke dodam info o ziemnym w dieslu , zamiast wtryskow są świece iskrowe  a gaz ziemny dostaje się wraz z powietrzem tłumaczył dalej nie będe bo jest jak w LPG I Generacji mniej więcej

zapomniałem o podstawowej sprawie , bo wlasnie mowi się o zatarciach układu zasilania np pompy . to prawda są takie przypadki ale powiem szczeże że spotkałem się z dosyć Dziwną konstrukcją ale można by powiedzieć że całkiem udaną. nie będe opisywał jej tylko napisze co ona daje

potrzebny jest drugi zbiornik , dodatkowo wewnątrz pojazdu w nim jest grzałka , podgrzewa bio diesla do 60 stopni przez co lepkość znacznie spada czyli i gęstość. swoją drogą jest to legalne a raczej nie zabronione. problem w tym że system na tyle skomplikowany ze omija bak z standardowym ON.

tylko że to jest debilne rozwiązanie z prostego powodu , możemy przecież zrobic bio diesla z nowego lub przepalonego oleju roślinnego ze sklepu , http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zro … m-sposobem

w linku macie jak to zrobic , osobiscie nie polecam bo nie prubowałem , natomiast fajnie wiedzieć , na link się natknołem gdy szukałem schematu instalacji z grzałką. swoją drogą metanol sprawia iż zniknie spadek mocy i zmniejszy się lepkość , tylko że jest problem , oni tez do mieszania wymagaja 60 stopni bo normalnie by się olej oddzialał a soda kaustyczna między innymi sprawi iż wytrąci się gliceryna - a w bioestrze już jest wytrącona. gdyż ekstraktor ją odrazu podczas produkcji oddziela , natomiast w bioestrze zapewne nie ma metanolu - czyli alkoholu o którym chyba wspominałem wcześniej .


nic nikomu nie polecam  bo osobiscie nie moge nic zagwarantować

Ostatnio edytowany przez x50sr (2010-12-05 21:59:53)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
ehotelsreviews https://www.hotelstayfinder.com UbytovĂĄnĂ­ GĂścek Hotely PĂĄkistĂĄn