Golf 4 Klub Polska
Witam przed tym zanim pojechałem do mechanika gazik chodził ok. Mechanik wyciągał mi skrzynię i musiał odłączyć akumulator na dłuższy czas i prawdopodobnie tez inne części instalacji gazowej ( reduktor prawdopodobnie i nie wiem co tam jeszcze) czy jak to nie było podłączone to mogły się jakieś ustawienia zresetować? Czy można na VAGu sprawdzić jakieś odczyty z komputera czy też jakieś wykresy itd itp? Po złożeniu skrzyni przez mechanika gaz zaczął mi lekko dławić na 2 biegu i bardzo rzadko na 3jce. Gazownik wyregulował mi instalacje i wymienił mi filtr fazy lotnej, trochę się polepszyło ale nadal na benzynie jest ok a na gazie przy niskich obrotach przejście na 2jke nieraz dławi..
Offline
Jaką masz instalację?
Jeśli STAG, to po odpięciu akumulatora tracisz mapy wtrysku i korekty i trzeba wszystko ustawić od nowa.
Masz kumatego gazownika? Jechał z tobą na ustawienie na drodze, czy tylko zrobił autoadaptację?
Offline
tak mam staga. On podobno zna sie i dobry gazownik. Czy te ustawienia mogę sprawdzić Vagiem ?
będąc ostatnio u gazownika ( podłączył do kompa ciągnął za linkę gazu później jechałem na benzynie jakieś 3km na benzynie i wracałem kolejne 3 na gazie) później jeszcze raz tak samo a on ciągle tam sprawdzał coś pod kompem taki wykres lekko opadajacy) jechalem sam.
Offline
Do Staga możesz "zajrzeć" tylko za pomocą odpowiedniego kabla (na Allegro za 30-50pln) i programu ACGasSynchro.
Co do ustawienia - na postoju można wykonać autoadaptację, ale musowo trzeba też zrobić dynamiczną korektę mapy - jedzie się kilka kilometrów stylem najczęściej przez siebie praktykowanym na benzynie, po złapaniu wstępnych korekt przełączamy na gaz i znowu ta sama traska (najlepiej >5km). Ty jedziesz, a ustawiający na bieżąco moniotoruje ciśnienie, czas wtrysku, itp i odpowiednio koryguje je przy każdych obrotach, by mieszanka była jak najbardziej poprawna. Na postoju silnik nie ma obciążenia - inne są parametry wtrysku.
A opadający wykres to zapewne wskazania MAP Sensora w zależności od obrotów i zależne od tego otwarcie wtrysku.
Może i gazownik kumaty, ale leniwy, bo nie chce mu się jeździć z klientem...
Offline
wlasnie tak jezdzilem ale mowie 3km ( na google maps zmierzylem) i sam... a co z resetowaniem sie innych ustawień dotyczacych bardziej auta a nie samego gazu ? jakies inne adaptacje itd itp?
Offline
po odłączeniu akumulatora wskazana jest adaptacja przepustnicy - w niektórych silnikach po przejechaniu określonych
km adoptuje się sama ale zalecenia producenta dot adaptacji są aktualne
pozdrawiam
Offline
ok to teraz mam konkretne pytania:
1. Czy jest sens robienia w silniki 1.6 SR adaptacji przepustnicy po polowie roku od odlaczenia przez mechanika zasilania ( czyli od terminu wystepujacego dlawienia sie na 2 i 3 biegu)
2. Czy moze byc tak ze przez nie zaadaptowana przepustnice dlawi mi tylko na LPG bo na PB chodzi ok wszystko.
Offline
witam
Podstawa to pb , - to jest odniesienie dla sterownika gazowego dot składu mieszanki , komp lpg ma za zadanie tylko modyfikację czasu wtrysku ze względu na inną kalorycznośc lpg .W przypadku niewłaściwego dostrojenia lpg komp pb może z czasem być poza zakresem czyli nie jest w stanie korygować mieszanki lpg jeśli ta przekracza 25 % na plus czy minus .
Jeśli samochód dobrze pracuje na pb to główną przyczną jest ogólnie inst lpg - a konkretnie regulacja na drodze ,pod różnym
obciążeniem itp a nie tylko autoadaptacja na postoju.Oczywiście mam na myśli instalacje która spełnia warunki do danego
silnika [reduktor ,wtryski itp] . Na podstawie odczytów vag można określić pracę sondy na pb ,lpg ,kondycję określonych
podzespołów a wysuwanie wniosków hipotetycznych w obecnych autach w których główną role pełni elektronika na wiele się nie zda
pozdrawiam
Offline
dzis wyczytalem na innym forum takie cos :
Adaptacja przepustnicy
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
mysle ze jezeli mam vag com i mozna adaptacje zrobic przez program to mi nie zaszkodzi.
jest pare procedur co do tego jaka ma sie przepustnice :
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
wiecei jaka procedura mojego 1.6 SR dotyczy ?
Offline
o adaptacji "słyszałem" na biegu jałowym staramy się trzymać auto na obrotach 2000 tyś przez ok.5 min i gotowe...
Offline
Witam mechanik wyminil mi świece na nowe ngk i kable na BERU wydaje mi sie ze po wymianie auto jakby lekko slabiej przyspiesza na 2biegu ( tak mi sie wydaje nie dam sobie reki urwac) czy jest mozliwe ze te dlawienia wystepuja teraz w innym zakresie obrotow niz wczesniej przed wymiana swiec i kabli ? ( wczesniej przy zmianie na 2bieg czy 3 szarpniecie bylo bardziej odczuwalne i wystepowalo odrazu na poczatku czyli przy niskich obrotach rzedu 1500-1800 np a teraz po wymianie czuje lekkie szarpniecie powazyej 2000 przy nawet 2400 tak jakby lekkie zadlawienie
Offline